Wie ervaring met uitgebreide EMG
woensdag 26 januari 2011 om 10:43
Hallo meiden, Vraagje ik ben volledig onderzocht door neuroloog in mijn woonplaats mri's en oa ook een EMG nu ben ik doorgestuurd voor verder onderzoek naar het UMC en krijg ik weer een EMG het onderzoek blijkt nu in tegenstelling tot vorige (20 min) 2 uur te duren. Ook gaan ze mijn spieren aanprikken. Is er iemand die hier ervaring meeheeft en dit al een keer heeft gehad, ik vond het vorige onderzoek al naar maar dit klinkt wel heel heftig.
Liefs, Fleur
Liefs, Fleur
maandag 31 januari 2011 om 23:10
Hallo Fleur, ik heb 2 jaar geleden een stuk of 3 a 4 keer een korte test gehad en 1 maal die van 2 uur. Ook tijdens die korte testen prikten ze aan en deden ze stroomstootjes.
Het is allemaal niet leuk maar het enige wat je kan doen is je ontspannen en het over je heen laten komen. Eerst ga je voor een tijdje met benen en armen in het warme water en daarna gaan ze testen.
Wat er uit de test komt is per persoon en situatie verschillend.
Sterkte,
Groeten Vincent
Het is allemaal niet leuk maar het enige wat je kan doen is je ontspannen en het over je heen laten komen. Eerst ga je voor een tijdje met benen en armen in het warme water en daarna gaan ze testen.
Wat er uit de test komt is per persoon en situatie verschillend.
Sterkte,
Groeten Vincent
dinsdag 15 maart 2011 om 18:22
Even dit topic uppen. Vanmiddag heb ik een EMG van de zenuwen gekregen met stroomstootjes. De Uitslag was gelukkig goed. Nu voel ik wel op een paar plekken waar er plakkers hebben gezeten wat soort van tintelingen of iets in de richting. Is dat nornaal na een EMG. Op internet kan ik niets lezen over nawerkibg