Gezondheid alle pijlers

Vreselijk zere keel wordt er gek van!

16-03-2019 05:26 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik moet even klagen hoor... ik vind mezelf echt even zielig...

Sinds maandag heb ik echt vreselijke keelpijn. Ik ben verder niet verhouden oid.

Normaal dan heb je weleens keelpijn maar dit is echt next level. Slikken doet gewoon zon vreselijke pijn. De nachten zijn het ergst zoals nu lig ik weer wakker.

Ik heb net alweer 2 paracetamol op, een stuk waterijs, dropje en gespoeld met zuiveringszout.
Ik weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ik moet doen om die pijn te verzachten.

Afgelopen dinsdag zat ik al bij de huisarts maar die kon nog nog niet direct een ontsteking zien wel wat geïrriteerd en gaf dus als advies de bovenstaande tips.

Maar hoe lang moet ik dit aanhouden?!? Het duurt nu al zo lang en merk dus nog maar weinig verbetering. Ik vind mezelf echt zo zielig nu even. Weer de halve nacht niet geslapen en morgen weer geen knip voor de neus waard... en dit gaat zo al een week.

Pfff is nu natuurlijk weer weekend moet ik dan maar weer bellen? Ik ga maar mijn restant waterijsje opeten maar ik ben zooo moe wil gewoon slapen en van die vreselijke pijn af :(
Alle reacties Link kopieren
Het is vast viraal, want nadat ik hier heb gereageerd heb ik ook ineens keelontsteking. Echt. :'(
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
16-03-2019 17:02
Het is vast viraal, want nadat ik hier heb gereageerd heb ik ook ineens keelontsteking. Echt. :'(
Verouderde anti-virus?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
16-03-2019 12:02
Het onderscheid tussen een ontsteking en een infectie speelt hier op.

In de volksmond wordt met de term 'ontsteking' meestal een bacteriële infectie bedoeld.
Maar een ontstekingsreactie is eigenlijk iets anders.
Nsaid's werken tegen die ontstekingsreacties, maar niet tegen bacteriële infecties.

https://zelfzorg.nl/veelgestelde-vragen ... ontsteking
Ik weet het, ben vpk. Wilde het niet te ingewikkeld maken maar wel een beginnetje maken met uitleg geven :)
Solomio schreef:
16-03-2019 12:02
Het onderscheid tussen een ontsteking en een infectie speelt hier op.

In de volksmond wordt met de term 'ontsteking' meestal een bacteriële infectie bedoeld.
Maar een ontstekingsreactie is eigenlijk iets anders.
Nsaid's werken tegen die ontstekingsreacties, maar niet tegen bacteriële infecties.

https://zelfzorg.nl/veelgestelde-vragen ... ontsteking
Ik weet het, ben vpk. Wilde het niet te ingewikkeld maken maar wel een beginnetje maken met uitleg geven :)
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
16-03-2019 18:59
Ik weet het, ben vpk. Wilde het niet te ingewikkeld maken maar wel een beginnetje maken met uitleg geven :)
Maar dan moet je dus niet schrijven dat nsaid's anti-bacterieel werken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
16-03-2019 07:25
Verse gemberthee helpt hier altijd super. Water koken, blokjes verse gember erin, minstens 5 min laten trekken, citroensap erbij en dan nog een flinke lepel honing. Meestal ben ik er na 2 á 3 koppen vanaf (1 á 1,5e dag).
Dit! Helpt bij mij ook altijd. Citroensap, 2 stukjes geschilde gember, heet water erop en steeds kleine slokjes.
Solomio schreef:
16-03-2019 19:57
Maar dan moet je dus niet schrijven dat nsaid's anti-bacterieel werken.
Je hebt gelijk, ik zie dat ik het niet goed heb opgeschreven :) . Ik ga het veranderen!
Alle reacties Link kopieren
Niet om reclame te maken maar trachitol vind ik fijn. Verzacht een paar uurtjes. Beetje effect als strepsils maar ik vind ze fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begin dit jaar een keelpijn gehad die ik nog nooit had meegemaakt, man wat een pijn! Groente eten?! Ik kon gewoon niks eten. Ik heb zelf gegorgeld met baking powder van hammer en listerine, vooral de laatste voelde echt fijn daarna.
Ik ga ook eens kijken naar die Superol.
MonkeyTown schreef:
16-03-2019 09:41
Mag ik vragen waar jij je Superol vandaan haalt? Werkt goed maar voor zover ik weet nergens meer te krijgen.

Mijn natuurlijke tip: thee met Gember, Lindebloesem en honing.
Nog twee buisjes uit de oudheid. Blij dat ik ze nog heb. Begreep inderdaad, na even zoeken, dat t niet meer te krijgen is. Jammer, wondermiddel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven