Welke anticonceptie?

woensdag 26 mei 2010 om 11:26
Hoi allemaal, ik hoop dat iemand een goede tip voor me heeft over anticonceptie. Ik heb de afgelopen 10 jaar van alles geprobeerd.
Eerst twee soorten pil, daar werd ik depressief van. Daarna stapte ik over op Nuvaring, dat ging beter. Toen mijn relatie uitging stopte ik ermee, en voelde ik me fantastisch, en mijn libido was bovendien weer als voor de hele anticonceptie-periode. Ik twijfelde of dit door de verbroken relatie kwam.
Sinds 2 jaar heb ik een nieuwe vriend. Ik durfde niet meer aan de hormonen, dus nam ik een koperspiraaltje. Ik had echter een half jaar lang buikpijn en kon alleen losse broeken zonder riem dragen. Ik heb hem laten verwijderen, we hebben een tijdje condooms gebruikt. Het is wel wat minder veilig, en het is toch ook echt fijner zonder condoom.
Nu heb ik sinds een maandje weer Nuvaring, maar ik voel me helemaal in de put en heb geen zin in seks meer. Wie herkent deze problemen? Heeft iemand misschien een goede tip voor mij?
Eerst twee soorten pil, daar werd ik depressief van. Daarna stapte ik over op Nuvaring, dat ging beter. Toen mijn relatie uitging stopte ik ermee, en voelde ik me fantastisch, en mijn libido was bovendien weer als voor de hele anticonceptie-periode. Ik twijfelde of dit door de verbroken relatie kwam.
Sinds 2 jaar heb ik een nieuwe vriend. Ik durfde niet meer aan de hormonen, dus nam ik een koperspiraaltje. Ik had echter een half jaar lang buikpijn en kon alleen losse broeken zonder riem dragen. Ik heb hem laten verwijderen, we hebben een tijdje condooms gebruikt. Het is wel wat minder veilig, en het is toch ook echt fijner zonder condoom.
Nu heb ik sinds een maandje weer Nuvaring, maar ik voel me helemaal in de put en heb geen zin in seks meer. Wie herkent deze problemen? Heeft iemand misschien een goede tip voor mij?
woensdag 26 mei 2010 om 11:36
hahahaha.... wat is het eigenlijk ook cru.
Met anticonceptie is je libido laag, wil je niet sexen, maar kan het wel
Zonder anticonceptie is je libido hoog, wil je wel sexen, maar kan het niet.
Wat een toestanden!!
Ik herken het. Aan de pil geweest, laag libido. Daarna tijdje zonder, hoog libido. Nu aan de mirena-spiraal en iets minder hoog libido, maar ben tevreden!! (en vriendje ook... hihi)
Met anticonceptie is je libido laag, wil je niet sexen, maar kan het wel
Zonder anticonceptie is je libido hoog, wil je wel sexen, maar kan het niet.
Wat een toestanden!!
Ik herken het. Aan de pil geweest, laag libido. Daarna tijdje zonder, hoog libido. Nu aan de mirena-spiraal en iets minder hoog libido, maar ben tevreden!! (en vriendje ook... hihi)

woensdag 26 mei 2010 om 11:46
Ik lees mee. Zit met hetzelfde probleem. Eigenlijk ben je me zelfs net voor met het plaatsen van topic!
Heb een Implanon gehad, hier werd ik heel onregelmatig ongesteld van.
Ben overgestapt naar een pil met ethinylestradiol/levonorgestrel, hier kreeg ik ontzettende hoofdpijn van.
Daarna overgestapt op Yasmin, nu 2 maand gebruikt, hoofdpijn werd nog erger en al extra ook nog eens giga depri buien met gister ongelofelijke huilbui, hele ochtend. Gister heb ik de op 4 na laatste pil geslikt v/d strip en ben er mee gestopt. Ben dus vervroegd de stopwek ingegaan en ga maandag naar de huisarts om weer een andere soort te vragen.
Ben heel benieuwd wat ik het beste kan gaan gebruiken. Spiraal zie ik niet zitten, en verder weet ik het eigenlijk niet zo goed meer. Heb geen kinderwens (meer, heb 2 kinderen), ben 27. Vind mezelf eigenlijk toch nog te jong voor sterrilisatie en dat vind ik ook te definitief.
Dus ik lees graag mee, geen tips voor jou, sorry.
Heb een Implanon gehad, hier werd ik heel onregelmatig ongesteld van.
Ben overgestapt naar een pil met ethinylestradiol/levonorgestrel, hier kreeg ik ontzettende hoofdpijn van.
Daarna overgestapt op Yasmin, nu 2 maand gebruikt, hoofdpijn werd nog erger en al extra ook nog eens giga depri buien met gister ongelofelijke huilbui, hele ochtend. Gister heb ik de op 4 na laatste pil geslikt v/d strip en ben er mee gestopt. Ben dus vervroegd de stopwek ingegaan en ga maandag naar de huisarts om weer een andere soort te vragen.
Ben heel benieuwd wat ik het beste kan gaan gebruiken. Spiraal zie ik niet zitten, en verder weet ik het eigenlijk niet zo goed meer. Heb geen kinderwens (meer, heb 2 kinderen), ben 27. Vind mezelf eigenlijk toch nog te jong voor sterrilisatie en dat vind ik ook te definitief.
Dus ik lees graag mee, geen tips voor jou, sorry.
woensdag 26 mei 2010 om 11:49
Ik lees ook mee. Sinds het plaatsen van mijn mirena (nu 3 maanden) ben ik eigenlijk alleen nog maar ongesteld geweest en ben in staat om dat ding eruit te laten halen. Ben het zo enorm zat. Maar ja, wat dan. van de pil word ik niet vrolijk en mijn man niet van condooms. En om nu al aan de 2e te beginnen vind ik iets te snel
"ik ben het, Barbabelladingdong"

woensdag 26 mei 2010 om 12:01
Het is altijd geruststellend om te lezen dat je niet de enige bent, Pigbull! Ik hoop dat je er ook iets aan hebt. Ik zie een spiraal ook niet meer zo zitten, omdat ik van de vorige veel pijn heb gehad. Maar misschien probeer ik de Mirena toch. Ik heb gehoord dat het minder pijnlijk is als je kinderen hebt gehad. Mijn huisarts heeft wel advies, maar het blijft volgens haar ook een kwestie van proberen of iets werkt voor mij. Dit is moeilijk te voorspellen, omdat ieder lichaam anders is.
woensdag 26 mei 2010 om 12:04
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 26 mei 2010 @ 11:49:
van de pil word ik niet vrolijk en mijn man niet van condooms.
Dat is zoiets typisch! Ik heb na 20 jaar de pil er uit gegooid wegens diverse klachten en mijn man gezegd dat de verantwoording nu bij hem ligt. Maakte me echt niet uit wat hij ging doen, sterilisatie, condooms...
Sterilisatie vond hij eng en dus dan maar aan de condooms gegaan. Stelt uiteindelijk dus helemaal niets voor. IS een routine handeling en maakt gevoelsmatig niets uit. Het is een ego-dingetje dat condoomgebruik. Maar met twee pubers in huis is het ook wel een goed idee om er zelf eens mee te gaan stoeien zodat je ook were wat wat je hun adviseert te gebruiken.
van de pil word ik niet vrolijk en mijn man niet van condooms.
Dat is zoiets typisch! Ik heb na 20 jaar de pil er uit gegooid wegens diverse klachten en mijn man gezegd dat de verantwoording nu bij hem ligt. Maakte me echt niet uit wat hij ging doen, sterilisatie, condooms...
Sterilisatie vond hij eng en dus dan maar aan de condooms gegaan. Stelt uiteindelijk dus helemaal niets voor. IS een routine handeling en maakt gevoelsmatig niets uit. Het is een ego-dingetje dat condoomgebruik. Maar met twee pubers in huis is het ook wel een goed idee om er zelf eens mee te gaan stoeien zodat je ook were wat wat je hun adviseert te gebruiken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 26 mei 2010 om 12:07
ik lees hierboven ook veel over overstappen na 2 of 3 maanden.
Ik en mijn Mirena hadden ook echt wel even tijd nodig hoor om van elkaar te gaan houden, hoor!
Mijn Mirena wilde eigenlijk niet bij mij wonen en wilde eruit, en ik vond dat mijn Mirena mij erg veel pijn deed doordat hij er zo graag uit wilde.
Nee.... even serieus..... In het begin veel pijn gehad, inbrengen was horror, veel -heel veel- krampen, die langzaam afnamen, maar pas na een half jaar had ik geen last meer van mijn Mirena. En nu ben ik echt heel erg tevreden! Geef het ook even de tijd!
Ze zeggen toch ook dat je lijf moet wennen aan stoppen met de pil enzo (als je zwanger wilt worden). Ik denk dat het met hormonen ook andersom werkt. Dat je lijf ook even moet wennen aan de nieuwe hormonen die het binnen krijgt.
Ik en mijn Mirena hadden ook echt wel even tijd nodig hoor om van elkaar te gaan houden, hoor!
Mijn Mirena wilde eigenlijk niet bij mij wonen en wilde eruit, en ik vond dat mijn Mirena mij erg veel pijn deed doordat hij er zo graag uit wilde.
Nee.... even serieus..... In het begin veel pijn gehad, inbrengen was horror, veel -heel veel- krampen, die langzaam afnamen, maar pas na een half jaar had ik geen last meer van mijn Mirena. En nu ben ik echt heel erg tevreden! Geef het ook even de tijd!
Ze zeggen toch ook dat je lijf moet wennen aan stoppen met de pil enzo (als je zwanger wilt worden). Ik denk dat het met hormonen ook andersom werkt. Dat je lijf ook even moet wennen aan de nieuwe hormonen die het binnen krijgt.
woensdag 26 mei 2010 om 12:10
Star, ik denk ook wel dat je gelijk hebt om het de tijd te geven, maar na de bevalling heb ik 10 weken gevloeid en nu alweer bijna 3 maanden (met hele kleine tussen poses) Dus ik ben het zo enorm zat dat ik er al zo lang mee bezig ben.
Misschien toch nog even volhouden dan
Misschien toch nog even volhouden dan
"ik ben het, Barbabelladingdong"
woensdag 26 mei 2010 om 12:21
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 26 mei 2010 @ 11:49:
Ik lees ook mee. Sinds het plaatsen van mijn mirena (nu 3 maanden) ben ik eigenlijk alleen nog maar ongesteld geweest en ben in staat om dat ding eruit te laten halen.
Hier ben ik dus ook bang voor bij een Mirena, omdat ik dit ook ongeveer had bij de implanon, vandaar mijn vraag of er dezelfde hor(ror)monen inzitten.
@Star, misschien heb je gelijk hoor, dat je moet wennen aan de hormonen in je lijf, maar overgeven van de hoofdpijn en de hele ochtend zitten huilen, dat is toch niet tof. Vandaar ook mijn geplande afspraak bij ha.
En het hier mee lezen.
Ik lees ook mee. Sinds het plaatsen van mijn mirena (nu 3 maanden) ben ik eigenlijk alleen nog maar ongesteld geweest en ben in staat om dat ding eruit te laten halen.
Hier ben ik dus ook bang voor bij een Mirena, omdat ik dit ook ongeveer had bij de implanon, vandaar mijn vraag of er dezelfde hor(ror)monen inzitten.
@Star, misschien heb je gelijk hoor, dat je moet wennen aan de hormonen in je lijf, maar overgeven van de hoofdpijn en de hele ochtend zitten huilen, dat is toch niet tof. Vandaar ook mijn geplande afspraak bij ha.
En het hier mee lezen.
woensdag 26 mei 2010 om 12:28
mijn klachten waren niet zo heftig hoor pigbull, en ik was ook niet doorlopend aan het vloeien. Maar ik had gewoon ontzettend veel krampen. 3 maanden lang heb ik zeker iedere dag krampen gehad (niet de hele dag door hoor). Daarna werd het minder maar had ik ze ook nog regelmatig. En ik heb dan ook meerdere malen gedacht dat het de grootste fout was die ik had gemaakt.
De enige reden waarom ik hem heb laten zitten is omdat de plaatsing zo godsgruwelijk veel pijn had gedaan en ik tijdens het plaatsen alleen maar kon denken "maar ik ben er dan wel voor 5 jaar vanaf!!!". En het idee dat die pijn voor niks was geweest dat kon ik niet verdragen.... haha....
Maar toen "opeens" merkte ik dat ik al een paar dagen geen last meer had gehad, en toen een paar weken niet, en nu nooit meer. Ben ook echt nauwelijks ongesteld.
Dus achteraf gezien echt wel heel blij dat ik het niet opgegeven heb. Dat wilde ik iig ook even vertellen.
Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, dat snap ik!
De enige reden waarom ik hem heb laten zitten is omdat de plaatsing zo godsgruwelijk veel pijn had gedaan en ik tijdens het plaatsen alleen maar kon denken "maar ik ben er dan wel voor 5 jaar vanaf!!!". En het idee dat die pijn voor niks was geweest dat kon ik niet verdragen.... haha....
Maar toen "opeens" merkte ik dat ik al een paar dagen geen last meer had gehad, en toen een paar weken niet, en nu nooit meer. Ben ook echt nauwelijks ongesteld.
Dus achteraf gezien echt wel heel blij dat ik het niet opgegeven heb. Dat wilde ik iig ook even vertellen.
Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, dat snap ik!

woensdag 26 mei 2010 om 15:10
Ik denk dat ik de Mirena dan ook maar een kans geef. Ik had ook heel veel last van kramp bij mijn koperspiraaltje. Net na plaatsing kon ik een dag of twee nauwelijks lopen. Daarna werd het minder, maar nog wel elke dag, vooral met strakke kleding of een beetje voorover zitten. Ook met seks deed het pijn en kreeg ik kramp. Na een half jaar heb ik het opgegeven. De reden dat ik het zo lang volgehouden heb is bij mij ook geweest dat het plaatsen zoveel pijn deed en ik dacht: dan wil ik wel mijn beloofde 5 jaar! Een koperspiraaltje zorgt voor meer menstruatiepijn en meer kramp dan een hormonenspiraaltje als het goed is. Misschien gaat het bij mij met Mirena dan ook wel over na een paar maanden. Wat een ellende! Had jij ook last met strakke kleding, Star10?
woensdag 26 mei 2010 om 18:30
ik kan me niet herinneren dat het speciaal met strakke kleding was. Ik had inderdaad de eerste 2 dagen ook echt heel veel pijn. Lag alleen maar op de bank met paracetamol (ik heb nog geen kinderen). Kon inderdaad ook nauwelijks lopen.
En daarna was het gewoon door de dag heen meerdere malen een kramp-"aanval". Dat duurde dan een kwartiertje ofzo en daarna was het weer over. Maar waarom dat nou net op dat moment was?
Gedurende de maanden kreeg ik dus steeds minder van die krampen.
En daarna was het gewoon door de dag heen meerdere malen een kramp-"aanval". Dat duurde dan een kwartiertje ofzo en daarna was het weer over. Maar waarom dat nou net op dat moment was?
Gedurende de maanden kreeg ik dus steeds minder van die krampen.
zaterdag 29 mei 2010 om 20:19
Ik raadt de mirena-spiraal aan. Ik heb deze ook gebruikt, niet als anticonceptie, maar voor heel iets anders. Plaatsen viel uiteindelijk best mee en je hebt er verder geen omkijken naar; nou ja na vijf jaar moet het spiraaltje vervangen worden. Geen geouwehoer wanneer je vergeet "iets" in te nemen of moet overgeven. En ik vond het handig, omdat je niet iedere dag aan de pil hoefde te denken. Trek je niet teveel aan van de horrorverhalen die je overal leest over de plaatsing van de mirena, want het zal voor iedereen verschillend zijn. Je kunt het het beste maar zelf ondervinden.