Gezondheid alle pijlers

Wat doen ochtensmensen in de ochtend?

17-11-2018 08:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd een nachtuil. Maar met de juiste behandeling (melatonine, lichttherapie, dagindeling, avondritueel etc) heb ik mezelf weten om te toveren tot een 'vroege vogel'. Ik word smorgens tussen 6 en 7 wakker. Op dagen dat ik werk is dat niet zo'n probleem. Dan heb ik lekker wat tijd om m'n huis op te ruimen voor in naar werk ga (tot ongenoegen van mijn huisgenoot die hier soms wakker van wordt).

Maar in t weekend weet ik gewoon echt niet wat ik zo vroeg moet gaan doen. Het is koud als ik onder m'n confortabele dekens vandaan kom, dus ik moet wel echt een doel hebben. Winkels en sportscholen zijn nog dicht. Ik heb 20 minuten gemediteerd, nieuws gelezen en ik heb m'n mail weggewerkt. En nu is het pas 8 uur. Slapen wil niet meer lukken en al m'n vrienden hoef ik echt niet wakker te bellen voor 10uur. Nog meer opruimen daar heb ik geen zin in, want het is weekend.

Wie heeft er tips voor leuke en/of zinvolle activiteiten tussen 6 en 10uur smorgens? Thanks!

:sun:
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 17-11-2018 08:10
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De kachel in de huiskamer aanzetten, lezen, uitgebreid douchen, Netflix, spelletje spelen, breien/haken..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Helaas heb ik geen huiskamer en kan ik de thermostaat zelf ook niet bedienen.

Lezen en uitgebreid douchen klinkt wel als een erg goed idee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een ochtendmens :heart:
Ik geniet in het weekend gewoon van de rust in huis ‘s morgens. Ik lees wat langer op mijn iPad of lees een boek.
Dan maak ik lekkere ontbijtjes in de oven, dus eens geen haastige kom muesli naar binnen proppen...
Uitgebreide douche, boodschappenlijstje voor een hele week maken met zoveel mogelijk variatie in groenten. Vraagt veel tijd.
Gewoon alles rustig aan... zalig!
Alle reacties Link kopieren
Wil je een uurtje of wat op mijn kinderen passen? :proud:

Ik doe inderdaad ook wat dingen in het huishouden, zo vroeg op de dag. En online rondhangen, paar krantjes scannen.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Forummen, twitter en Facebook lezen, boek lezen, mailbox opschonen, boodschappenlijstje maken, muziek luisteren, genieten van de rust in huis.
Ik ben een ochtendmens kan niet blijven liggen als ik eenmaal wakker ben. Voor ik 't weet is het tijd om te douchen en aan te kleden.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen doen om 08.00uur zijn de supermarkten open, wandelen, andere sportschool zoeken die wel morgens open is, serie kijken, uitgebreid ontbijten, boek lezen, uit ontbijten met vriend/vriendin die ook op tijd op is, schrijven in een dagboek, lekkere dingen bakken...

Er is zoveel te doen! Je hebt toch niet voor alles vrienden nodig of een winkel die open is?

Andere sportschool zou ik zeker naar kijken, sporten is een heerlijk begin van de dag en de onze is vanaf 07.00uur al open.
Alle reacties Link kopieren
Woon je op kamers?

Ik blijf altijd eerst even liggen met mijn telefoon, dan ontbijt ik, krant of tijdschrift erbij. Als ik echt vroeg ben, ga ik lekker op de bank liggen en kijk ik Netflix. Verder opruimen, schoonmaken en uitgebreid douchen.
Supermarkten zijn al om 8 uur open op zaterdag, dus je kunt ook je wekelijkse boodschappen gaan doen. Of ga een rondje hardlopen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe juist lekker rustig aan in mijn huispak. Koffie erbij, uitgebreid ontbijten, via forum, tv kijken...
Mijn kachel is dan al aan en ik kom uit bed als het licht is. Dan ga ik 'n beetje achter m'n laptop zitten en ontbijten. Als je boodschappen moet doen is het ook ideaal om er vroeg bij te zijn, want dan ben je de weekenddrukte voor.
Alle reacties Link kopieren
Koffie, peukie, wc.
En daarna maak ik een ontbijtje en een tweede kop koffie waarmee ik terugkruip in bed. Lekker ontbijt op bed met internet of een boek erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hond uitlaten...(rond 6.45 terwijl ik mijn boterhammetje oppeuzel)
Dan naar binnen voor koffie.
Rustig aan hangen en dan het huishouden...en als alles klaar is lekker douchen.

Heel soms tussendoor een dutje (maar dat is meer een zwangerschapsding haha)
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik ben een echte ochtendmens. Ik sta het liefst op voor 7 uur. Dan ga ik hardlopen, of een lekker ontbijtje maken. Internetten, administratie, lezen. Heerlijk! Ik houd van de ochtenden.
It's 5 o'clock somewhere
redbulletje schreef:
17-11-2018 08:18
Als je boodschappen moet doen is het ook ideaal om er vroeg bij te zijn, want dan ben je de weekenddrukte voor.


Absoluut, de Jumbo in de buurt is al om 7 uur open, heerlijk !
Ik trek mijn huispak aan, zet een kop thee, installeer me met een dekentje op de bank en zet TLC op :mrgreen: heerlijk, mensen die een huis zoeken, trouwjurken shoppen, zooi kopen op de rommelmarkt en er wat anders van maken, gezinnen met een berg kid bekijken. Ik vind bijna alles op TLC leuk! En als er niks op is, slinger ik Netflix aan. Gewoon even rustig opstarten :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meestal tussen 5 en 6 wakker tegenwoordig. Eerst baalde ik daarvan, want dat zijn natuurlijk geen tijden maar nu vind ik het eigenlijk wel lekker.

Doordeweeks:
Ik zet de verwarming aan en ga koffie maken, dan weer lekker in bed met mijn laptop, even rondje langs de velden maken en dan werk ik een uurtje, soms 2. Dan douchen en aankleden.

In het weekend: verwarming aan, koffie, weer in bed, lekker internetten. Als ik verder niet weg hoef kan ik zo tot een uur of 11 in bed liggen.

Het nadeel is wel dat ik 's avonds vroeg moe ben. Soms red ik het nog tot 10 uur maar soms slaap ik ook al om 9 uur of half 10. Het is niet zo goed voor mijn sociale leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen/yoga/wandeling maken. Het huis schoonmaken of opruimen (stofzuigen bewaar ik uiteraard tot een later tijdstip). Saaie klussen als de administratie wegwerken ('s ochtends ben ik lekker scherp). Bezig zijn met hobby's (tekenen, schrijven, fotografie).

De ochtend, ik hou er van. Vandaag moet ik vanaf 12 uur werken maar ik ben al een uur op. Gekmakend wellicht voor sommigen maar ik zou niet anders willen. De keerzijde is wel dat ik na 10 uur 's avonds niets meer waard ben dus woeste stapavonden behoren tot het verleden.
Alle reacties Link kopieren
Yoga, met kettlebells zwaaien, opruimen/schoonmaak, wasdraaien, kattenbak, bed verschonen, krant lezen, TV kijken, viva forum, koffie drinken, rondje park met mijn nichtje van 3 naar de speeltuin, in bad, strijken met netflix aan, wat organisatie klusje zoals mailen en dingetjes regelen, huiswerk maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kale62 schreef:
17-11-2018 08:27
Absoluut, de Jumbo in de buurt is al om 7 uur open, heerlijk !
Wow, 7 uur? Waar is dit? Ben een voorstander van zo vroeg mogelijk boodschappen doen. Nadeel is wel dat er geen (vers) brood nog is.
It's 5 o'clock somewhere
Ik ben ook een ochtendmens. Voordat hier in de straat de anderen hun ogen openen heb ik al tal van taken gedaan en kan ik wanneer zij opstarten even rustig zitten. :hyper:

Vind het heerlijk. Spelletje iPad, TV, nieuws, lezen, etc.
Wandeling is ook fijn. Kun je lekker ongegeneerd bij mensen binnen gluren. Niet dat ik nou zo ben, echter vind het gezellig om te bekijken wat mensen op hun vensterbank hebben staan, raambekleding enzo. Dus ik kijk niet naar de mensen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend om half zes wakker, heb de kat gehaald en ben weer in bed gekropen. Met spinnende kat tegen mijn buik tot acht uur gerekt. Beetje soezelen. Beetje lezen.
Toen beneden vooral genoten van de stilte, lekker om even alleen te zijn. Ik zit nu met de krant en ipad aan de eettafel, ontbijt is achter de kiezen, boodschappenlijstje gemaakt, ik ga maar eens naar AH, tegen de tijd dat rest van mijn gezin wakker is, liggen er verse broodjes voor ze.

Op andere ochtenden ga ik ook wel een eind lopen, kan ook zonder hond. En op zondagochtend luister ik lekker radio. Vroege vogels (heel truttig, deed mijn oma ook al) OVT etc.
Ik heb om 07:00 vanochtend de ramen binnen al gelapt, de was in de machine gedaan en die in de droger opgeruimd, de bedden afgehaald en de badkamer gedaan. Klusjes waar de buren niet wakker van worden iig. Nu liggen de vitrages in de waskamer omdat die een beurt krijgen zometeen en ik ga nu met man onderweg voor een nieuwe grote plant incluis bak. Die gaan om 09:30 open en loop ik niet in de ‘hoera kersmarkt massa’ te schuivelen. Daarna lekker koffiedrinken bij de espressobar op de terugweg. En dan hebben we het hele weekend ‘vrij’. Morgenvroeg er weer uit en om 08:00 in de auto om vroeg een strandwandeling te maken ofzo.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 17-11-2018 09:03
19.51% gewijzigd
poppetje2006 schreef:
17-11-2018 08:38
Wow, 7 uur? Waar is dit? Ben een voorstander van zo vroeg mogelijk boodschappen doen. Nadeel is wel dat er geen (vers) brood nog is.
Hier de ah ook (almere) maar op zondag zijn ze een uurtje later open.
_CarmiggelT_ schreef:
17-11-2018 08:13
Wil je een uurtje of wat op mijn kinderen passen? :proud:

Ik doe inderdaad ook wat dingen in het huishouden, zo vroeg op de dag. En online rondhangen, paar krantjes scannen.
Ik wou ook zeggen, je mag mijn kinderen wel hebben tussen 6 en 9 s ochtends in het weekend. ;)
Alle reacties Link kopieren
Vind het altijd mooiste moment van de dag.

Begin altijd met rustig cappucino drinken, was ophangen, vouwen, afstoffen, andere zachte huishoudelijk karweitje, ontbijtboel klaar zetten en dan komen de eerste hier uit bed. Tijd om samen te ontbijten en daarna even relaxen voordat de dag echt begint ( dat is danrond 8.30)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven