Gezondheid alle pijlers

Welke opticien?

21-03-2016 19:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al jaren lenzen, die ik af en aan gebruik. Ik ben eigenlijk nog nooit echt tevreden geweest met mijn lenzen. Sinds kort merk ik dat mijn zicht echt achteruit gaat en ben ik erachter dat ik waarschijnlijk varifocale lenzen nodig heb.

De (budget) ketenopticien waar ik normaal gesproken ga heeft deze wel in het assortiment maar komt nooit met deze optie.

Nu vraag ik me af of ik beter naar een zelfstandige (maar duurdere) opticien kan gaan of naar een andere keten (ik dacht zelf aan Eye Wish)

Iemand ervaringen of tips?
Ik gin altijd naar eyewish. Sinds ik verhuisd ben ga ik naar een zelfstandige opticien. Die kan me veel beter helpen en ik heb eindelijk lenzen die veel beter zitten. Ik bleek kleinere lenzen nodig te hebben. Had ik graag eerder geweten dus ik zou naar een zelfstandige gaan waar je je prettig bij voelt.
Ik ging ook altijd naar budgetopticiëns. Een halfjaar geleden ben ik overgestapt naar Pearle. Wat een verandering! Alles bij elkaar zal ik niet meer terug gaan naar de goedkopere opticiën.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ Miss-elfje: oke, ben je veel duurder uit dan bij een keten?

@ kimberlee: jij dus wel tevreden met Pearle? De goedkopere ketens (Hans Anders en Specsavers) gaan mij in ieder geval niet meer terugzien. Ik ben er een beetje bang voor dat Pearle in dezelfde categorie valt.
Ik ga altijd naar het huis. Heb daar mijn eerstebril gekocht en sindsdien heb ik daar meer brillen gekocht (die korting hadden). Altijd prima geholpen, behalve de laatste keer helaas. Verkoper deed aanvankelijk bij het passen erg vriendelijk, toen hij dacht dat de buit binnen was en mijn gegevens verder noteerde, deed kwam hij erg ongeïnteresseerd over.
Ik ga altijd naar optiek. Geen ketens!

Met mijn ogen wil ik het beste van het beste.
Pearle vind ik ook een (budget)keten.

Ik ga naar een vrijgevestigde opticien, waar alleen maar mensen werken met een HBO opleiding tot optometrist, dus goed opgeleid in het meten van de ogen en geven van advies.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zit nu te denken volgens mij ben ik voor mijn lenzen goedkoper uit dan bij de eyewish. M'n bril daarentegen was wel echt een heel stuk duurder dan wat ik altijd had.
Ik lees mee aangezien de specsavers me consequent lenzen aanmeet waardoor ik het allemaal net niet zie.
Misschien is het voor sommigen nog steeds budget, dat kan. Zal aan je budget liggen.

Ik heb jaren lang bij hans anders en specsavers gelopen. Hoe ik nu werd ontvangen, het advies wat ik kreeg, de meting. Het was allemaal veel fijner en voelde professioneler.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zit al jaren bij een zelfstandige optiek waar optometristen werken (de eigenaar/optometrist ken ik van mijn eerste baan op oogheelkunde). Elk halfjaar ga ik er naartoe voor controle/metingen. Dan krijg ik meteen een netvliesfoto, gezichtsveldonderzoek en OCT scan. Vanwege mijn hoge sterkte heb ik een verhoogde kans op staar op jonge leeftijd en hoge oogdruk.

Dit kost mij niks extra's. Maar is wèl professioneel. Zoiets vind je niet in een keten. En dat alleen al is reden waarom je met lenzen beter naar een vrijgevestigde optiek kan gaan (met optometrist).
Les temps sont durs pour les rêveurs...
En voor wie denkt dat het duurder is... Mijn bril was bij hen 100 euro goedkoper dan de bril die ik daarvoor had, van de Pearle. (Die heeft nooit goed gezeten en de service was belabberd.)
quote:Ivy_11 schreef op 21 maart 2016 @ 20:16:

@ Miss-elfje: oke, ben je veel duurder uit dan bij een keten?

@ kimberlee: jij dus wel tevreden met Pearle? De goedkopere ketens (Hans Anders en Specsavers) gaan mij in ieder geval niet meer terugzien. Ik ben er een beetje bang voor dat Pearle in dezelfde categorie valt.Bij Pearle is een bril met een beetje meer werk (neem het slijpen van de +7 glazen van een kinderbril) bijna net zo duur als bij de dorps opticien. Ik kies voor de dorpsopticien voor de service. Ik hou er van.
Zeg maar gerust duurder Suze, zie mijn post. Ik heb -13, bij Pearle koste mijn bril 600 euro. Bij de vrijgevestigde optiek waar ik al jaren heen ga was mijn bril net geen 500 euro.
Tskkkk, Sjors, das bizar voor een tent met razend slecht personeel en een enorm voordeel qua inkoop.

Hier zijn de glazen van de meisjes altijd de kostenpost. Die ray ban montuurtjes zijn leuk, sterk en niet al te duur.
Wij gaan ook naar een vrijgevestigde opticien. Bij pearle en eyewish vind ik ze vooral commercieel. Ik heb liever goed advies en de opticien denkt echt mee, ook met kosten. Bij pearle ben ik al twee keer heel erg slecht geholpen, waardoor de koop niet doorging.

En lenzen schrok ik wel van het prijsverschil tussen vrijgevestigde opticien en bijv pearle. Maar bij onze opticien bleek alle vloeistof in de prijs begrepen te zijn. En als je een keer een lens zou kwijtraken vervangen ze hem kosteloos. Het zijn maandlenzen.
http://www.anvc.nl/7/ledenzoeker

Hier zou ik persoonlijk gebruik van gaan maken als het om lenzen gaat.
Ik haal mijn bril bij Specsavers, maar mijn lenzen bij een vrijgevestigde optometrist. Voelt gewoon goed zo. Kwam er alleen wel achter dat ik geen volledige vergoeding krijg voor die optometrist, aangezien die niet aangesloten is bij mijn verzekeraar. In mijn geval Menzis. Is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Hier ook Pearle en erg tevreden over deze vestiging. Goede dienstverlening en ieder jaar controle.

Maar volgens mij verschilt het wel per vestiging met die ketens.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Bedankt voor jullie reacties allemaal

Zoals ik het zo lees, zou mijn beste optie toch de zelfstandige opticien zijn.

Binnenkort maar eens binnenlopen voor een afspraak.
quote:toedeledokie schreef op 22 maart 2016 @ 13:03:

Ik haal mijn bril bij Specsavers, maar mijn lenzen bij een vrijgevestigde optometrist. Voelt gewoon goed zo. Kwam er alleen wel achter dat ik geen volledige vergoeding krijg voor die optometrist, aangezien die niet aangesloten is bij mijn verzekeraar. In mijn geval Menzis. Is wel iets waar je rekening mee moet houden.Hoe bedoel je? Als je lenzen bij een optiek met optometrist koopt zitten de controles daar gewoon bij in, toch? Bij mij werkt dat wel zo. Ik betaal 240 euro per jaar voor een jaar (maand)lenzen en twee controles inclusief gezichtsveldonderzoek, netvliesfoto en scan. Als ik een keer een lens te snel kapot heb of kwijt ben geraakt, wordt die inderdaad kostenloos vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven