Gezondheid alle pijlers

vraag over orthodontie en ziektekostenverzekering

09-01-2019 22:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummers. Ik heb een vraag over orthodontie en ziektekostenverzekering en ik ben te laat om daar mijn vraag nog te kunnen stellen dus misschien weet iemand hier het antwoord.. Mijn dochter zit bij mij op de ziektekostenverzekering en ze moet een beugel. Bij mijn zorgverzekering hanteert men een wachttijd van 1 jaar, dus ik moet me eerst 1 jaar verzekeren voor orthodontie en dan kan mijn dochter volgend jaar een vergoeding krijgen voor een beugel. Deze vergoeding bedraagt een totaalbedrag van 2000 euro. Dit bedrag ben je ws. in het eerste jaar van het beugeltraject al kwijt (foto's, aanmeten beugel, plaatsen beugel, controles). Mag je dan het jaar daarna weer overstappen naar een gewone polis zonder orthodontie, of moet ik gedurende het gehele beugeltraject ook de polis met orthodontie houden? Weet iemand dit? Bvd!
Alle reacties Link kopieren
Alle anderen ook bedankt voor de reacties, ik heb alles gelezen en neem jullie adviezen en ervaringen mee! Nogmaals dank.
Nala2013 schreef:
10-01-2019 11:13
Ik mag het bedrag bij de orthodontist verspreiden over 3 jaar dat je maandelijks een vast bedrag betaald ipv gelijk hoge kosten moet maken. Misschien voor jou ook interessant!? Orthodontist zei dat 80% van de volwassenen op deze manier betaald bij hun praktijk.
En voor kinderen onder de 18 is het natuurlijk veel aantrekkelijker qua verzekering.
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
ik ben trouwens overgestapt, van een traditionele ortho naar een praktijk die gebruik maakt van de Myobrace .

blijkt dus achteraf dat er helemaal geen kiezen hadden hoeven getrokken.
mijn oudste had een slotjesbeugel onder, zou een bovenkaak verbreder en nog een slotjesbeugel boven krijgen.

en dat terwijl hij al spleetjes tussen zijn tanden begon te krijgen, teveel ruimte na het trekken van 2 kiezen.
die beugels schijnen alleen je tanden naar achteren te duwen, zodat uiteindelijk ook je kaken en kin terug wijken.

ik ben blij dat ik op tijd overgestapt ben.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de keuze van een verzekering ook af laten hangen van wat je denkt dat er moet gebeuren. Mijn dochter heeft een traject van 3-4 jaar. Dat halen we niet binnen de 2000€.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 10 moet een dezer maanden ook een beugel. In december hebben we het eerste consult bij de orthodontist gehad. Ik ben verzekerd bij Unive en ze staat bij mij op. Ik was altijd wel aanvullend verzekerd, maar ik heb nu een aanvraag moeten doen voor het hoogste tandpakket. Gelukkig is dit goedgekeurd. We krijgen nu max 2500 vergoed. Anders was dit max 1500 als duurste pakket was afgekeurd.
Ik heb in de tussentijd ook bij andere verzekeringen gevraagd naar mogelijkheden, maar heel veel hanteren inderdaad een wachttijd van een jaar!
Alle reacties Link kopieren
Maar zit je niet al bij Zilveren Kruis met 3 sterren, zoals Brunette84 zei? Want dan krijg je het al vergoed tot 2000 euro. Of heb je nu een lagere aanvullende verzekering?
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
10-01-2019 23:55
Maar zit je niet al bij Zilveren Kruis met 3 sterren, zoals Brunette84 zei? Want dan krijg je het al vergoed tot 2000 euro. Of heb je nu een lagere aanvullende verzekering?
Oei, ik had hier niet meer gekeken dus zie de laatste reacties nu pas. Nee ik had tot nu toe helemaal geen aanvullende verzekering, behalve tand 2 sterren. Zilveren Kruis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven