Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft last van draadjes Mirena

30-11-2009 19:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee jaar een Mirena-spiraal en mijn vriend klaagt eigenlijk vanaf de eerste dag dat hij de draadjes kan voelen. Bij sommige standjes voelt hij het meer dan bij andere en na sex heeft hij soms last van een beschadigd frenulum/peesje.

Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en volgens de huisarts kan de beschadiging niet door de Mirena komen omdat de draadjes om mijn baarmoedermond heen gevouwen liggen en dus niet uitsteken naar beneden. Ze heeft me dit laten zien door middel van een spiegel. Zij denkt dat het peesje gewoon beschadigt door wrijving tijdens sex.

Vriend blijft echter volhouden dat de Mirena de oorzaak is van zijn beschadigde frenulum. Ik kan/wil de Mirena er niet uithalen want hij bevalt gewoon tè goed. De enige andere optie is condooms gebruiken maar álleen condooms vind ik niet veilig genoeg en condooms als aanvulling vindt vriend toch ook geen feest...

Wat moet ik hier nu toch mee? Hebben jullie kerels ook last van die draadjes? Of van een pijnlijk frenulum?
Als er nog iemand ervaringen wil delen, houd ik me aanbevolen. In elk geval bedankt voor de reacties tot zover! Ik ga in elk geval nog even een keer met de huisarts overleggen.
Draadjes korter maken heeft hier niet geholpen. Het was dus lijden (voor hem). Kreeg niet echt de indruk dat het gevolgen had voor zijn sexdrive.
Wat een onzin van je huisarts! Met een spiegeltje meekijken heeft vrij weinig zin als je vriend wondjes krijgt. Het moet daar wel van komen, jij hebt toch niet ineens een cactusje in je vagina gekregen? Tsss! De draadjes zijn van een soort nylondraad gemaakt en dat kan als ze langer zijn werken als een soor 'eiersnijder', hoeven niet eens de puntjes te zijn. Als ze korter zijn prikken de puntjes, afhankelijk van de stand van je baarmoeder. Ik ben 2x teruggeweest on extra te laten knippen. De 2e keer dus heel kort laten maken en toen was het goed, alleen net na de menstruatie (dan is de baarmoedermond wat korter) staken ze soms nog een klein beetje uit. Probleem was toen wel dat de HA hem er niet meer uit kon halen en dat de gyn dat met camera-begeleiding onder lokale verdoving moest doen. Dat was wel even doorbijten... Na kindjes weer een genomen, eerst maar gewoon geprobeerd met normale lengte en het gaan nu wel goed! Verademing voor mijn vriend, want die was even bang dat hij 'hem' weer in een 'bosje prikkeldraad' moest stoppen (zoals hij het omschreef) Succes! Ik zou ook erg gebaald hebben als er geen oplossing was geweest!
quote:mamzelle schreef op 30 november 2009 @ 22:10:

Draadjes korter maken heeft hier niet geholpen. Het was dus lijden (voor hem). Kreeg niet echt de indruk dat het gevolgen had voor zijn sexdrive.

Haha nee zo erg is het hier idd ook weer niet hoor. En hij vindt ook niet dat ik het spiraal eruit moet halen. Ik ben nu eenmaal erg vergeetachtig en dat is niet handig als je aan de pil bent. Condooms zijn niet veilig genoeg en is zo'n gedoe. Vind het gewoon superirritant dat zo'n ideale anticonceptie voor hem zo'n nadeel heeft...

Mamzelle, heb jij de draadjes op aanraden van de gyn korter laten maken om het geprik op te lossen? Jammer dat het niet geholpen heeft...
quote:Dokkie schreef op 30 november 2009 @ 22:18:

Wat een onzin van je huisarts! Met een spiegeltje meekijken heeft vrij weinig zin als je vriend wondjes krijgt. Het moet daar wel van komen, jij hebt toch niet ineens een cactusje in je vagina gekregen? Tsss! De draadjes zijn van een soort nylondraad gemaakt en dat kan als ze langer zijn werken als een soor 'eiersnijder', hoeven niet eens de puntjes te zijn. Als ze korter zijn prikken de puntjes, afhankelijk van de stand van je baarmoeder. Ik ben 2x teruggeweest on extra te laten knippen. De 2e keer dus heel kort laten maken en toen was het goed, alleen net na de menstruatie (dan is de baarmoedermond wat korter) staken ze soms nog een klein beetje uit. Probleem was toen wel dat de HA hem er niet meer uit kon halen en dat de gyn dat met camera-begeleiding onder lokale verdoving moest doen. Dat was wel even doorbijten... Na kindjes weer een genomen, eerst maar gewoon geprobeerd met normale lengte en het gaan nu wel goed! Verademing voor mijn vriend, want die was even bang dat hij 'hem' weer in een 'bosje prikkeldraad' moest stoppen (zoals hij het omschreef) Succes! Ik zou ook erg gebaald hebben als er geen oplossing was geweest!

Lijkt me afschuwelijk...

Hmm eiersnijder...dat zou wel de beschadigingen aan het peesje kunnen verklaren. Dit kan mijns inziens niet door enkel prikken komen namelijk...
Meestal kan een mirena, ook met touwtjes die je zelf (en je vriend) niet meer kunt voelen, er bij de gyn met wat handigheid gewoon uitgehaald worden zonder verdoving. Maar persoonlijk heb ik voor 5 jaar onbezorgd sexen wel een plaatselijke verdoving voor over.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 30 november 2009 @ 23:08:

Meestal kan een mirena, ook met touwtjes die je zelf (en je vriend) niet meer kunt voelen, er bij de gyn met wat handigheid gewoon uitgehaald worden zonder verdoving. Maar persoonlijk heb ik voor 5 jaar onbezorgd sexen wel een plaatselijke verdoving voor over.Daar heb je wel een punt... Kan iemand me ook vertellen hoe pijnlijk dit is? Ben nogal een watje als het om pijn gaat...
Gelukkig je vriend niet Dat is bij elke vrouw verschillend; het hangt er ook van af hoe goed je je kan ontspannen. Maar ga eerst nou maar naar de gyn, kijken wat die zegt. Misschien is inkorten draadjes bij jou al voldoende.
Als je naar de gyn wil, maar je vindt het rot voor je huisarts om een verwijzing te vragen, dan kan je ook naar een Rutgers stichting in je buurt gaan. Dat zijn hele bekwame mensen die veel ervaring hebben in spiraaltjes zetten en je kan er naartoe zonder een verwijzing! Enig nadeel is wel dat een consult niet vergoed wordt, maar erg duur is het geloof ik ook niet.

Misschien een idee?
quote:SB1980 schreef op 30 november 2009 @ 23:54:

[...]

Daar heb je wel een punt... Kan iemand me ook vertellen hoe pijnlijk dit is? Ben nogal een watje als het om pijn gaat...

Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb gezien dat bij veel vrouwen waarbij de draadjes net te kort waren om er door de huisarts uitgehaald te worden, de gyn dat in een ogenblik voor elkaar had. Die heeft toch net wat handiger tangetjes, goede stoel en skills.

En een verdoving in je baarmoedermond is ook goed te doen, ik heb nog niemand gillend om zich heen zien slaan erbij Evt een relaxpilletje erbij.... Mocht dat allemaal echt te eng zijn, kan je mirena ook nog onder volledige narcose eruit gevist weggehaald worden.

Maar de kans dat dit bovenstaande verhaal allemaal van toepassing is als je de draadjes iets in laat korten, is erg klein. Dus ga je daar niet druk over maken en begin gewoon met je huisarts nogmaals je klachten uit te leggen.

Huisartsen hebben een grote taak om mensen gerust te stellen en door jou mee te laten kijken hoopte ze dat gedaan te hebben. Maar je vriend blijft last hebben: dat weet je dokter niet. Als je meerdere keren met dezelfde klacht komt, dan snapt je dokter ook wel dat het een echt probleem is voor jullie.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 01 december 2009 @ 16:25:

[...]

Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb gezien dat bij veel vrouwen waarbij de draadjes net te kort waren om er door de huisarts uitgehaald te worden, de gyn dat in een ogenblik voor elkaar had. Die heeft toch net wat handiger tangetjes, goede stoel en skills.

En een verdoving in je baarmoedermond is ook goed te doen, ik heb nog niemand gillend om zich heen zien slaan erbij Evt een relaxpilletje erbij.... Mocht dat allemaal echt te eng zijn, kan je mirena ook nog onder volledige narcose eruit gevist weggehaald worden.

Maar de kans dat dit bovenstaande verhaal allemaal van toepassing is als je de draadjes iets in laat korten, is erg klein. Dus ga je daar niet druk over maken en begin gewoon met je huisarts nogmaals je klachten uit te leggen.

Huisartsen hebben een grote taak om mensen gerust te stellen en door jou mee te laten kijken hoopte ze dat gedaan te hebben. Maar je vriend blijft last hebben: dat weet je dokter niet. Als je meerdere keren met dezelfde klacht komt, dan snapt je dokter ook wel dat het een echt probleem is voor jullie. Volledige narcose?? Anders maak je me ff nog banger ;) Maar ik zal eens overleggen met mijn huisarts. Heb een goede relatie met haar dus ik durf het haar wel te vragen hoor. Dus ga maar niet naar Rutger's.
Sommige mensen vinden een lokale verdoving enger dan volledige narcose. Bij jou is dat dus niet zo Maar weet dat er gewoon verschillende manieren zijn om een mirena eruit te vissen, mochten de draadjes te kort zijn om er gewoon uitgehaald te worden.

En zeer, zeer, waarschijnlijk zijn je draadjes, ook na inkorting, gewoon nog lang genoeg om hem op de normale wijze eruit te vissen.
Als ik het van tevoren had geweten dan was een narcose best een optie geweest! Mijn vriend viel bijna flauw toen hij mij pijn zag lijden. Bij mij was het even later over en bij hem stonden 2 zusters met een glaasje water omdat hij groen zag van ellende. Later bij de bevalling ging het gelukkig beter. Dat deed trouwens beduidend meer pijn...) Maar bij de 2e keer waren de draadjes iets langer, ging ook prima en die is er gisteren door de huisarts gewoon uitgehaald zonder problemen. Ga nou maar gauw!
Even een check (offtopic): na hoeveel jaar moet je die Mirena eigenlijk ook al weer vervangen? Ik zit in mijn hoofd met 5 jaar, klopt dat? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe lang ik 'm al in heb, dus zal anders de assistente van de HA maar eens bellen.... Bevalt hier prima, al jaren niet ongesteld geweest, ik nergens last van en (weer on topic) manlief ook niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven