waarom mag wond niet nat worden
zaterdag 20 juli 2013 om 12:00
zaterdag 20 juli 2013 om 12:02
Ik denk dat je wond best wat nat mag worden,maar dat de korsten zeg maar weer week worden van teveel water.
En je moet natuurlijk niet in een sloot vallen ivm bacterieen,maar gewoon bij het wassen lijkt me niet echt heel gevaarlijk.
Ik douchte ook een uur na de bevalling,en had 17 hechtingen "van onderen"
Heeeerlijk die straal erop,en alles even fris en fruitig.
En je moet natuurlijk niet in een sloot vallen ivm bacterieen,maar gewoon bij het wassen lijkt me niet echt heel gevaarlijk.
Ik douchte ook een uur na de bevalling,en had 17 hechtingen "van onderen"
Heeeerlijk die straal erop,en alles even fris en fruitig.

zaterdag 20 juli 2013 om 12:25
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 20 juli 2013 @ 12:22:
Ladytruckster, je vagina is een gebied vol bacteriën. Daarom moet je daar juist spoelen, om het schoon te houden.Precies, zeker met al het bloed na een bevalling wat er nog dagelijks langskomt + broeit in kraamverband. Maar ook hier geldt: zo droog mogelijk houden, dus ook het liefst even een uurtje per dag zonder verband liggen.
Ladytruckster, je vagina is een gebied vol bacteriën. Daarom moet je daar juist spoelen, om het schoon te houden.Precies, zeker met al het bloed na een bevalling wat er nog dagelijks langskomt + broeit in kraamverband. Maar ook hier geldt: zo droog mogelijk houden, dus ook het liefst even een uurtje per dag zonder verband liggen.
zaterdag 20 juli 2013 om 12:38

zaterdag 20 juli 2013 om 12:53
Alles is al gezegd. Toen ik gisteren met zoon bij de huisarts zat omdat hij een flinke wond in zijn voet heeft (dat is weer een heel ander verhaal) zei hij ook dat hij de wond droog moet houden omdat bacteriën van vocht en warmte houden. Het geneest droog gewoon beter. Maar een beetje schoon water er op is niet direct een drama hoor. Nu gewoon proberen te voorkomen.
zaterdag 20 juli 2013 om 15:42
zondag 21 juli 2013 om 08:21
As je googelt op wondverzorging lees je dat tegenwoordig niet meer zo angstvallig wordt vastgehouden aan droog houden.
Jaren geleden had ik een erg diepe wond op mijn knie, gehecht en vele lagen verband er op. Mocht ik absoluut niet mee douchen of anderszins nat worden. Na een week een dikke vette ontsteking.
Korst verwijderd in het ZH en weer een dikke laag verband en niet nat laten worden. Na drie weken nog steeds een viezige korstige wond. Van mijn vader moest ik het toen maar eens proberen zonder verband. Dat een tijd gedaan maar korst werd kei hard en scheurde juist daardoor aan de randen maar ook overdwars. Toen, eigenwijs als ik ben, toch elke dag mee gaan douchen en badderen en binnen no time kwamen er roze nieuwe huidranden en was de boel weer dicht. Heb nu 24 jaar later nog wel een leljjk litteken en vraag me weleens af hoe het had uitgezien als ik mijn eigen wondbeleid meteen had toegepast.
Jaren geleden had ik een erg diepe wond op mijn knie, gehecht en vele lagen verband er op. Mocht ik absoluut niet mee douchen of anderszins nat worden. Na een week een dikke vette ontsteking.
Korst verwijderd in het ZH en weer een dikke laag verband en niet nat laten worden. Na drie weken nog steeds een viezige korstige wond. Van mijn vader moest ik het toen maar eens proberen zonder verband. Dat een tijd gedaan maar korst werd kei hard en scheurde juist daardoor aan de randen maar ook overdwars. Toen, eigenwijs als ik ben, toch elke dag mee gaan douchen en badderen en binnen no time kwamen er roze nieuwe huidranden en was de boel weer dicht. Heb nu 24 jaar later nog wel een leljjk litteken en vraag me weleens af hoe het had uitgezien als ik mijn eigen wondbeleid meteen had toegepast.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zondag 21 juli 2013 om 08:29
Ben ook net geopereerd, de snijwonden zitten met tape
dichtgeplakt .
Nadat de drains eruit waren mocht ik douchen.
De straal zal ik alleen niet op het wondgebied zetten.
De pleisters kunnen tegen water en mogen nat worden.
Er zijn ook douchepleisters te koop bij de apotheek. mocht je je daarbij veiliger voelen.
dichtgeplakt .
Nadat de drains eruit waren mocht ik douchen.
De straal zal ik alleen niet op het wondgebied zetten.
De pleisters kunnen tegen water en mogen nat worden.
Er zijn ook douchepleisters te koop bij de apotheek. mocht je je daarbij veiliger voelen.