Gezondheid alle pijlers

Vrouwelijke kaalheid

18-10-2009 11:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen alopecia androgenetica, maar gewoon ouderwetse vrouwelijke kaalheid. Wie heeft hier ook mee te maken?

Tot mijn 15e had ik een grote mooie bruine bos krullen. Nu, 9 jaar later, is er weinig van over. Ben 24 en durf niet meer te gaan zwemmen omdat iedereen dan kan zien hoe dun mijn haar is als dat nat wordt. Ik heb nog krullen, maar daar moet ik echt mijn best voor doen. Zit al aan de pillen van de dermatoloog en gebruik dagelijks super million hair (soort toppik).

Ik ben radeloos. Heb geen geld voor een haartransplantatie en voor zover ik weet is er verder niets aan te doen.

Wat doen jullie om verdere kaalheid te voorkomen of het te verbloemen?
hier ook tot mn 15e/16e een gewone bos haar.

nu is het achter nog wel redelijk qua volume, maar bovenop.. drama.

buiten dat het weinig is, is het ook nog erg fijn haar.

je kijkt er zo doorheen en volgens mn man wordt het steeds minder (tja, eerlijkheid is ook wel een goeie eigenschap :-))

ik doe er eigenlijk niks tegen, ik zou niet weten wat.

ik accepteer het maar en probeer er het beste van te maken.

wat ik wel sinds een poosje doe is het verven omdat ik voor mezelf het idee heb dat het dan iets minder fijn wordt, en er iets meer mee te doen is.

en oke... vond dun haar al niet zo tof, maar dun én grijs?!

nee, dat ging zelfs voor deze anti-ijdele vrouw iets te ver ;-P
Hai meiden, nou niet fijn natuurlijk als je haar dunner wordt, verschrikkelijk zelfs.

Ik ben zelf al een oud wijf 40+, heb ook altijd een prachtige dikke krullenbos gehad,heb een hele nare periode in mijn leven meegemaakt, stress kan ook veel doen hoor!.

Kwam een poos geleden, ook tot de ontdekking dat mijn haar boven behoorlijk dun was geworden.( geen alopecia)

De huisarts heeft mij een soort lotion gegeven,Nizoral 20mg.Mijn hoofdhuid was ook erg geirriteerd, dat bood direct soelaas, en........ik ben als gesteriliseerde vrouw in de overgand aan de pil!

Met name het oestrogeen, in de pil kan helpen.

Dit gebruik ik nu een maand of 2 en mijn haar wordt weer dik en sterk.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Succes gewenst.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
de pil?

mwah, dat zou ik eens aan mn huisarts kunnen vragen.

ik slik hem niet, wel gedaan maar kan me niet echt herinneren hoe het toen was qua haar.

toch eens navragen dus.

ik ben trouwens ook al 40+, maar nog niet in de overgang.

man liet zich toen "helpen" na de bevalling van de 2e, omdat ik mijn portie wel had gehad qua hormonen en baren (zijn woorden, lief he :-))
Trouwens Lilith, op mode en beauty, is ook een groot haar-topic. Misschien kun je daar ook wat antwoorden vinden.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven