Gezondheid alle pijlers

Wanneer is mooi slank te mager?

11-10-2010 14:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren

Ieder jaar een kilo eraf.. resultaat: 1.80m en 55 kilo.

Wat is jou ideale plaatje?
quote:Zef schreef op 11 oktober 2010 @ 14:46:

[...]

Mwa, dan heeft ze een BMI van 18, dat lijkt mij wel ok. Het is moeilijk in te schatten omdat we haar lichaamsbouw niet kunnen zien, maar een BMI van 18,19 of 20 vind ik meestal wel het mooist.

BMI < 18 Ondergewicht

BMI 18-20 Laag normaal gewicht

BMI 20-25 Normaal gewicht

BMI 25-27 Aanvaardbaar gewicht als er verder geen gezondheidsrisico’s zijn zoals hoge bloeddruk, hoog cholesterolgehalte of diabetes

BMI 27-30 Overgewicht

BMI > 30 Overgewicht met gezondheidsrisico's

BMI > 40 Zeer ernstig overgewicht

Het ideale gewicht is dus dat gewicht waarbij u de minste kans loopt op lichamelijke klachten.

Middel/heupomtrek

De middel/heup omtrek is de omtrek op navelhoogte en de grootste omtrek rond de heup. Is de omtrek van de buik erg groot dan gaat het om de zogenaamde appelvorm. Dit komt vaker voor bij mannen. Is de omtrek van de heupen erg groot dan spreken we van de peervorm. Dit komt vaker voor bij vrouwen.De appelvorm ('mannelijke vorm') blijkt meer risico's voor de gezondheid te vormen dan de peervorm. Vooral voor mannen blijkt het dus belangrijk te zijn om bij overgewicht wat aan dat 'buikje' te doen!

omtrek van taille in cm

-------------------------------- =

omtrek van de heupen in cm

man

0-1 = gezond

> 1 = ongezond

Vrouw

0-0,8 = gezond

> 0,8 = ongezond
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Te mager is in mijn ogen als je zo dun bent geworden door veel te weinig te eten, je daardoor veel te weinig voedingsstoffen binnen krijgt en je je iedere dag slap, lusteloos en en lamlendig voelt.

Dus de vraag is, hoe gezond ben jij? En hoe voel je je? Energiek? Levendig? Meestal vrolijk en goedgeluimd? Of het tegenovergestelde?

Als je geen borsten en geen billen hebt.
Hier 1,78 en 64 kilo. Men vindt mij slank.
Met een BMI van 17 wordt het tijd jezelf geen "lilymore" maar "lilyless" te noemen.
Kijk eens op deze ]site

Deze site is van het kenniscentrum eetstoornissen Nederland. Wel een club die hier verstand heeft van wat nog een gezond gewicht is lijkt mij.

Als je hier jouw gewicht en lengte invult, dan geeft hij aan

ernstig ondergewicht

Met het volgende advies erbij:

U heeft ernstig ondergewicht. Dit kan schadelijk zijn voor uw gezondheid. Neem contact op met uw huisarts.
mensen zeggen vaak dat ik slank ben, ben 163 en weeg 54, dus bij 180 wordt dat wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 oktober 2010 @ 14:57:

[...]

BMI < 18 Ondergewicht

BMI 18-20 Laag normaal gewicht

BMI 20-25 Normaal gewicht

BMI 25-27 Aanvaardbaar gewicht als er verder geen gezondheidsrisico’s zijn zoals hoge bloeddruk, hoog cholesterolgehalte of diabetes

BMI 27-30 Overgewicht

BMI > 30 Overgewicht met gezondheidsrisico's

BMI > 40 Zeer ernstig overgewicht

Als ik een BMI van 22 zou hebben ('normaal gewicht' volgens de gegevens) dan zou ik 70 kilo wegen! Dan ben ik volgens mij breder dan dat ik lang ben, dat lijkt mij echt niet gezond.

quote:Zamirah schreef op 11 oktober 2010 @ 14:58:

Als je geen borsten en geen billen hebt.Eens!
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2010 @ 14:25:

Hangt van 't figuur van iemand af. Vind het wel mooi als er nog wat vlees op 'n lichaam zit als dat er lekker strak op zit. Een vriendin van mij heeft -in mijn ogen- het ideale figuur. Ze is 1.67 lang en weegt 55 kilo. Haar bouw is van nature tenger, dus ziet ze er niet mager/uitgemergeld uit met dat lichte gewicht.Dat ben ik ook Voelt als compliment haha
Als je zo mager wilt zijn om jonger over te komen zou ik stoppen met afvallen. Mensen met een paar kilootjes teveel zien er doorgaans jonger uit (want huid mooi gevuld = minder rimpels en hangvel) dan te magere mensen.

Of je moet het 'grappig' vinden als je voldoet aan 'van achter lyceum van voren museum'.

Een BMI van 17 is te laag maar dat weet je zelf ook wel. Bedenk dat die 'bambilook' van ielige tienermeisjes ook alleen maar een bambi-effect heeft bij tienermeisjes. Bij volwassen vrouwen ziet het er alleen uit of ze zojuist een doodsstrijd hebben geleverd met een vreselijke ziekte.
quote:Zef schreef op 11 oktober 2010 @ 15:04:

[...]

Als ik een BMI van 22 zou hebben ('normaal gewicht' volgens de gegevens) dan zou ik 70 kilo wegen! Dan ben ik volgens mij breder dan dat ik lang ben, dat lijkt mij echt niet gezond.

ik zou met BMI 22 70 kg wegen bij 1,76m. Prima.

Ben nu wat zwaarder helaas. 75,5 kg. Maar ik ben niet dik ofzo. Ietsie stevig dat wel.
Lilymore, je hebt anorexia?

Dat is niet iets om je voor te schamen, maar zoek psychische hulp, dat is in die situatie hard nodig.
Hier 1,70 met een gewicht van 54 kilo ik voel me prima maar krijg vaak de opmerking dat ik wat meer moet eten.

Het is gewoon mijn bouw.

Ik kan alles vreten wat ik wil. (tot ergenis van vriendinnen die af proberen te vallen) Ik ben gellukkig met mijn figuur. Ben je zelf blij met je figuur? Als dat zo is zou ik er niet mee zitten.
quote:Maja82 schreef op 11 oktober 2010 @ 15:06:

[...]

ik zou met BMI 22 70 kg wegen bij 1,76m. Prima.

Ben nu wat zwaarder helaas. 75,5 kg. Maar ik ben niet dik ofzo. Ietsie stevig dat wel.Ok, dat is handig om te weten ter vergelijking, het zal wel met lichaamsbouw te maken hebben. Ik weeg nu 59,5 en ik ben 1.78. Ik eet ontzettend veel maar sport ook heel veel. Ik heb maat 36, als ik teveel eet en bijvoorbeeld 3 kilo aankom, dat komt er toch echt wel een vetrol tevoorschijn. Daarom kan ik me niet voorstellen dat 70 kilo met mijn lichaamsbouw nog steeds gezond zou zijn.
quote:Lilymore schreef op 11 oktober 2010 @ 14:16:

Mooi slank is mooi slank.

Te mager is te mager.

Mooi slank is dus nooit te mager, en te mager is niet mooi slank.
quote:Fotomuts schreef op 11 oktober 2010 @ 15:15:

Hier 1,70 met een gewicht van 54 kilo ik voel me prima maar krijg vaak de opmerking dat ik wat meer moet eten.

Het is gewoon mijn bouw.

Ik kan alles vreten wat ik wil. (tot ergenis van vriendinnen die af proberen te vallen) Ik ben gellukkig met mijn figuur. Ben je zelf blij met je figuur? Als dat zo is zou ik er niet mee zitten.Mijn vriendin (1.67, 55 kilo en maatje 36) kan ook alles eten wat ze wil en dat doet ze dan ook. In de tijd dat ik er 14 kilo bijvrat door onze gezamenlijke bourgondische avondjes, is zij gewoon even slank gebleven. 't Is niet eerlijk!!!
Ik denk, gezien je vorige topic en deze, dat je niet goed in je vel zit en dat psychologische hulp op zijn plaats is.

Je bent echt te mager.
En ik vind het toevallig dat je eerste twee topics hier over dit soort onderwerpen gaan.
ah, zag zojuist het andere topic van TO (gelukkig met getrouwde man het kan of iets dergelijks).
dat is heel erg lelijk!!!

waarschijnlijk heb je een modellenfiguur: erg lang, geen tieten en uitstekende botten.

tis maar waar je van houdt.

ik ben 1.67 en weeg 63 kg. ik kan echt niet afvallen want dat ziet er niet uit. bovendien sport ik heel erg veel en heb gewoon mijn spiermassa nodig om dat vol te kunnen houden
quote:Zef schreef op 11 oktober 2010 @ 15:16:

[...]

Ok, dat is handig om te weten ter vergelijking, het zal wel met lichaamsbouw te maken hebben. Ik weeg nu 59,5 en ik ben 1.78. Ik eet ontzettend veel maar sport ook heel veel. Ik heb maat 36, als ik teveel eet en bijvoorbeeld 3 kilo aankom, dat komt er toch echt wel een vetrol tevoorschijn. Daarom kan ik me niet voorstellen dat 70 kilo met mijn lichaamsbouw nog steeds gezond zou zijn.Ik ben redelijk stevig gebouwd voor een vrouw. Ik heb altijd maat 40 / 42 gehad als bovenkleding omdat anders mijn schouders er gewoon niet in passen. Niet omdat ik vet om mijn schouders heb zitten. Mijn bovenbenen zijn ook redelijk gespierd (en ook te vet nu maar daar wordt aan gewerkt. Maar ik heb niet het figuur voor hele slanke benen. Of ik moet helemaal niets meer eten, niet sporten en mezelf uithongeren. Dan zijn er op een gegevenmoment alleen nog vet en vel over maar da's niet echt de bedoeling.
quote:Maja82 schreef op 11 oktober 2010 @ 15:25:

[...]

Ik ben redelijk stevig gebouwd voor een vrouw. Ik heb altijd maat 40 / 42 gehad als bovenkleding omdat anders mijn schouders er gewoon niet in passen. Niet omdat ik vet om mijn schouders heb zitten. Mijn bovenbenen zijn ook redelijk gespierd (en ook te vet nu maar daar wordt aan gewerkt. Maar ik heb niet het figuur voor hele slanke benen. Of ik moet helemaal niets meer eten, niet sporten en mezelf uithongeren. Dan zijn er op een gegevenmoment alleen nog vet en vel over maar da's niet echt de bedoeling.

O ja, ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen die slank zijn door veel te sporten (maar wel normaal tot veel eten) vind ik qua figuur altijd mooier dan mensen die slank zijn omdat ze zo weinig eten.
quote:Zef schreef op 11 oktober 2010 @ 15:29:

[...]

O ja, ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen die slank zijn door veel te sporten (maar wel normaal tot veel eten) vind ik qua figuur altijd mooier dan mensen die slank zijn omdat ze zo weinig eten.Heel erg eens.
Ik heb ook niet zoveel tiet en kont, maar kan daar toch echt niets aan doen, ben zo gebouwd
Mensen die slank zijn door weinig eten kunnen hetzelfde figuur hebben als een persoon die slank is door het sporten.

Niet ieder persoon is uitgezakt als hij niet sport.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven