Gezondheid alle pijlers

Weet iemand raad?

09-12-2010 10:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen!

Sinds 2dagen lig ik met griep in bed, vanochtend kwam ik er achter dat mijn wang helemaal dik is.

Het voelt een beetje drukkend aan, maar doet verder geen pijn.

De boff kan het niet zijn, ik vermoed dat het een ontsteking is van van een dode tand/kies.

Hier in mijn omgeving zijn de wachtlijsten voor tandartsen lang en zodoende sta ik ook al 11mnd op de wachtlijst.

Ik kan wel een afspraak krijgen met spoed, maar moet deze contant betalen, en daar zit m nu net het probleem...ik moet met 70 euro doen tot 20 dec.

In mijn omgeving is er zo 1-2-3 niemand die het even kan voorschieten.

Dus de vraag is...zijn er huismiddeltjes die zorgen dat het minder wordt/tijdelijk over gaat?

X
Ga eerst naar je huisarts om die er naar te laten kijken, het kan ook nog een bijholte of huidontsteking zijn. Bovendien kan deze je ook pijnstillers voorschrijven, mocht je geen andere uitweg hebben.

En probeer nooit meer in deze situatie te komen, dus leg een spaarpotje aan voor nood, desnoods maar 50 of 100 euro. Om eerlijk te zijn snap ik eigenlijk ook niet dat je dit bedrag van niemand in je omgeving kan lenen......
Misschien als je je probleem uitlegt aan de tandarts dat ze wel iets kunnen regelen. Even bellen?

Mijn tandarts is niet zo moeilijk, ik heb ook wel eens niet kunnen betalen, schaamde me rot, maar ik was echt niet de enige zei ze.

Ik mocht het de volgende maand voldoen, zodat ik het eerst naar de verzekering kon sturen.
@ extrahalo

Ik moet 200 euro cash meenemen, is niet voor iedereen veel geld maar wel voor mensen in mijn omgeving.

Ik heb 1 iemand die het wel heeft maar die kan het alleeen overmaken, en dat duurt minimaal 2 dagen, vandaar.

Ik had ook een spaarpot, had alleen de pech dat 2 weken geleden mn koeling het begaf, en dus daar mijn spaarcenten naar toe zijn gegaan.
@Heleen 1234

Maar ben daar dus nog geen patient. dus denk niet dat ze dat zullen doen.

Ellende komt ook altijd in meervoud....pffff
200 cash meenemen? Als je naar de tandarts gaat? Ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt begrepen, zou even bellen.
Waarom kan het geen bof zijn? Heerst op het moment heel erg onder met name studenten van een bepaald geboortejaar, ondanks inenting.
sorry, niet goed gelezen. Maar toch, je kunt het proberen.
@star

Ja is hier normaal bij een spoedafspraak en zeker als je er geen patient bent...zou willen dat het niet zo was.

@heleen1234

Zou het inderdaad altijd even kunnen proberen.
@gizz

De bof heb ik al 2x gehad, denk niet dat ik het 3x kan krijgen.
probeer eens ibuprofen. Ik had het vorige week.. griepje en een dikke wang ( een oude ontsteking van een kies die de kop opstak, deed geen pijn ). ibuprofen en binnen 3 dagen was het weg.

Ik heb wel de tandarts gebeld en ik zou langs gaan op maandag maar toen was de zwelling al weg dus nu kijkt de tandarts erna op mijn afspraak in januari ( halfjaarlijkse controle ).
Wat een idioot bedrag, snap er niks van. Een consult komt niet eens in de buurt van 200,-.
anders gewoon vragen of je het later kan betalen,met zoiets doorlopen is niet goed toch en anders gewoon naar de huisarts!
@star, heb het nagevraagd, dit was het antwoord;

Als er een behandeling moet worden gedaan , bijv. wortelkanaal dan kost dit geld, aangezien er ander mensen moeten wijken voor mij, en dit dus geld kost, moet ik die kosten zeg maar ophoesten.
quote:Star schreef op 09 december 2010 @ 10:47:

Wat een idioot bedrag, snap er niks van. Een consult komt niet eens in de buurt van 200,-.

Ze willen waarschijnlijk wanbetalers weren en zo te lezen zou TO idd niet tijdig kunnen betalen als het 'n dure behandeling wordt.

Zou gewoon naar de dokter gaan, als het iets is voor de kaakchirurg valt dat gewoon onder de normale verzekering, daar heb je geen tandartsverzekering voor nodig. En als het geen pijn doet is het misschien helemaal niets ergs, dus zou dan gewoon afwachten tot zeker nadat je griep voorbij is.
@spannend75

Ik vermoed dat het idd ook van een kies is, die ooit al eens behandeld is, maar Ibruprofen zeg je?...welke dosering?...ja wil natuurlijk maar wat graag ervan af zoals je begrijpt.
bij mij werkte 1 tablet 's ( 400 mg ?? ) nachts al. toen begon de zwelling al af te nemen. Ik had echt zo'n bobbel op mijn kaak zitten.
Maar een ontsteking doet toch sowieso pijn?

Als het een ontsteking is kan het overigens ook een ontsteking van je tandvlees zijn. Dan kan je spoelen met lauw zout water en ibuprofen slikken.

Maar voor de zekerheid eerst maar langs de huisarts om uit te zoeken wat het echt is?

Dat gaat niet van je eigen risico af, dus dat scheelt.
ik heb daar ook last van gehad,

gelukkig had een vriendin toen de pijn het ergste was me een staafje Brufen 600 gegeven in de vorm van bruis-poeder...

niet smakelijk maar het hielp binnen 10 minuten. mijn koorts nam ook af, maar ben daarna wel gelijk naar de huisarts gegaan.

en wat bleek, ik had een wortelpunt-ontsteking.

sterkte
TO, ik zou aan de huisarts zeker een paar van die Brufen bruis vragen. Pijnstillend en ontstekingsremmend. Erg effectief bij kiespijn.

Waar woon je?
Inderdaad, die bruiszakjes van ibroprufen werken erg goed. Ik had ze nog liggen van het verstandkiestrekken en dat kwam toch erg goed uit toen ik ook een wortelontsteking had...
wat idioot! Ik kan altijd direct bij mijn tandarts terecht voor spoed en hoef dan echt niet contant te betalen, gaat gewoon via verzekering.

misschien via huisarts een verwijs krijgen naar de kaak chirurg?
het stomme is dus dat het geen pijn doet, en mn tandvlees is ook niet dik.

moet vanmiddag om 14.40 bij de HA zijn.
Ik heb 2x de bof gehad, 1x als kind en 1x in de pubertijd. Raar maar waar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven