Gezondheid alle pijlers

Weer opnieuw aan de pil, met als resultaat...

13-05-2014 13:31 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Sorry, weet niet hoe ik een topic moet verplaatsen)

Ik ben Mirthe en heb al de Nuvaring gebruikt en daarnaast ook de pil. Nuvaring was geen succes i.v.m. mijn gevoeligheid voor blaasontstekingen. Daarnaast heb ik verscheidene soorten pillen gehad (ik heb behoorlijk heftige menstruaties en ik heb al heel lang een vriend en wil liever nog niet zwanger raken:)).

Nu ben ik daar uiteindelijk mee gestopt, want ik werd nogal opgejaagd/ piekerig. In de tussentijd dus gewoon een condoom gebruikt (je moet wat he;)), maar een paar weken geleden stuitte ik toch weer op de pil, omdat ik mijn zware menstruaties niet prettig vind. Dus ik ben weer om dezelfde reden aan de pil begonnen.. Vorige week donderdag. Sinds donderdag slik ik de Microgynon 20.

Maar nu.. Ik ben van mezelf een heel nuchter typje, maak me haast nooit druk of wat dan ook. Maar ik heb het idee dat ik me wat down voel en wat meer pieker. Kan dit nú al?? Ik slik hem vanavond pas voor de 6de keer. Het lijkt alsof ik het meteen al kan merken..

Herkent iemand dit? Moet ik gewoon nog even doorgaan (is dit normaal aan het begin van het innemen) om het aan te zien of hoe..? Als je dit herkent, laat maar even weten, ben wel benieuwd naar wat jij hebt gedaan dan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom 2 topic´s?
Natuurlijk kan je dit meteen merken. Je slikt hormonen, dat heeft gelijk invloed. Het heeft geen incubatietijd ofzo.

Ik ben een keer na een week met de Yasmin gestopt omdat ik binnen een paar dagen van een compleet normale, nuchtere jongedame in een emotioneel wrak veranderde. Daags nadat ik stopte met de pil (na een week dus) was het weg.

Jaren later kreeg ik wat jij beschrijft ook toen ik starte met microgynon 20. Dit heb ik doorgezet en na een maand had ik geen last meer en ben gewoon doorgegaan ermee. Ik ben daarna niet meer labiel geweest, wel kreeg ik hele erge migraine in de stopweek.

Na 2 jaar uiteindelijk definitief gestopt met mycrogynon vanwege de migraines.
Dus ja, herkenbaar. Je hebt alleen geen bal aan mijn ervaringen want iedereen reageert anders.

Je hebt al je eigen hormoonspiegel in je lichaam, die verschilt per persoon. De ene pil sluit daar wel op aan, de andere niet. Ik en mensen die dolgelukkig zijn met de Yasmin waar ik na 2 dagen alleen nog maar kon janken. Ook kan het veranderen met je leeftijd (omdayt je eigen hormoonspiegel door leeftijd verandert). De pil die perfect was op je 18e kan je ineens migraine bezorgen op je 35e.

Kortom: zelf uitproberen wat goed voelt. En schaam je niet om van pil te veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven