Gezondheid alle pijlers

Wat doe jij tegen hoofdpijn?

19-09-2013 22:46 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al weken zowat iedere dag hoofdpijn. Soms sta ik er mee op en ga er mee naar bed. Soms is het een paar uur rustig, maar dan komt het toch naarmate de dag vordert weer op.

Vandaag ook weer zo'n dag. Het schemert in de ochtend en inmiddels heb ik flinke koppijn. Ik kan het geen migraine noemen denk ik, maar wel het kleine zusje ervan.

Heb 2 x 2 Ibuprofen geslikt, maar doet niks. Ook Daro (op andere dagen) wil niet helpen.

Ik ga volgende week weer eens bij de huisarts langs, maar tot die tijd moet ik wat en ben benieuwd wat bij jullie helpt?
quote:smurfet schreef op 20 september 2013 @ 00:09:

Als het even kan seksen... Vooral klaarkomen helpt enorm. Echt!

Bij mijn zware hoofdpijn werkt dat dus juist averechts

Seks wordt em natuurlijk sowieso niet als je weinig anders kan dan liggen, maar klaarkomen heb ik heel wanhopig nog wel eens geprobeerd. Toen hing ik linea recta boven de toiletpot mijn maaginhoud te verliezen.
Ik heb ook weken, zo niet maandenlang, hoofdpijn gehad. Kwam toch echt door stress. Jarenlang opgebouwd. De bron daarvan is er niet meer, maar mijn lijf zat nog wel vast.

Ben naar de osteopaat geweest en mijn hoofdpijn is weg.
Ik heb jaren last van hoofdpijn gehad. Periodes dat het wat minder was, maar maanden achter elkaar elke dag hoofdpijn. Wat bij mij hielp was een bril. Ik heb maar een heel lichte sterkte (+ 0.75) en het is voor m'n ogen dus niet echt 'nodig'. Maar sinds ik elke dag m'n bril draag heb ik zelden hoofdpijn.
Bij migraine kan ik niets anders dan mijn medicijn nemen (maxalt) en in het donker gaan liggen.

Bij gewone hoofdpijn door spanning/stress twee paracetamol, een hete douche op mijn nek, tijgerbalsem/migrastick op mijn slapen en hopen dat het snel wegtrekt. Meestal komt het door verandering in het weer bij mij en dan helpt eigenlijk niets.
TO ik hoop dat je hier nog komt lezen, ik dacht namelijk direct

aan medicijnafhankelijke hoofdpijn. Ik ben geen arts, maar misschien kun je er eens op googlen...
Hele gekke opmerking misschien maar drink je genoeg? Daar krijg je ook hoofdpijn van namelijk. Altijd eerst twee glazen water drinken, half uur wachten en dan pas slikken
jahoor saridon bestaat nog. even off topic. vroegah kocht ik altijd twee doosjes van 50 stuks en toen trad dat licht van ene Edith Schippers aan als minister. Nu koop ik vijf doosjes van 20. Goeie minister....
De hoofdpijn die jij beschrijft heb ik ook gehad. Als ik er dan s morgens weer mee wakker werd wist ik dat het die dag ook weer niet meer over zou gaan.

Bij mij zit dan mijn nekspieren vast. En ik ben het ook zelf schuld want moet eigenlijk mijn bril op als ik achter de computer zit.

Tijdens menstruaties heb ik migraine. Dan neem ik of 2 paracetamol en een domperidon of een imigran.
quote:bluebird77 schreef op 19 september 2013 @ 23:06:

Migraine: aura, bonzende éénzijdige hoofdpijn die erger wordt bij beweging, misselijkheid, braken, overgevoeligheid voor licht, geluid en geuren.

Ik ken dat, maar de symptomen treden niet allemaal tegelijkertijd op.

Toen ik wat jonger was heb ik vaker, intenser en langer last van migraine-achtige hoofdpijn dan nu. Ik heb een paar keer een aura gehad en dan denk ik eerder aan een ernstige aandoening van het oog (netvliesloslating) dan aan hoofdpijn.

Soms komt hoofdpijn bij mij door bedompte lucht. Ik ga dan naar buiten in de frisse lucht. Na een paar minuten verdwijnt ook de hoofdpijn.
World of Warcraft: Legion
1 naproxen (500mg), 2 uurtjes slapen... Wonder middel!

Helpt bij mij altijd! Enige probleem: als ik wakker wordt na die 2 uurtjes slapen.. Blijft mijn hoofd nog 15 min bonzen.

Daarna helemaal weg!
Vervelend! Ik herken het, ik neem vaak inplaats van 2 ibo 's een paracetamol en ibuprofen en dan even op bed gaan liggen met een koud washandje op je hoofd. Lost het niet altijd op maar zwakt het vaak wel af.

En inderdaad even naar de huisarts...
quote:katrien1974 schreef op 20 september 2013 @ 07:37:

Hele gekke opmerking misschien maar drink je genoeg? Daar krijg je ook hoofdpijn van namelijk. Altijd eerst twee glazen water drinken, half uur wachten en dan pas slikkenIs ook erg belangrijk inderdaad!
Een lange periode hoofdpijn (gecombineerd met wat andere klachten) bleek bij mij hooikoorts te zijn. En dat kan je ook in het najaar hebben, dan ben je allergisch voor bepaalde sporen en schimmels.

En inderdaad je ogen laten controleren. Ik heb ook maar een lichte afwijking, maar sinds ik een bril heb, heb ik veel minder vaak hoofdpijn.
Je kan proberen regelmatig voor het slapen gaan magnesium te slikken. Dat heeft bij mij effect, helaas niet zo dat het over is, maar het wordt wel draaglijker. Ik heb ook hormonale migraine. Verder: wisseldouches. Warm gaan douchen, je hoofd lekker warm laten worden en dan voorover houden en een beker koud water langzaam erover heen gooien. Dan weer lekker warm laten worden en opnieuw die beker koud. De eerste twee keer koud water doen bijna pijn, maar daarna wordt het makkelijk. Dit bevorderd de bloedsomloop en helpt bij mij heel vaak. Qua pillen zweer ik bij Ibu's en maxalt.
Jaar lang hoofdpijn gehad. Ben gestopt met de pil en mn hoofdpijn is verdwenen. Had ik veel eerder moeten doen. Had mij veel tijd en kosten bespaard!
Ik ben vrijdagochtend naar mijn huisarts geweest. Zij verwees me door naar een fysiotherapeut en ik moet een dagboek bijhouden. Ook adviseerde ze me niet iedere dag iets te slikken.

Gisteren niks ingenomen en het viel mee met de pijn. Maar vannacht werd ik wakker met behoorlijke hoofdpijn, zo raar.

@Ikweetgeennickd, wat ik wel vreemd vind is, is dat ik (normaal gesproken) hoofdpijn krijg als ik de stopweek heb van de pil. Had jij dat destijds ook?

@iedereen die hier reageert; bedankt voor de reacties. Ik heb trouwens een bril. Ik zou wel wat meer kunnen drinken. Saridon ga ik eens proberen.
Ik heb po-ho olie wat ik op een handdoekje druppel en dan ga ik even een uurtje op bed liggen tot de hoofdpijn wat afzwakt. Werkt dit niet, dan slik ik een paracetamol en ibuprofen tegelijk.
Ik heb nu al 6 weken last van hoofdpijn. Ben bij de neuroloog geweest, mri scan, doorverwezen naar kno arts toen ct scan. 1 holte bij me oor zit verstopt maar daar kan het niet vandaan komen volgens de kno arts, dus nu krijg ik 15 oktober een (eng) test voor me evenwichtsorgaan. En dan zit ik er dus alweer 8 weken mee.. Ik doe vooral niks. Lig in me bed of op de bank en luister naar luisterboeken. Tv kijken of ff op de laptop gaat maar even want dat Triggert
hey zelfgemaakte pilletjes van kranit helpen heel goed tegen gewone en migraine hoofdpijn maar je moet er wel mee rusten als je ze inneemt dan werken ze beter
Paracetamol nemen en wel zo snel mogelijk als ik de hoofdpijn voel opkomen. Grootste kans dat het dan ook snel weg is.
Hier ook jarenlang iedere ochtend wakker worden met hoofdpijn, 2 paracetamol en later op de middag nog weer 2 paracetamol. Ik zat al aan een medicatieafhankelijke hoofdpijn te denken waarvan ik af moet kicken (maar hoe doe je dat als je niet teveel wil verzuimen van je werk). Totdat iemand mij vertelde dat je hoofdpijn kunt krijgen van kauwgom omdat daar aspartaam in zit. En inderdaad, ik eet iedere dag veel kauwgom omdat ik dat lekker vind. Ben er sinds 2 weken helemaal mee gestopt en het wonder is geschied: 2 weken lang al geen hoofdpijn meer gehad! Claudia ik weet natuurlijk niet of dit ook op jou van toepassing is maar ik vond het belangrijk om mijn ervaring hier neer te zetten. Als je aspartaam opzoekt op google, dan staat daar bij dat deze kunstmatige zoetstof heel veel hoofdpijnellende kan veroorzaken. Aspartaam zit niet alleen in kauwgom maar in veel suikervrije voedingsmiddelen o.a. light frisdranken en snoep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven