Welke opticien?
maandag 21 maart 2016 om 19:55
Hallo allemaal,
Ik heb al jaren lenzen, die ik af en aan gebruik. Ik ben eigenlijk nog nooit echt tevreden geweest met mijn lenzen. Sinds kort merk ik dat mijn zicht echt achteruit gaat en ben ik erachter dat ik waarschijnlijk varifocale lenzen nodig heb.
De (budget) ketenopticien waar ik normaal gesproken ga heeft deze wel in het assortiment maar komt nooit met deze optie.
Nu vraag ik me af of ik beter naar een zelfstandige (maar duurdere) opticien kan gaan of naar een andere keten (ik dacht zelf aan Eye Wish)
Iemand ervaringen of tips?
Ik heb al jaren lenzen, die ik af en aan gebruik. Ik ben eigenlijk nog nooit echt tevreden geweest met mijn lenzen. Sinds kort merk ik dat mijn zicht echt achteruit gaat en ben ik erachter dat ik waarschijnlijk varifocale lenzen nodig heb.
De (budget) ketenopticien waar ik normaal gesproken ga heeft deze wel in het assortiment maar komt nooit met deze optie.
Nu vraag ik me af of ik beter naar een zelfstandige (maar duurdere) opticien kan gaan of naar een andere keten (ik dacht zelf aan Eye Wish)
Iemand ervaringen of tips?
maandag 21 maart 2016 om 20:00
Ik gin altijd naar eyewish. Sinds ik verhuisd ben ga ik naar een zelfstandige opticien. Die kan me veel beter helpen en ik heb eindelijk lenzen die veel beter zitten. Ik bleek kleinere lenzen nodig te hebben. Had ik graag eerder geweten dus ik zou naar een zelfstandige gaan waar je je prettig bij voelt.
maandag 21 maart 2016 om 20:01
maandag 21 maart 2016 om 20:16
maandag 21 maart 2016 om 20:23
Ik ga altijd naar het huis. Heb daar mijn eerstebril gekocht en sindsdien heb ik daar meer brillen gekocht (die korting hadden). Altijd prima geholpen, behalve de laatste keer helaas. Verkoper deed aanvankelijk bij het passen erg vriendelijk, toen hij dacht dat de buit binnen was en mijn gegevens verder noteerde, deed kwam hij erg ongeïnteresseerd over.
maandag 21 maart 2016 om 20:26
maandag 21 maart 2016 om 21:25
Misschien is het voor sommigen nog steeds budget, dat kan. Zal aan je budget liggen.
Ik heb jaren lang bij hans anders en specsavers gelopen. Hoe ik nu werd ontvangen, het advies wat ik kreeg, de meting. Het was allemaal veel fijner en voelde professioneler.
Ik heb jaren lang bij hans anders en specsavers gelopen. Hoe ik nu werd ontvangen, het advies wat ik kreeg, de meting. Het was allemaal veel fijner en voelde professioneler.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 21 maart 2016 om 21:37
Ik zit al jaren bij een zelfstandige optiek waar optometristen werken (de eigenaar/optometrist ken ik van mijn eerste baan op oogheelkunde). Elk halfjaar ga ik er naartoe voor controle/metingen. Dan krijg ik meteen een netvliesfoto, gezichtsveldonderzoek en OCT scan. Vanwege mijn hoge sterkte heb ik een verhoogde kans op staar op jonge leeftijd en hoge oogdruk.
Dit kost mij niks extra's. Maar is wèl professioneel. Zoiets vind je niet in een keten. En dat alleen al is reden waarom je met lenzen beter naar een vrijgevestigde optiek kan gaan (met optometrist).
Dit kost mij niks extra's. Maar is wèl professioneel. Zoiets vind je niet in een keten. En dat alleen al is reden waarom je met lenzen beter naar een vrijgevestigde optiek kan gaan (met optometrist).
Les temps sont durs pour les rêveurs...
maandag 21 maart 2016 om 22:26
quote:Ivy_11 schreef op 21 maart 2016 @ 20:16:
@ Miss-elfje: oke, ben je veel duurder uit dan bij een keten?
@ kimberlee: jij dus wel tevreden met Pearle? De goedkopere ketens (Hans Anders en Specsavers) gaan mij in ieder geval niet meer terugzien. Ik ben er een beetje bang voor dat Pearle in dezelfde categorie valt.Bij Pearle is een bril met een beetje meer werk (neem het slijpen van de +7 glazen van een kinderbril) bijna net zo duur als bij de dorps opticien. Ik kies voor de dorpsopticien voor de service. Ik hou er van.
@ Miss-elfje: oke, ben je veel duurder uit dan bij een keten?
@ kimberlee: jij dus wel tevreden met Pearle? De goedkopere ketens (Hans Anders en Specsavers) gaan mij in ieder geval niet meer terugzien. Ik ben er een beetje bang voor dat Pearle in dezelfde categorie valt.Bij Pearle is een bril met een beetje meer werk (neem het slijpen van de +7 glazen van een kinderbril) bijna net zo duur als bij de dorps opticien. Ik kies voor de dorpsopticien voor de service. Ik hou er van.
dinsdag 22 maart 2016 om 00:17
Wij gaan ook naar een vrijgevestigde opticien. Bij pearle en eyewish vind ik ze vooral commercieel. Ik heb liever goed advies en de opticien denkt echt mee, ook met kosten. Bij pearle ben ik al twee keer heel erg slecht geholpen, waardoor de koop niet doorging.
En lenzen schrok ik wel van het prijsverschil tussen vrijgevestigde opticien en bijv pearle. Maar bij onze opticien bleek alle vloeistof in de prijs begrepen te zijn. En als je een keer een lens zou kwijtraken vervangen ze hem kosteloos. Het zijn maandlenzen.
En lenzen schrok ik wel van het prijsverschil tussen vrijgevestigde opticien en bijv pearle. Maar bij onze opticien bleek alle vloeistof in de prijs begrepen te zijn. En als je een keer een lens zou kwijtraken vervangen ze hem kosteloos. Het zijn maandlenzen.
dinsdag 22 maart 2016 om 12:53
http://www.anvc.nl/7/ledenzoeker
Hier zou ik persoonlijk gebruik van gaan maken als het om lenzen gaat.
Hier zou ik persoonlijk gebruik van gaan maken als het om lenzen gaat.
dinsdag 22 maart 2016 om 13:03
Ik haal mijn bril bij Specsavers, maar mijn lenzen bij een vrijgevestigde optometrist. Voelt gewoon goed zo. Kwam er alleen wel achter dat ik geen volledige vergoeding krijg voor die optometrist, aangezien die niet aangesloten is bij mijn verzekeraar. In mijn geval Menzis. Is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
woensdag 23 maart 2016 om 18:37
quote:toedeledokie schreef op 22 maart 2016 @ 13:03:
Ik haal mijn bril bij Specsavers, maar mijn lenzen bij een vrijgevestigde optometrist. Voelt gewoon goed zo. Kwam er alleen wel achter dat ik geen volledige vergoeding krijg voor die optometrist, aangezien die niet aangesloten is bij mijn verzekeraar. In mijn geval Menzis. Is wel iets waar je rekening mee moet houden.Hoe bedoel je? Als je lenzen bij een optiek met optometrist koopt zitten de controles daar gewoon bij in, toch? Bij mij werkt dat wel zo. Ik betaal 240 euro per jaar voor een jaar (maand)lenzen en twee controles inclusief gezichtsveldonderzoek, netvliesfoto en scan. Als ik een keer een lens te snel kapot heb of kwijt ben geraakt, wordt die inderdaad kostenloos vervangen.
Ik haal mijn bril bij Specsavers, maar mijn lenzen bij een vrijgevestigde optometrist. Voelt gewoon goed zo. Kwam er alleen wel achter dat ik geen volledige vergoeding krijg voor die optometrist, aangezien die niet aangesloten is bij mijn verzekeraar. In mijn geval Menzis. Is wel iets waar je rekening mee moet houden.Hoe bedoel je? Als je lenzen bij een optiek met optometrist koopt zitten de controles daar gewoon bij in, toch? Bij mij werkt dat wel zo. Ik betaal 240 euro per jaar voor een jaar (maand)lenzen en twee controles inclusief gezichtsveldonderzoek, netvliesfoto en scan. Als ik een keer een lens te snel kapot heb of kwijt ben geraakt, wordt die inderdaad kostenloos vervangen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...