Wat heb ik toch :(
dinsdag 7 november 2017 om 21:35
Ik word onderhand echt moe van mij kwalen maar ik weet gewoon niet wat het is.
Tijdje geleden had ik al om advies gevraagd over de bij bewerkingen van een heftige antibiotica kuur. Kort verhaal: eind sep. ineens vage klachten, misselijkheid, in principe net de symptomen wat bij een zwangerschap hoort alleen ik was niet zwanger. Negatieve testen en gewoon netjes aan de pil en ook in stopweek ongesteld geworden en flink ook nog maar dit heb ik altijd.
Uiteindelijk bij de Ha weer omdat het misschien en nierbekken ontsteking zou zijn maar 2 keer urine op de week die brandschoon was en geen nbo. Weer naar de ha want de klachten werden erger dus ontlasting ingeleverd en onderzocht en ja hoor een maagbacterie een flinke ook namelijk de helocobacter pylorie. Dus hups meteen aan de antibiotica waardoor ik me super beroerd voelde en hier nog om advies vroeg. Na de kuur waren de vage klachten wat minder maar niet helemaal weg dus weer naar de ha want ik kon mijn werk af en toe niet eens doen. Volgens de ha moet mijn lichaam aan het idee wennen dat de maagbacterie een flinke oppepper van de kuur heeft gehad en ik me weerstand nu moet hervinden.. kortom iets in die trant. Bloed prikken kan niet pas na 6 maanden want door de kuur kunnen er valse bloed waarden ontstaan en ontlasting moet pas na 3 maanden gecheckt worden of de bacterie daar werkelijk weg is.
Alleen ik voel me nu 3 weken na de laatste dag van de kuur en echt kut. Ik voel me lamlendig.. heb continu een warm hoofd (geen koorts) me gewrichten doen pijn en ik heb een gekke tik waardoor ik me vingers knak als ik nerveus ben en dat moet ik dus nu uit me hoofd laten wanta als ik het doe heb ik ongelooflijk veel pijn! Me spieren zijn zo zwak. Ik ben zo zwak en nu wel aan het werk maar vorige week heb ik mij echt ziek moeten melden en tevens ook een afspraak met de ha gemaakt waar ik ook niet echt wijzer van werd. Me vitamine d is wel laag en slik daar ampullen voor en me ijzer daar slik ik staal tabletten voor. Ik slik naast dit allemaal vitamine c en b12 complex.
Me ogen zijn bloed doorlopen van de slapeloze nachten en snap er gewoon niks meer van het is alsof me lichaam me in de steek heeft gelaten..
Tijdje geleden had ik al om advies gevraagd over de bij bewerkingen van een heftige antibiotica kuur. Kort verhaal: eind sep. ineens vage klachten, misselijkheid, in principe net de symptomen wat bij een zwangerschap hoort alleen ik was niet zwanger. Negatieve testen en gewoon netjes aan de pil en ook in stopweek ongesteld geworden en flink ook nog maar dit heb ik altijd.
Uiteindelijk bij de Ha weer omdat het misschien en nierbekken ontsteking zou zijn maar 2 keer urine op de week die brandschoon was en geen nbo. Weer naar de ha want de klachten werden erger dus ontlasting ingeleverd en onderzocht en ja hoor een maagbacterie een flinke ook namelijk de helocobacter pylorie. Dus hups meteen aan de antibiotica waardoor ik me super beroerd voelde en hier nog om advies vroeg. Na de kuur waren de vage klachten wat minder maar niet helemaal weg dus weer naar de ha want ik kon mijn werk af en toe niet eens doen. Volgens de ha moet mijn lichaam aan het idee wennen dat de maagbacterie een flinke oppepper van de kuur heeft gehad en ik me weerstand nu moet hervinden.. kortom iets in die trant. Bloed prikken kan niet pas na 6 maanden want door de kuur kunnen er valse bloed waarden ontstaan en ontlasting moet pas na 3 maanden gecheckt worden of de bacterie daar werkelijk weg is.
Alleen ik voel me nu 3 weken na de laatste dag van de kuur en echt kut. Ik voel me lamlendig.. heb continu een warm hoofd (geen koorts) me gewrichten doen pijn en ik heb een gekke tik waardoor ik me vingers knak als ik nerveus ben en dat moet ik dus nu uit me hoofd laten wanta als ik het doe heb ik ongelooflijk veel pijn! Me spieren zijn zo zwak. Ik ben zo zwak en nu wel aan het werk maar vorige week heb ik mij echt ziek moeten melden en tevens ook een afspraak met de ha gemaakt waar ik ook niet echt wijzer van werd. Me vitamine d is wel laag en slik daar ampullen voor en me ijzer daar slik ik staal tabletten voor. Ik slik naast dit allemaal vitamine c en b12 complex.
Me ogen zijn bloed doorlopen van de slapeloze nachten en snap er gewoon niks meer van het is alsof me lichaam me in de steek heeft gelaten..
dinsdag 7 november 2017 om 21:42
Dat neem ik al..
Het gekke is deze bacterie geeft amper symptomen. Dus of deze vage klachten daarvan komen is nog maar de vraag.. Ik ben echt een wrak en kan dingen niet meer doen die ik voorheen dit alles deed. Zelfs me kindje kan ik soms niet eens optillen. Als ik de trap op loop hijg ik als een paard het is alsof me conditie in 1 klap verdwenen is. Het liefst wil ik alleen slapen en nog eens slapen en ben echt dood vermoeid. Snap er gewoon echt niks meer van..
dinsdag 7 november 2017 om 21:43
zou voor een second opinion gaan als ik jou wassummerjamm schreef: ↑07-11-2017 21:42Dat neem ik al..
Het gekke is deze bacterie geeft amper symptomen. Dus of deze vage klachten daarvan komen is nog maar de vraag.. Ik ben echt een wrak en kan dingen niet meer doen die ik voorheen dit alles deed. Zelfs me kindje kan ik soms niet eens optillen. Als ik de trap op loop hijg ik als een paard het is alsof me conditie in 1 klap verdwenen is. Het liefst wil ik alleen slapen en nog eens slapen en ben echt dood vermoeid. Snap er gewoon echt niks meer van..
dinsdag 7 november 2017 om 21:46
dinsdag 7 november 2017 om 21:48
Hoe lang ben je nu uiteindelijk ziek thuis van je werk gebleven?
Volgens mij gun je je lichaam te weinig tijd om te herstellen.
Met een zware antibioticakuur moet je soms echt wel 3 weken thuis blijven. Je lichaam krijgt een opdonder.
Ziek is ziek. Dus ziekmelden. Geef je lichaam tijd te herstellen.
Luister naar je huisarts. Neem rust.en geef het tijd.
Met een zware antibioticakuur moet je soms echt wel 3 weken thuis blijven. Je lichaam krijgt een opdonder.
dinsdag 7 november 2017 om 21:50
3 weken thuis na een antibiotica kuur? Serieus?Gele_Suikerspin schreef: ↑07-11-2017 21:48Hoe lang ben je nu uiteindelijk ziek thuis van je werk gebleven?
dinsdag 7 november 2017 om 21:50
Ik ben al door mijn eigen HA geholpen plus 2 vervangende is de second opinion dan nuttig als er 3 hetzelfde beweren? (Ben heel wat naar de HA geweest hiervoor)yourlocalhero schreef: ↑07-11-2017 21:46Vam maag en darmklachten kun je flink van de leg raken...
En deze kunnen zelfs gelinkt worden aan gewrichtspijnen...
(Goed dat je al d en b12 inneemt overigens)
Als je blijft kwakkelen please vraag een second opinion aan...want het is niets zo.
Het gekke maar fijne is toen ik mij ziek gemeld had, had ik een bepaalde rust ineens in mijn hoofd. De dagen erna voelde ik me zelfs wat beter! Het feit dat ik gewoon rust had, niet stressen over werk (Waar het eerlijk gezegd niet zo lekker gaat dus een portie stress zit hier ook in bij mij) soms denk ik zal het psychomatisch zijn? Maar kan het dan lichamelijk zo een heftige effect hebben? Tja vragen vragen
dinsdag 7 november 2017 om 21:52
Ik ben gewoon door blijven werken.. grootse fout van mijn leven maar dat is een ander verhaal. Ik had pas vorige week de moed om me ziek te melden toen ik echt dizzy werd. Deze kuur was vreselijk heftig hoop het nooit meer mee te makenGele_Suikerspin schreef: ↑07-11-2017 21:48Hoe lang ben je nu uiteindelijk ziek thuis van je werk gebleven?
dinsdag 7 november 2017 om 21:53
Wellicht een combi van meerdere factoren, ik zou gewoon voor een second opinion gaan. Een arts die helemaal los kijkt naar jou in een andere praktijksummerjamm schreef: ↑07-11-2017 21:50Ik ben al door mijn eigen HA geholpen plus 2 vervangende is de second opinion dan nuttig als er 3 hetzelfde beweren? (Ben heel wat naar de HA geweest hiervoor)
Het gekke maar fijne is toen ik mij ziek gemeld had, had ik een bepaalde rust ineens in mijn hoofd. De dagen erna voelde ik me zelfs wat beter! Het feit dat ik gewoon rust had, niet stressen over werk (Waar het eerlijk gezegd niet zo lekker gaat dus een portie stress zit hier ook in bij mij) soms denk ik zal het psychomatisch zijn? Maar kan het dan lichamelijk zo een heftige effect hebben? Tja vragen vragen
dinsdag 7 november 2017 om 21:56
Je geeft zelf al antwoord.summerjamm schreef: ↑07-11-2017 21:52Ik ben gewoon door blijven werken.. grootse fout van mijn leven maar dat is een ander verhaal. Ik had pas vorige week de moed om me ziek te melden toen ik echt dizzy werd. Deze kuur was vreselijk heftig hoop het nooit meer mee te maken
Je bent tegen doktersadvies in door blijven werken en dan moet ze nu een second opinion gaan vragen??
Eerst maar een naar de dokter luisteren en rust nemen!
Je minstens 2 weken ziekmelden lijkt me op zijn plaats.
dinsdag 7 november 2017 om 21:58
dinsdag 7 november 2017 om 21:59
Waarom slapeloze nachten? Slaap je niet ivm de pijn of is het iets anders?
Een 2nd opinion kan best nuttig zijn. Deze 3 'beweren' natuurlijk ook allemaal hetzelfde omdat ze gewoon voor dezelfde praktijk werken/elkaar vervangen begrijp ik? Dan gaan ze elkaar vast niet in twijfel trekken.
Verder...een antibiotica kuur en bacterieen kunnen natuurlijk je lichaam best even een optater geven.
Zorg je verder (Afgezien van de extra vitamines) voor jezelf qua gezond eten, beweging en andere dingen?
Een 2nd opinion kan best nuttig zijn. Deze 3 'beweren' natuurlijk ook allemaal hetzelfde omdat ze gewoon voor dezelfde praktijk werken/elkaar vervangen begrijp ik? Dan gaan ze elkaar vast niet in twijfel trekken.
Verder...een antibiotica kuur en bacterieen kunnen natuurlijk je lichaam best even een optater geven.
Zorg je verder (Afgezien van de extra vitamines) voor jezelf qua gezond eten, beweging en andere dingen?
dinsdag 7 november 2017 om 22:12
Hier heb je wel gelijk in. Ik had beter moeten luisteren naar de ha en wellicht had dat inderdaad beter uitgepakt.Gele_Suikerspin schreef: ↑07-11-2017 21:56Je geeft zelf al antwoord.
Je bent tegen doktersadvies in door blijven werken en dan moet ze nu een second opinion gaan vragen??
Eerst maar een naar de dokter luisteren en rust nemen!
Je minstens 2 weken ziekmelden lijkt me op zijn plaats.
dinsdag 7 november 2017 om 22:13
Ik heb wel weinig rust. Qua voeding moet ik wel wat beter opletten. We koken veel met kruiden en daar pas ik nu wel mee op. Maar ik slik als probiotica yakult op aanraden van de ha heb je mss tips voor een andere probiotica?dwynwen schreef: ↑07-11-2017 21:59Waarom slapeloze nachten? Slaap je niet ivm de pijn of is het iets anders?
dinsdag 7 november 2017 om 22:15
Dat doen ze niet zo snel omdat ze juist alle kwalen linken aan deze heliocobacter. Nu is de misselijkheid in ieder geval veel minder tot soms helemaal niks daar ben ik echt blij mee maar de lamlendigheid en futloosheid is me een raadsel. Ja het kan doordat de kuur ook de goede bacteriën gedood heeft en nu inderdaad me lichaam een flinke optater heeft gehad.
dinsdag 7 november 2017 om 22:36
Een goede nachtrust is ook belangrijk. Zodoende mijn vraag of dit komt door de pijn maar ik begrijp van niet?summerjamm schreef: ↑07-11-2017 22:13Ik heb wel weinig rust. Qua voeding moet ik wel wat beter opletten. We koken veel met kruiden en daar pas ik nu wel mee op. Maar ik slik als probiotica yakult op aanraden van de ha heb je mss tips voor een andere probiotica?
Wellicht eens kijken naar 'natuurlijke' oplossingen:
Geen tv/tel meer een uur voor het slapen gaan, een warme douche of bad nemen, mediteren met oordopjes in in bed (dat heeft mij altijd door slapeloze periodes geholpen) etc
Verder qua probiotica, ik heb nog nooit yakult genomen, wel gewoon probiotica pillen die ik bij van die gezondheidswinkels koop. Ik weet niet of deze beter zijn dan iets als een yakult. Wellicht even googlen, ik zou zelf geneigd zijn te denken dat deze beter zijn plus dat ze geen suiker ed bevatten.
dinsdag 7 november 2017 om 22:41
Sorry had er per ongeluk overheen gelezen. De hoofdpijn komt niet door de pijn hoor merendeels door het continu piekeren over wat het nou is..dwynwen schreef: ↑07-11-2017 22:36Een goede nachtrust is ook belangrijk. Zodoende mijn vraag of dit komt door de pijn maar ik begrijp van niet?
Wellicht eens kijken naar 'natuurlijke' oplossingen:
Geen tv/tel meer een uur voor het slapen gaan, een warme douche of bad nemen, mediteren met oordopjes in in bed (dat heeft mij altijd door slapeloze periodes geholpen) etc
Verder qua probiotica, ik heb nog nooit yakult genomen, wel gewoon probiotica pillen die ik bij van die gezondheidswinkels koop. Ik weet niet of deze beter zijn dan iets als een yakult. Wellicht even googlen, ik zou zelf geneigd zijn te denken dat deze beter zijn plus dat ze geen suiker ed bevatten.
Ik Google probiotica maar krijg veel in de vorm van pillen weet niet of dat ok is en ja jakult is op aanraden van de ha maar je tanden breken er vanaf door de zoete smaak jeetje. Dat zijn goede tips! Ik moet me ook meer ontspannen en minder stressen.
dinsdag 7 november 2017 om 23:12
Ja hoor, gewoon bestellen of een keer zon health winkel binnen lopen, geen idee hoe deze heten in NL, ekoplaza en dat soort plekken? Yakult is vol met suiker inderdaad.summerjamm schreef: ↑07-11-2017 22:41Sorry had er per ongeluk overheen gelezen. De hoofdpijn komt niet door de pijn hoor merendeels door het continu piekeren over wat het nou is..
Ik Google probiotica maar krijg veel in de vorm van pillen weet niet of dat ok is en ja jakult is op aanraden van de ha maar je tanden breken er vanaf door de zoete smaak jeetje. Dat zijn goede tips! Ik moet me ook meer ontspannen en minder stressen.
Maar continu piekeren over wat het nou is....
Sorry, ik wil echt niet doen alsof je symptomen en dergelijke niets voor stellen maar volgens mij maak je het wel allemaal wat erger dan het is?
Het klinkt in mijn oren gewoon allemaal redelijk normaal, je hebt een ontsteking gehad waarvoor je antibiotica hebt gehad, daar voelde je je niet zo fijn bij (zoals velen)
Daarna dacht je nbo te hebben en gelukkig was dat niet zo
Nu sinds kort (paar weken) voel je je niet zo lekker (wie weet zit er gewoon even een verkoudheidje aan te komen oid?)
Om eerlijk te zijn krijg ik meer het idee dat je gewoon in het algemeen niet zo lekker in je vel zit en er eventjes door heen zit.
Dat is ook niet erg, maar zou wel helpen als je dat onder ogen ziet?
woensdag 8 november 2017 om 08:03
Na mijn maagzweer heeft het echt maanden geduurd voordat ik mij beter voelde. Trek er 6 maanden vooruit. Let op je voeding: geen alcohol, geen koffie, geen vet eten, weinig suiker. Roken is ook heel slecht voor je maag, dus niet roken. Slik een maagbeschermer in overleg met je huisarts. In de eerste weken slikte ik best een hoge dosis. Deze heb ik later afgebouwd.
Het is nog maar 3 weken na je maagzweer. Echt heel kort. Je hebt een hele zware kuur gehad waardoor je hele systeem over hoopt ligt. Geef het tijd en pas je levensstijl aan.
Je neemt ook je eten minder goed op door die ontsteking vergeet dat ook niet. Je kunt dus best een beetje verzwakt zijn.
Het is nog maar 3 weken na je maagzweer. Echt heel kort. Je hebt een hele zware kuur gehad waardoor je hele systeem over hoopt ligt. Geef het tijd en pas je levensstijl aan.
Je neemt ook je eten minder goed op door die ontsteking vergeet dat ook niet. Je kunt dus best een beetje verzwakt zijn.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-11-2017 08:07
15.38% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.