wat te doen aan die vieze meeeters
maandag 21 december 2009 om 23:03
maandag 21 december 2009 om 23:05
Stomen! als je meeeters hebt...
Je hoeft niet meteen een heel stoom apparaat te kopen, ik doe altijd water koken en dan een handdoek over mijn hoofd boven een bak kokend water
En natuurlijk goed verzorgen, reinigende tonic enzo en een goede dag creme, ligt aan je huid welke het beste is, maar daar kunnen ze je in de winkel wel over adviseren
Je hoeft niet meteen een heel stoom apparaat te kopen, ik doe altijd water koken en dan een handdoek over mijn hoofd boven een bak kokend water
En natuurlijk goed verzorgen, reinigende tonic enzo en een goede dag creme, ligt aan je huid welke het beste is, maar daar kunnen ze je in de winkel wel over adviseren

maandag 21 december 2009 om 23:13
Verwijderen van mee-eters
Mee-eters zijn en blijven hardnekkig. Toch kun je er zelf veel aan doen. Het belangrijkste is dat je
niet met vieze nagels gaat lopen drukken en duwen. Je kunt je huid beschadigen en een ontsteking
veroorzaken. Dan ben je nog verder van huis!
Comedonen-lepeltje
Het comedonen-lepeltje is speciaal ontworpen voor het verwijderen van mee-eters. Het is een
langwerpig lepeltje met een klein gaatje erin. Je moet deze ‘om’ de mee-eter heen zetten en dan
voorzichtig drukken. Zorg dat je na afloop het lepeltje goed schoonspoelt en eventueel ontsmet met
een beetje alcohol.
Mee-eters zijn en blijven hardnekkig. Toch kun je er zelf veel aan doen. Het belangrijkste is dat je
niet met vieze nagels gaat lopen drukken en duwen. Je kunt je huid beschadigen en een ontsteking
veroorzaken. Dan ben je nog verder van huis!
Comedonen-lepeltje
Het comedonen-lepeltje is speciaal ontworpen voor het verwijderen van mee-eters. Het is een
langwerpig lepeltje met een klein gaatje erin. Je moet deze ‘om’ de mee-eter heen zetten en dan
voorzichtig drukken. Zorg dat je na afloop het lepeltje goed schoonspoelt en eventueel ontsmet met
een beetje alcohol.
maandag 21 december 2009 om 23:20
maandag 21 december 2009 om 23:26
maandag 21 december 2009 om 23:45
Ik heb ze soms op mijn neus. Ik verwijder ze met een pincet. Maar eigenlijk heb ik er bijna geen last meer van sinds ik onder de douche zo'n lappen-achtige spons over mijn neus heen haal.
Deze bedoel ik:
Wat bij mij ook altijd erg goed werkte waren die pleisters trouwens.
(nog leuk om te doen ook vind ik)
Deze bedoel ik:
Wat bij mij ook altijd erg goed werkte waren die pleisters trouwens.
(nog leuk om te doen ook vind ik)
dinsdag 22 december 2009 om 00:12
[quote]Hermes schreef op 21 december 2009 @ 23:10:
Wat de 2 dames al schrijven: srubben, stomen, goed verzorgen.
Ik weet dat volgens alle geleerden je voeding aanpassen niet helpt, nou bij mij wel: geen varkensvlees en boter eten en mijn huid is zuiver. En veel water drinken.[/quote]
Bij mij helpt dat ook wel degelijk; geen boter en varkensvlees en geen chocolade. Daar krijg ik dus echt mega pukkels van, van die onderhuidse pijnlijke.
Wat de 2 dames al schrijven: srubben, stomen, goed verzorgen.
Ik weet dat volgens alle geleerden je voeding aanpassen niet helpt, nou bij mij wel: geen varkensvlees en boter eten en mijn huid is zuiver. En veel water drinken.[/quote]
Bij mij helpt dat ook wel degelijk; geen boter en varkensvlees en geen chocolade. Daar krijg ik dus echt mega pukkels van, van die onderhuidse pijnlijke.
dinsdag 22 december 2009 om 00:34
dinsdag 22 december 2009 om 00:51
Een keer in de week flink scrubben. Scrubgels zijn voor mij te zacht, dus die gebruik ik door de week. Eens per week gebruik ik puimsteen voor mijn gezicht. Daarna creme erop om het te verzorgen (mijn huidt wordt er een klein beetje rood van) maar ziet er de volgende morgen uit als een perzikje!
Wat ook goed helpt: iedere dag (of om de dag) een schoon kussensloop.
Wat ook goed helpt: iedere dag (of om de dag) een schoon kussensloop.
dinsdag 22 december 2009 om 22:36
woensdag 23 december 2009 om 14:51
@muissie: ja, ik vond die puimsteen ook een beetje raar toen ik het voor het eerst deed: maar zolang je met de vlakke kant voorzichtig te werk gaat, doet het bij mij wonderen.
ik las nog een artikel over verschillende soorten scrubgel: daar raden ze juist het gebruik van abrikozenpitten af. Ach ja, ieder moet natuurlijk doen wat goed voelt. Zie deze link voor het artikel:
http://www.cosmopinie.nl/weblog/vergeli ... etest.html
ik las nog een artikel over verschillende soorten scrubgel: daar raden ze juist het gebruik van abrikozenpitten af. Ach ja, ieder moet natuurlijk doen wat goed voelt. Zie deze link voor het artikel:
http://www.cosmopinie.nl/weblog/vergeli ... etest.html
woensdag 23 december 2009 om 16:33