Gezondheid alle pijlers

Wat vind u hier van?

23-10-2013 01:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers!

Ik heb een vraagje aan jullie en ik hoop dat ik hier serieuze antwoorden op krijg. Ik ken iemand die in de zorg werkt met mensen met een beperking ( een kwetsbare doelgroep). Deze persoon loopt al ruim twee jaar bij de psychiater. Deze persoon is depressief en heeft heel erg veel last van stemmingswisselingen. Hoe kan zoon iemand de zorg op zich nemen van zn kwetsbare doelgroep. Dit is toch niet normaal lijkt mij? Als je zelf zo van de kaat bent, ben je toch niet in staat om anderen voort te helpen en zn verantwoordelijkheid op je te nemen. Ik vroeg me af wat jullie hier van vinden!

Liefs Joopie2013
Sommige mensen kunnen zich in het werk goed gedragen. Jouw persoon misschien ook wel.
Ik weet het niet Joopie, ik ken die figuur niet
Misschien is het voor deze persoon wel een afleiding..zolang hij of zij het werk goed doet is het toch niet erg?
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
De psychische klachten hoeven niet per se van dien aard te zijn dat het zijn/ haar werkzaamheden belemmert. Iemand die worstelt met suïcidale gevoelens zal heus wel prima bloed kunnen afnemen bij een patiënt.
No love without lost
Wat wij ervan vinden.... is dat we hier geen medische discussies voeren, want niet bevoegd enzo?
Ik vind dat dat prima kan en heb in de praktijk gezien dat ook verpleegkundigen/verzorgenden ,vaker dan je zou vermoeden, last hebben van psychische aandoeningen. Logisch toch ook, het zijn immers mensen! Mss is juist hun ervaringsdeskundigheid wel een pre.
Ik werk in de zorg en heb al op diverse werkplekken gezeten en had overal, werkelijk overal diverse collega's met de meest diverse psychiatrische problematiek. Ook manische depressief, borderline en zelfs iemand die schiofreen was. Maar die mocht van de bedrijfsarts wel maar 24 uur werken hoor.
Dan zouden alle mensen met psychische klachten moeten stoppen met werken. Iedereen heeft immers verantwoordelijkheden op het werk.

Zelf kamp ik met depressies en werk in het onderwijs. Jawel, met kinderen! En ook nog een fulltime. Arme kinderen, die iets moeten leren van een leerkracht die zelf niet stabiel in het leven staat

Mijn werk is een heel prettige stabiele factor in mijn leven. Het geeft structuur en het gevoel iets nuttigs te doen. De kinderen in mijn klas krijgen van mij alles wat zij nodig hebben. Zij en veel van mijn collega's weten niet eens van mijn klachten. Het doet er ook niet toe, want ik functioneer prima.
Als je goed bent opgeleid, kun je omgaan met je eigen klachten en daarnaast je werk doen. Het feit dat je collega blijkbaar gewoon goed functioneert, zegt iets over hoe het met hem/haar gaat. En dus blijkbaar goed genoeg om te kunnen werken met deze doelgroep. Geen vuiltje aan de lucht dus. Niet zo oordelen, TO.
Er bestaat tegenwoordig een mooi telefoonnummer ..speciaal voor zulke kortzichtige mensen als jij! Bel even...
quote:annapalona schreef op 23 oktober 2013 @ 09:23:

Er bestaat tegenwoordig een mooi telefoonnummer ..speciaal voor zulke kortzichtige mensen als jij! Bel even...+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven