Gezondheid alle pijlers

Vraagje? Allergisch

13-09-2017 12:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik hou super veel van tekenen en schilderen. Maar ik wil heel graag special make up doen! Dus ik heb liquid latex gekocht, maar ik heb latex allergie. Ik heb er niet heel veel last van. Alleen als ik echt lang bijvoorbeeld lang latex handschoenen aan heb. En vroeger hadden we een plant die ook een soort latex achter liet. Maar ik heb er tegenwoordig bijna geen last meer van. Is dit erg. Kan ik het nog wel gewoon gebruiken of beter niet? :?: :confused: weten jullie misschien een ander middeltje die het zelfde doet als liquid latex? Zodat ik toch met special make up kan beginnen?
anoniem_354597 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 12:37
43.20% gewijzigd
Wat denk je zelf? :facepalm:
Denk je? Zou er in liquid (vloeibaar) latex latex zitten???
zucht... Mooi dat je goed kunt schilderen en tekenen, maar zelf ben je niet het allerscherpste potloodje in de doos he? Natuurlijk kun je beter geen vloeibare latex gebruiken als je allergisch bent voor latex. Vloeibaar of niet, het blijft latex. Of je het wil gebruiken moet je uiteraard zelf bepalen. Als je het op jezelf gaat gebruiken om te oefenen lijkt het me vooral niet aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een allergie. Een allergie kan spontaan genezen daarom mag ik af en toe e.a. wel proberen, 1 of 2 x per jaar maar ik zou het niet structureel doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het gewoon. :twisted:
Wij kunnen toch niet ruiken of je er toch nog last van krijgt of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ja vooral doen!
Als je ergens al een allergie voor hebt ga je dat toch niet gebruiken op je gezicht ?

Ik heb ook een latex allergie en had eens nepwimpers waar in de lijm latex bleek te zitten.
Mijn hele ogen waren dik daarna.

Ook heb ik eens mijn eerste flatje laten schilderen wat bleek later met latexverf gedaan was.
Ik had een hoogslaper dus lag haast tegen de muur en plafond aan.
Ik heb maanden enorm eczeem gehad tot ik er achter kwam wat de oorzaak was.

Als ik geopereerd word dan word er op de deur van de operatiekamer in grote letters gehangen dat er een patiënt ligt met een latexallergie.

Maar ik zou vooral latex op je gezicht smeren ondanks je allergie :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Niet alleen kun je op de latex reageren, je allergie kan verergeren door herhaaldelijke blootstelling. Er zijn mensen die een acute hartstilstand krijgen van latex...
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
13-09-2017 12:32
zucht... Mooi dat je goed kunt schilderen en tekenen, maar zelf ben je niet het allerscherpste potloodje in de doos he?
:rofl: :rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Dit kan niet waar zijn toch?? :facepalm:
viva-amber schreef:
13-09-2017 12:37
Ik heb ook een allergie. Een allergie kan spontaan genezen daarom mag ik af en toe e.a. wel proberen, 1 of 2 x per jaar maar ik zou het niet structureel doen.

Maar een latex allergie en daarmee dan in vloeibare vorm je porieen dicht smeren? Dat lijkt mij niet zo handig
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten?

Citaat uit de titel: Theo Maassen (Functioneel Naakt: 'Een tijdje geleden was ik een beetje grieperig, toen had ik bij de drogist ibuprofen gehaald. En daar staat op de verpakking, en dat is echt waar, daar staat: 'Ibuprofen: is niet geschikt voor mensen die overgevoelig zijn voor ibuprofen.' "Eh, dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten of eh..."'
Zo bijzonder dat mensen in dit topic latexallergie zeggen te hebben, terwijl ze er overduidelijk niets of nauwelijks iets over weten.
Mensen? Volgens mij maar 1 iemand die reageert...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven