Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft last van draadjes Mirena

30-11-2009 19:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee jaar een Mirena-spiraal en mijn vriend klaagt eigenlijk vanaf de eerste dag dat hij de draadjes kan voelen. Bij sommige standjes voelt hij het meer dan bij andere en na sex heeft hij soms last van een beschadigd frenulum/peesje.

Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en volgens de huisarts kan de beschadiging niet door de Mirena komen omdat de draadjes om mijn baarmoedermond heen gevouwen liggen en dus niet uitsteken naar beneden. Ze heeft me dit laten zien door middel van een spiegel. Zij denkt dat het peesje gewoon beschadigt door wrijving tijdens sex.

Vriend blijft echter volhouden dat de Mirena de oorzaak is van zijn beschadigde frenulum. Ik kan/wil de Mirena er niet uithalen want hij bevalt gewoon tè goed. De enige andere optie is condooms gebruiken maar álleen condooms vind ik niet veilig genoeg en condooms als aanvulling vindt vriend toch ook geen feest...

Wat moet ik hier nu toch mee? Hebben jullie kerels ook last van die draadjes? Of van een pijnlijk frenulum?
Als er nog iemand ervaringen wil delen, houd ik me aanbevolen. In elk geval bedankt voor de reacties tot zover! Ik ga in elk geval nog even een keer met de huisarts overleggen.
Draadjes korter maken heeft hier niet geholpen. Het was dus lijden (voor hem). Kreeg niet echt de indruk dat het gevolgen had voor zijn sexdrive.