Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Toen ik net eten wou opscheppen, besloot mijn linkerknie er mee uit te scheiden. Ben met veel pijn naar de bank gestrompeld zo ver als dat ging.

en het is al edn k÷=%%%÷÷%t dag.



Ik schei er ook mee uit



Ik bedoel er mee, dat ik nu ook niks meer doe
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 13-03-2017 18:05
Reden: Uitleg en aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nartjie

Vervelend he.



Lientje, toen ik bezig was met hardlopen deed ik het net zo.







onder de riem
Later is nu
Dreamer, dit was mijn flauwe motivatie toen ik wilde afvallen: https://i.imgur.com/6If0ao2.png



Mijn ex stuurde me net geluidsopnames en foto's. Bij de onderburen stond vannochtend vroeg een speciale eenheid op de deur te rammen. Ik ben blij dat ik daar niet meer woon. Als ik zo wakker zou worden zou ik in een paniekaanval blijven hangen denk ik.
Yellow: is je huidige buurman de laatste tijd wel rustig?

Kun je inderdaad blij zijn dat je niet meer op je vorige adres woont, vreselijk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eigenlijk ook afvallen. De laatste week een enorme vreetbui gehad. Ik doe al wekenlang over een miezerige halve kilo qua afvallen en in 1 week zit dat er meer dan dubbel bij. Frustrerend

Maar goed. Ik moet weer op mn stappen gaan letten. Het weer wordt beter en warmer, dus steeds minder excuses. Twee keer per week tafeltennis lukt alweer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Plaatje is wel grappig Yellow

Erg van die buurman zeg!
Later is nu
Ik denk dat ik morgen huisarts bel. Pinj word erger en is volgens mij is de knie beetje dik. Maar dat kan ook vet zijn. Heb al warme douchestraal op gehad, even gaat het goed en dan sta ik zowat te gillen van de pijn. Ik heb niet verdraaid of zo. Is die stomme slijtage
Alle reacties Link kopieren
Balen Nartjie.

Kamer nog wat aan gedaan worden? Aan de slijtage? Een operatie ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, kan je dat shirt ergens kopen?

Yellow, zo'n foto heb ik helaas niet van mezelf, ben dik sinds mijn infarct op mijn 21-ste. Zou een goede motivatie zijn.

Nartjie, helpt warm of koud qua douchestraal?

Je kunt van die ice/heatpacks kopen bij de action. Zijn niet zo duur. Sterkte! Hopelijk kan de huisarts je morgen helpen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Helemaal gelijk Lientje. Om 17uur ging de klopper; de aannemer. Veel te vroeg dus na zijn verontschuldigde telefoontje. Ik moest dus man op een onafgesproken tijd op Skype bellen wat gelukkig goed ging maar afspraken maken blijkt hier heel moeilijk te zijn. Zucht

Gelukkig alles geregeld.



Alle reacties Link kopieren
Hij was wel ergens te koop Lientje, misschien zoeken op afbeelding?
Later is nu
Nartjie, koud water schijnt beter te zijn hoe raar het ook klinkt.

Zo rot voor je.
quote:Dreamer schreef op 13 maart 2017 @ 20:02:

Balen Nartjie.

Kamer nog wat aan gedaan worden? Aan de slijtage? Een operatie ofzo.





Hooguit een nieuwe knieschijf, maar dan zit ik over 5 jaar met hetzelfde probleem.

Moet gewoon afvallen.
Dat is niet altijd gewoon. Ik weet dat afvallen niet makkelijk is. Is een dietiste een optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 13 maart 2017 @ 19:04:

Dreamer, dit was mijn flauwe motivatie toen ik wilde afvallen: https://i.imgur.com/6If0ao2.png



Mijn ex stuurde me net geluidsopnames en foto's. Bij de onderburen stond vannochtend vroeg een speciale eenheid op de deur te rammen. Ik ben blij dat ik daar niet meer woon. Als ik zo wakker zou worden zou ik in een paniekaanval blijven hangen denk ik. Hahaha dat plaatje. Daar houd ik van.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Maar Nartjie, is afvallen niet makkelijker met die nieuwe knieschijf, waardoor je minder pijn hebt?
Later is nu
Ik kom sowieso niet in asnmerking want te dik. Ben bezig met afvallen, al 7 kilo kwijt. 5 kilo door de griep die ik tijdje terug had, vorige week een kilo, nu weer kilo. Van 133.5, naar 128.5
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Lientje en Cecium voor jullie reactie op mijn vraag over amitriptyline. Ik heb 20 mg voorgeschreven gekregen maar ik ben er erg huiverig voor om het te proberen. Sufheid is voor mij echt een probleem, vanwege de noodzakelijkheid om auto te rijden om op mijn werk te komen en op mijn werk zelf ook, ik moet echt wel goed mijn hoofd erbij houden. Dat is sowieso al een reden waarom ik niet sta te popelen, maar ook vanwege de andere bijwerkingen. Maar jullie hebben daar dus weinig last van. Ik heb al zoveel geprobeerd (diverse medicijnen, homeopathie, acupunctuur, osteopathie etc.), maar niets helpt. In overleg met de hoofdpijnpoli ben ik begonnen met voedingssupplementen, maar dat heeft tijd nodig. Ibuprofen, paracetamol en naproxen doen bij mij niets tegen de hoofdpijn. Ik wil ook heel graag van mijn hoofdpijn af, want het heeft een grote negatieve invloed op mijn leven, maar ik ben ook wel kritisch op het innemen van (dagelijkse) medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor op zich over de amitriptyline wel goede verhalen, Taqa, en in geval van hoofdpijn zou ik het zeker proberen. Dat is zó rot!
Later is nu
Dreamer. Helemaal mee eens.



Nartjie, je valt af. Hardstikke goed toch
Jullie zijn zo positief over de ami dat ik het niet wil verpesten met mijn ervaring. Maar ik denk dat het het proberen sowieso waard is.
Yellow: misschien is het wel goed om ook jouw negatieve ervaring erbij te zetten, krijgt Taqa een eerlijker beeld.



Nartjie: dan ben je toch al goed bezig met afvallen! Ik zou de knie koelen en er toch even naar laten kijken als het morgen niet beter gaat.



Voor iedereen: lekker slapen zo!
Ik had wel heel veel last van de moeheid en sufheid. Zo erg dat ik een keer bijna met mijn wasmand van de vlizotrap ben gevallen. Toen ben ik er mee gestopt.
Ik heb ook neg ervaringen daarmee maar iedereen is anders. Ik heb Escitalopram. Een ssri.
Als basis heb ik fluvoxamine, ook een SSRI, daarnaast dus amitryptiline als profylaxe bij migraine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven