Gezondheid alle pijlers

Wachten op uitslag biopt

04-09-2016 11:01 10 berichten
Bedankt
Ja hoor, ook dan kan de uitslag 'positief' zijn, maar dat er bijv. wel andere stappen nodig zijn. Een kleine operatie of een ander behandelplan, en het is dan altijd goed om iemand bij je te hebben die ook meeluistert. Probeer er niet teveel aan te denken
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar ik weet wel dat het in meerdere ziekenhuizen de gewoonte is dat er sowieso iemand met de patiënt meekomt om de uitslag te bespreken. Dit doen ze uit voorzorg, voor moest er toch slecht nieuws zijn, zodat de patiënt opgevangen kan worden door een naaste.

Probeer dus nog niet direct aan het ergste te denken!
Bedankt
Ze vragen of je iemand mee wil nemen omdat de informatie die je kunt krijgen nogal veel is om te verwerken en te onthouden. 2 horen meer dan 1.

Het is niet per se om je te kunnen opvangen hoor. Het kan net zo goed goed nieuws zijn, en degene die met je meegaat kan ook vragen stellen.

Overigens zijn er veel mensen die gewoon alleen naar zo'n uitslaggesprek gaan.
Bedankt
Het hoeft geen slecht nieuws te zijn. Ik moest ook terug komen voor de uitslag van de biopsie en had gevraagd of het telefonisch kon. Dat kon niet maar ik kreeg toch een goede uitslag. Er was bij mij niets aan de hand.
quote:yajes schreef op 04 september 2016 @ 11:16:

Ik moet inderdaad sowieso geopereerd worden. Ik vroeg ook, waarom halen jullie het niet gelijk weg ipv eerst een biopt te nemen. De arts zei dat ze moest weten in wat voor stadium het is zodat ze weet welke behandeling er nodig is.

Ik had zelf nooit gedacht dat er iets mis zou kunnen zijn (naïef) maar door ineens een biopsie te krijgen en hoe de arts reageerde, maakt dat ik er nu behoorlijk onzeker van raak.Het kan soms een beetje onbeholpen gaan, ik heb goedaardige tumoren in een borst, en vooraf werd ik ook bang gemaakt. Ik kreeg ook een biopsie en mocht ook niet alleen de uitslag ontvangen. De radioloog die de punctie afnam had het de hele tijd over kanker en begon zelfs over het aanschaffen van een pruik. Ik was toen 21 en ontzettend verdrietig en overdonderd. Het wachten duurde ook erg lang, maar de uitslag bleek onschuldig ! Fibroadenomen; goedaardige tumoren die altijd 'goed' zullen blijven. Er zit wel een behandeling aan vast, maar niks geen kanker dus. Man man man. De chirurg gaf later toe dat de radioloog wel vaker zijn boekje te buiten gaat, hij zat helemaal verkeerd.
Bedankt
Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven