Warme voetencreme en wintertenen
woensdag 9 december 2009 om 21:35
woensdag 9 december 2009 om 21:55
dinsdag 15 december 2009 om 18:32
Nah, de Hansaplast creme blijft dikke nep. Ik heb het nu wat vaker gebruikt, maar het doet 0,0 voor mijn voeten. Met spierbalsem heb ik de ervaring dat het de ene keer wel warm/gloeierig gaat voelen en de andere keer niet. Maar Hansaplast doet nooit wat voor mijn voeten.
Ik heb nu zelfs een keer mijn handen er uitgebreid mee ingesmeerd, juist omdat er op de tube staat dat je na gebruik je handen moet wassen. Maar ook daar, geen effect.
Wel op lippen en in je oren: ik zat na het insmeren aan mijn lippen en met pink in mijn oor. Daar geeft het een tijdje een wat branderig gevoel.
Tja. Ach. Leuk geprobeerd van Hansaplast, maar ik ga morgen naar de Blokker voor sloffen met graankorrels erin. Even opwarmen in de magnetron en je kunt 2 kruikjes aantrekken. In rood of paars.
Ik heb nu zelfs een keer mijn handen er uitgebreid mee ingesmeerd, juist omdat er op de tube staat dat je na gebruik je handen moet wassen. Maar ook daar, geen effect.
Wel op lippen en in je oren: ik zat na het insmeren aan mijn lippen en met pink in mijn oor. Daar geeft het een tijdje een wat branderig gevoel.
Tja. Ach. Leuk geprobeerd van Hansaplast, maar ik ga morgen naar de Blokker voor sloffen met graankorrels erin. Even opwarmen in de magnetron en je kunt 2 kruikjes aantrekken. In rood of paars.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 16 december 2009 om 03:37
Volgens mij helpt geen creme'tje bij wintertenen.
Wintertenen komt gewoon door een slechte doorbloeding.
Zorg dat je voeten nooit(!) koud worden, dus warme sokken (wol?) en goed gevoerde (en vooral niet te krappe) schoenen. Thuis pantoffels oid.
Wisselbaden en massage is heel goed. Slecht is voeten tegen de kachel, verwarming of hete kruik om op te warmen. (Da's teveel van het goeie )
Wat bij mij goed helpt is de sauna, acuut van het probleem af!
Wintertenen komt gewoon door een slechte doorbloeding.
Zorg dat je voeten nooit(!) koud worden, dus warme sokken (wol?) en goed gevoerde (en vooral niet te krappe) schoenen. Thuis pantoffels oid.
Wisselbaden en massage is heel goed. Slecht is voeten tegen de kachel, verwarming of hete kruik om op te warmen. (Da's teveel van het goeie )
Wat bij mij goed helpt is de sauna, acuut van het probleem af!
woensdag 16 december 2009 om 18:16
Chameleon, jouw advies is in strijd met het advies van mijn huisarts. Hij adviseerde juist gewoon katoenen sokken in verband met het ademen. Verder natuurlijk wel goede en niet te krappe schoenen en zodra je thuis bent, tenen bloot zodat ze de ruimte krijgen om weer 'tot rust' te komen. Lekker warm voetenbadje raadde hij dan wel weer aan, maar dat was meer ter relaxing dan dat het echt een functie heeft.
Overigens heb ik zelf ontdekt dat het ontzettend helpt om je tenen in te smeren met een dikke laag vaseline. Heb het vandaag voor het eerst gedaan omdat ik even was vergeten dat ik sinds vorig jaar wintertenen heb en de pijn dus niet helemaal herkende.
Hebben jullie trouwens echt last van al je tenen of maar eentje? Bij mij is het alleen m'n kleine teen aan m'n rechtervoet. Die is helemaal rood en zo dik als een knikker! Maar goed, smeren met vaseline dus! De logica die er bij mij achter zit, is dat toerschaatsers vaak onder andere hun gezicht en voeten insmeren tegen de kou/bevriezing. Ik dacht heel simpel: dan zou het ook wel helpen bij mijn]/i] tenen en inderdaad
Hopelijk bij jullie ook want ook al heb ik maar last van één teentje, een pretje is het zeker niet...
Overigens heb ik zelf ontdekt dat het ontzettend helpt om je tenen in te smeren met een dikke laag vaseline. Heb het vandaag voor het eerst gedaan omdat ik even was vergeten dat ik sinds vorig jaar wintertenen heb en de pijn dus niet helemaal herkende.
Hebben jullie trouwens echt last van al je tenen of maar eentje? Bij mij is het alleen m'n kleine teen aan m'n rechtervoet. Die is helemaal rood en zo dik als een knikker! Maar goed, smeren met vaseline dus! De logica die er bij mij achter zit, is dat toerschaatsers vaak onder andere hun gezicht en voeten insmeren tegen de kou/bevriezing. Ik dacht heel simpel: dan zou het ook wel helpen bij mijn]/i] tenen en inderdaad

woensdag 16 december 2009 om 18:28
Ik dacht een paar jaar geleden last te hebben van opkomende wintertenen en toen raadde de drogist mij Kloosterbalsem winterzalf aan. Later bleek dat ik 'gewoon' blaren had i.p.v. wintertenen dus ik weet niet uit ervaring of die Kloosterbalsem winterzalf echt helpt voor wintertenen. Ik gebruik het nu alleen als ik hele droge handen heb.