Gezondheid alle pijlers

(weer) stoppen met roken vanaf maandag 5 juli, wie ook?

02-07-2010 20:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Lees al jaren met veel plezier mee op het forum maar tot op heden zelf geen topic of reactie neergezet. Nu wordt het toch wel eens tijd

Ik ben 30 jaar en heb van mijn ca. 15e tot 28e veel gerookt, ongeveer een pakje per dag. Ik ben toen gestopt (koste best wat moeite maar ik wilde het erg graag) en na een ruim jaar ben ik (stom!) alleen op feestjes en gelegenheden weer gaan roken en dat ging de afgelopen anderhalf jaar goed, kon het daar bij laten. Was echt sporadisch en soms weken niet.

Ik ben nu bijna 3 jaar `gestopt´ en heb de afgelopen maand een dieet gevolgd (om de 5 kg die er door stoppen met (fulltime ) roken en verhoogde eetlust aanzaten er weer af te krijgen) en dat met succes. Enige minpuntje: ik had vaak zo´n zin in `iets` ´s avonds dat mijn gelegenheidsroken weer is uitgegroeid tot een nare gewoonte. In werktijd rook ik niet, maar ´s avonds en in het weekend wel weer. Kan het niet meer laten......

Daar wil ik vanaf! Het doel was niet om van iets-te-zware nietroker naar slanke nietroker te gaan want dan ben ik terug bij af. Nu ga ik dus vanaf maandag weer stoppen met roken (en hopelijk ook zorgen dat die kg´s eraf blijven), wie doet er mee?

Ik heb nicotinekauwgom gekocht om moeilijke momenten te bestrijden.

Ik hoop dat er mede-stoppers zijn, dan kunnen we elkaar steunen!

Groeten,

Rosyrose
Ikke niet!! Heb peuken nodig tijdens de wedstrijd dinsdagavond!
Hai Rosierose,super dat je stopt!

Kom anders hier meeposten op het al jaren lopende "stoppen met roken" topic, de openingspost daar is alvast nuttig. Het heeft mij heel erg geholpen tijdens mijn stop (3 jaar terug en ik was echt een kettingroker, meer dan 25 jaar!) te kunnen praten met oud-stoppers en mensen die in hetzelfde schuitje zaten.
Oei, daar zeg je me wat, hahahaha

Ik kom die wedstrijd wel door met heel hard smakken op nicotinekauwgom
Dankjewel Sartan, ga daar zeker even kijken! Maar zijn er misschien ook `verse` stoppers?
Rosyrose ... ik ga even moed verzamelen om ook a.s maandag te stoppen
Doen Zespri! Ben je al eerder gestopt en rook je veel of weinig?
Ik rook ongeveer 2 pakjes per 3 dagen. Soms wat meer bv wanneer het weekend is en ik in de kroeg hang.

Ik ben vorig jaar eens gestopt met behulp van pleisters maar die jeukten op mijn arm en had geen zin om ze ergens anders te plakken en toen dus weer braaf gaan roken.

Wil echt eens een echte serieuze poging wagen om te stoppen. Het kost veel geld is slecht voor je gezondheid en ik denk dat ik daardoor ook weer beter kan ademen. Wel ben ik idd bang om enorm aan te komen qua gewicht.

Tijdens het werken kan ik de sigaret prima laten liggen , thuis achter de laptop en in de kroeg is het misse boel dan steek ik de een na de ander op (althans voor mijn gevoel)

T scheelt dat ik een vriend heb die niet rookt wanneer hij bij mij thuis is of ik bij hem dan rook ik gerust uren lang niet. Of zelfs een hele dag niet.
Hier een 'verse' stopper. Vandaag mijn tweede dag!
Toen ik bijna 3 jaar terug stopte deed ik dat met behulp van Nicotinell zuigtabletten. Dat werkte top! Ik ontdekte al snel dat ik met zo´n ding in mijn mond zelfs gewoon kon eten en drinken, haha... Nu heb ik kauwgom omdat iemand anders dat over had maar als het nodig is koop ik die zuigtabletten weer. Het onderdrukte elke behoefte, alleen de `zin` die vooral tussen je oren zit niet. Een aanrader!

Maler, goed bezig! Het zwaarste, de eerste dag heb je dus al gehad. Wat goed, koste het je veel moeite?
Ja, het kost me best wat moeite. Vooral die 'vaste' momenten. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest :-) ben mezelf flink aan het afleiden.

Ik rookte een pakje per dag. Ik gebruik geen pleisters oid, heb zelf niet het gevoel dat het mij iets helpt.

Heb vanavond een feestje dus de eerste echte beproeving....
Ha Maler,

Hoe ging het op je feestje gisteravond? Dat zijn inderdaad de meest moeilijke momenten, aan overdag niet roken wen je een stuk sneller.

Vandaag mijn laatste dag roken en morgen is het afgelopen, stoppen met dat gestink! En afgelopen met de afhankelijkheid, die vind ik ook erg onprettig. Pfff, ik had er niet in moeten trappen. Maar ja, gelukkig ben ik er weer snel klaar mee. Even doorbijten......

Groeten,

Rosyrose
Het topic dat Sartan noemde loopt al erg lang, heeft heel veel goede tips. Er sluiten zich daar aldoor nieuwe stoppers aan om mee te schrijven, ikzelf ook 4 1/2 maand gelden. Een beetje zonde om eenzelfde topic te openen... maar staat je vrij natuurlijk.
...
Ik heb me daar inmiddels voorgesteld, dankjewel vlammetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven