Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Zo goed als Dubiootje. Op basis van ervaring van hoe het plekje er uit ziet en het feit dat ik 30 jaar heb gerookt.

Ik heb ook gevraagd of het zeker was en dat bevestigde hij min of meer. Er is ook geen percentage genoemd van kans.

Wel dat het op verschillende voorwaarden operabel zou zijn en dat ik weer zou kunnen genezen, maar niet als er ook uitzaaingen zijn. Een arts vertelt dit niet als er maar een kans op kanker is, lijkt me.

En ja, misschien is die nuchterheid inderdaad wel de shock. Ik heb het gevoel alsof dit helemaal niet over mij gaat.
odi et amo
Jee wat heftig, hopelijk heeft hij het mis, hopelijk is er geen uitzaaiing, hopelijk kan je behandeld worden, wat een afschuwelijke onzekerheid.
Bah wat een verschrikkelijk nieuws, hopelijk zijn er geen uitzaaiingen.

Heel veel sterkte!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik lees dit en kan me niet voorstellen hoe het is zulk nieuws te krijgen. Ook ik hoop da tje geen uitzaaiingen hebt , heel veel sterkte
Lamaatje, pfoeh da's zo even een heftig bericht. Sterkte met wachten op nieuws. Heb je wel fijne mensen om je heen?
Dat is enorm schrikken!

Hoop voor je dat je lieve mensen om je heen hebt die je goed kunnen opvangen, en hoop voor je dat het niet is wat je niemand toewenst. En als het wel iets is, hoop ik dat het alleen dat plekje in je long is, zodat ze je kunnen helpen. Natuurlijk heb je geen plan om dood te gaan, wie wel?

Wens je het allerbeste en veel sterkte.
Ai, ik had gehoopt dat er misschien nog een kans was dat het geen kanker was. Ik hoop heel erg dat je geen uitzaaiingen hebt. Ben je inmiddels gestopt met roken?
Ga in therapie!
Wat vreselijk voor je lamaatje!

veel sterkte
Mijn god, wat een heftig nieuws zeg. Van het een op het andere moment zit je er even heel anders bij. Ben je ziek...

Ik kan je alleen maar heel veel kracht en sterkte wensen lieve Lamaatje
Heel veel sterkte en succes!
Ach wat vreselijk om zulk nieuws te krijgen. En dan ook nog te moeten wachten voordat je weet wat er gaat gebeuren. Heel veel sterkte!!
sterkte ermee!!
What doesn't kill you makes you stronger!!
.,
quote:lamaatje schreef op 02 maart 2013 @ 20:39:

Zo goed als Dubiootje. Op basis van ervaring van hoe het plekje er uit ziet en het feit dat ik 30 jaar heb gerookt.

Ik heb ook gevraagd of het zeker was en dat bevestigde hij min of meer. Er is ook geen percentage genoemd van kans.

Wel dat het op verschillende voorwaarden operabel zou zijn en dat ik weer zou kunnen genezen, maar niet als er ook uitzaaingen zijn. Een arts vertelt dit niet als er maar een kans op kanker is, lijkt me.

En ja, misschien is die nuchterheid inderdaad wel de shock. Ik heb het gevoel alsof dit helemaal niet over mij gaat.Nee, een arts zal zoiets niet zeggen als hij er niet zeker van is. Dan is het nu de vraag welke vorm (klein of grootcellig) je hebt. Dit zul je vrij snel weten denk ik. Het wachten op onderzoeken en uitslagen is zo zenuwslopend. Dat zouden ze eigenlijk allemaal op een dag moeten doen met meteen daarna de uitslagen. Helaas werkt het niet zo.
Jeetje wat een vreselijk bericht TO! Ook van hier uit een dikke knuffel en alle kracht toegewenst! Ik hoop oprecht dat het goed te behandelen is! Ik duim voor je komende week!
Oh wat erg.

Sterkte komende tijd
Sjees lama, heel veel sterkte. Wat een k..bericht. Hoop dat je nog even kan ontspannen op vakantie. En blijf vooral schrijven.
Lamaatje, wat een afschuwelijk bericht heb je 'gekregen'! Pats boem... dit is toch ook niet te bevatten voor je.

Ik hoop oprecht dat de beelden verkeerd geïnterpreteerd zijn en dat je geen longkanker hebt maar iets onschuldigs. Helaas lijk je alle schijn echter tegen te hebben gezien de uitspraken van de arts. Maar: zeg nooit: nooit. Zolang je niets zeker weet...

Wens je alle innerlijke kracht toe om in het hier en nu te kunnen blijven om je koppie er bij te houden meis. Deze vrees zal niemand hier mee willen maken, báh! Je gaat vast door een hel nu.

Probeer tot je iets zeker weet NIET te googelen, daarop staan de ergste scenarios omdat die het interessantst zijn. Laat je niet gek maken hoor. Mocht je toch longkanker blijken te hebben dan kun je aan de arts vragen naar websites die voor jou van belang zijn.

Ik zal voor je duimen en zal hier meelezen/meeleven en wens je heel veel kracht toe meis. Knufffffff van mij.
Wat erg voor je!! Heel veel sterkte!

Ik zit ook in dezelfde molen van longfoto's, te hoge leverwaarden, leverscans, en onderzoeken. Volgende week ga ik de CT/PET in...

Mijn moeder is heel jong aan longkanker overleden. Ben ook doodsbang.
Heb eigenlijk niet echt troostende woorden voor je, want die zijn er niet echt. Sterkte.
quote:isabon, 6 uur geleden

Wat erg voor je!! Heel veel sterkte!

Ik zit ook in dezelfde molen van longfoto's, te hoge leverwaarden, leverscans, en onderzoeken. Volgende week ga ik de CT/PET in...

Mijn moeder is heel jong aan longkanker overleden. Ben ook doodsbang.

Jeetje Isabon! Wat vreselijk.

You know how I know? Because I reeaally think so!
Lamaatje en Isabon, allebei heel veel sterkte, wat een hel waar jullie doorheen gaan
668, the neighbour of the Beast
Ik sluit me bij Marels aan en wens zowel jou, Lamaatje als Isabon heel veel sterkte en kracht.

Het wachten is vreselijk, dat weet ik uit eigen ervaring.
Jee wat een vreselijk nieuws Lamaatje, wat zul je geschrokken zijn. Heel veel sterkte

En ook eentje voor Isabon

Ik hoop voor jullie beiden de meest gunstige situatie.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven