Gezondheid alle pijlers

wespen- en bijengif hetzelfde?

06-09-2010 13:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
http://www.hulpverlenings ... ex.php?topic=4490.0;imode
waarom zou je je druk maken om een allergische reactie op een wespen- of bijensteek als daar nou werkelijk geen enkele aanwijzing voor is?

Ik ben bang voor de pijn, en daarom waaier ik met mijn menukaart.
-
Jouw vraag was: Weet iemand of bijengif en wespengif hetzelfde is?

Het antwoord was dus nee, want verschillende stoffen.
-
-
En stel dat je allergisch reageert op een wespensteek, wil dat niet zeggen dat je voor alle wespen allergisch bent. Elk volk z'n eigen gif.

Mijn Lief heeft tot nu toe allergisch gereageerd op een wespensteek. Is daarna nog wel een paar keer gestoken, maar kreeg toen geen reactie. Zijn moeder is wel allergisch voor wespen - arm wordt bij elke steek mega dik - maar heeft tot nu toe nog niet anafylactisch gereageerd, en Lief dus wel.
Sterker nog, je kan zelfs bij de 4e of 5e keer voor het eerst allergisch reageren.
Ik ben dermate allergisch dat ik binnen een kwartier het loodje zal leggen als ik door een wesp gestoken word. Althans, eerst anafylactische shock dan pas strekken. Maakt niet uit welk soort wesp.

Ik heb wel 's in het ziekenhuis gelegen voor een muggenbult (of is het muggebult?). Elke muggesteek is het raak - niet zomaar een dikke schijf of bult, maar DIK, met koorts, soms trillen, hijgen, verhoogde hartslag. Al neigend naar AS.

Een imker die ik kende, is 1x gestoken in zijn leven gestoken - was tevens de laatste keer, want allergische reactie, AS en dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven