Wat kost een bezoek aan orthopeed (aan eigen risico)

maandag 4 november 2013 om 15:00
Mijn huisarts verwijst me door naar de orthopeed.
Nu twijfel ik om de afspraak zsm te maken of na 1 januari.
Ik heb dit jaar nl nog niks aan eigen risico hoeven betalen, en als een bezoek aan de poli mij de volle 360 euro kost, wacht ik liever tot na 1 januari. Want eventuele vervolgbehandelingen zullen met wachtlijst etc sowieso wel na 1 jan worden, dus dan betaal ik dubbel eigen risico. Kost zo'n afspraak nou niet zoveel, plan ik die eerder..
Maar wat kost zo'n polibezoek ongeveer. Iemand die dit weet?
Nu twijfel ik om de afspraak zsm te maken of na 1 januari.
Ik heb dit jaar nl nog niks aan eigen risico hoeven betalen, en als een bezoek aan de poli mij de volle 360 euro kost, wacht ik liever tot na 1 januari. Want eventuele vervolgbehandelingen zullen met wachtlijst etc sowieso wel na 1 jan worden, dus dan betaal ik dubbel eigen risico. Kost zo'n afspraak nou niet zoveel, plan ik die eerder..
Maar wat kost zo'n polibezoek ongeveer. Iemand die dit weet?

maandag 4 november 2013 om 16:04
Is het niet zo, dat als een behandeling al gestart is in een bepaald jaar en die specifieke behandeling het volgende jaar doorloopt, het niet weer je eigen risico kost? Dit was bij namelijk wel het geval een paar jaar geleden. Hier zou je even over kunnen bellen met je verzekering.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
maandag 4 november 2013 om 16:04
eventuele vervolgbehandelingen zullen als ze voort komen uit dit eerste consult toch allemaal juist in 2013 ten koste van je eigen risico gaan? De Diagnose Behandel Combinatie wordt toch in 2013 geopend en dan worden alle verrichtingen toch in 2013 geboekt?
Misschien kun je de assistente even bellen, die weet vast wel hoe het zit. Kun je dan gelijk een afspraak maken.
Misschien kun je de assistente even bellen, die weet vast wel hoe het zit. Kun je dan gelijk een afspraak maken.
maandag 4 november 2013 om 16:11
Optimist dat je verwacht om dit jaar nog een afspraak te krijgen bij een orthopeed. Wanneer het niet acuut is, kan het 6 weken duren voordat je een afspraak krijgt en dan is het ongeveer kerst. Grote kans dat je pas een afspraak krijgt voor het nieuwe jaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

maandag 4 november 2013 om 16:28
quote:toedeledokie schreef op 04 november 2013 @ 16:04:
Is het niet zo, dat als een behandeling al gestart is in een bepaald jaar en die specifieke behandeling het volgende jaar doorloopt, het niet weer je eigen risico kost? Dit was bij namelijk wel het geval een paar jaar geleden. Hier zou je even over kunnen bellen met je verzekering.
Oh dat wist ik niet! zal eens informeren bij de verzekering. Als dat klopt kan ik beter z.s.m gaan.
Hamerhaai: huisarts zei dat ik op 2/3 weken moest rekenen. Dunbevolkt gebied misschien scheelt dat :p
Oh dat wist ik niet! zal eens informeren bij de verzekering. Als dat klopt kan ik beter z.s.m gaan.
Hamerhaai: huisarts zei dat ik op 2/3 weken moest rekenen. Dunbevolkt gebied misschien scheelt dat :p
maandag 4 november 2013 om 19:01
Landelijk zijn toegangstijden voor de orthopedie korter. Het loopt nu misschien weer wat op, omdat veel mensen hun eigen risico al opgebruikt hebben en dan nu juist toch nog met hun knieklachten (oid) naar de orthopeed gaan.
Je moet eigenlijk altijd foto's laten maken van te voren + consult = eigen risico op gebruikt. Ik weet niet waar je voor komt, maar vaak wordt er dan ook nog wel een MRI aangevraagd.
Ik zou dit jaar nog gaan. Tenzij je al weet dat je volgend jaar ook nog veel zorgkosten gaat maken.
Je moet eigenlijk altijd foto's laten maken van te voren + consult = eigen risico op gebruikt. Ik weet niet waar je voor komt, maar vaak wordt er dan ook nog wel een MRI aangevraagd.
Ik zou dit jaar nog gaan. Tenzij je al weet dat je volgend jaar ook nog veel zorgkosten gaat maken.