Gezondheid alle pijlers

wanneer uitslag bloedonderzoek bekend?

19-12-2013 18:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week maandag heb ik bloed laten prikken naar SOA. Wie weet wanneer de uitslag bekend is bij de huisarts. Het aanvraagformulier was van een microbiologisch lab niet vh normale ziekenhuislaboratorium. Zou dit hierom langer kunnen duren?
Als het op kweek staat meestal tussen de 5 en 6 dagen.
Je huisarts bellen?
Oh ik lees nu pas bloedprikken. Geen kweek dus. Huisarts bellen dus.
Bloed laten prikken op SOA is waarschijnlijk HIV? (Evt hepatitis, lues?).

Meestal rond een week zijn dergelijke uitslagen er wel, hangt er net vanaf op welke dag(en) in de week het lab dit bepaald. Als je belt heb je grote kans dat de uitslagen er al zijn en anders kun je meteen vragen wanneer zij ze verwachten! Succes!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Voor een bloedonderzoek bij Star is het twee werkdagen, bij kweek iets langer, bij spoed ca anderhalf uur.
verba volant, scripta manent.
Dank voor de antwoorden, dan kan ik me erop voorbereiden dat ik morgen een antwoord ga krijgen. Was sowieso al van plan te bellen.
Was de uitslag binnen?
Ik heb vandaag bloed laten prikken algemeen bloedbeeld. Zouden ze dan maandag al een uitslag hebben?
Ja uitslag was binnen, ben helemaal gezond!

Ik denk niet dat de uitslag van jou onderzoek maandag er al is. Tenzij er een spoedprocedure is aangevraagd
Dat is goed nieuws!
Algemeen is vaak wel binnen een dag bekend. Maar is het bij de huisarts geprikt gaat t waarschijnlijk eind van de dag naar het ziekenhuis. Word het in het weekend gescreend en dan maandag gaat de uitslag naar de huisarts ik zou dinsdag proberen
Ik heb in het ziekenhuis bloed geprikt en de uitslag moet naar de huisarts. Wordt er in het weekend ook naar het bloed gekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven