Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er ook griep?

29-11-2023 07:21 112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had al een week keelklachten totdat k afgelopen vrijdag koorts kreeg. Was nog te ‘onderdrukken’ met paracetamol. Sinds afgelopen zondag echt plat. 39 graden koorts, druk hoofd/hoofdpijn en blijf maar hoesten. Inmiddels is het woensdag en nog geen verbetering. Vind het lang duren. Meer mensen die nu de griep hebben of pas hebben gehad? Hoeveel dagen hadden jullie koorts?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier! Zoon al ruim 2 weken, vriend anderhalve week en ik ben ook ruim een week ziek geweest.

Gemeen griepje dit jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
29-11-2023 07:24
Hier! Zoon al ruim 2 weken, vriend anderhalve week en ik ben ook ruim een week ziek geweest.

Gemeen griepje dit jaar.
Ruim een week koorts ook? 😮
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
29-11-2023 07:24
Ruim een week koorts ook? 😮
Af en aan. Elke keer dat het beter lijkt te gaan, slaat de koorts weer terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van griep kun je lang ziek zijn, dan is een week echt heel normaal.

Er zijn maar weinig mensen die griep krijgen, bij de meesten is het verkoudheid.

Het kan dus best zijn dat je nu de griep te pakken hebt en dat is erg vervelend uiteraard. Maar dat moet je wel de tijd geven. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt eerder als een fikse verkoudheid of corona, dan griep. Kenmerkend van griep is dat je op het ene moment je nog kiplekker voelt en een paar uur later in bed ligt, rillend van de koorts. Laatste keer dat ik griep had, was in de winter van 2000. Ik was een week flink ziek en de week daarna nog erg moe. Mijn man had in 2012 griep en was in totaal vier weken ziek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee weken geleden gehad ja, maar ben nog steeds niet helemaal hersteld. Maar dat is hier normaal dankzij de long covid. Was ook voor ik corona kreeg normaal trouwens, ik heb gewoon een belabberd immuunsysteem, ben chronisch stront verkouden, vaak flinke keelpijn en niks helpt. Het seizoen maakt niet uit hier, het gaat het hele jaar door.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
29-11-2023 07:46
Klinkt eerder als een fikse verkoudheid of corona, dan griep. Kenmerkend van griep is dat je op het ene moment je nog kiplekker voelt en een paar uur later in bed ligt, rillend van de koorts. Laatste keer dat ik griep had, was in de winter van 2000. Ik was een week flink ziek en de week daarna nog erg moe. Mijn man had in 2012 griep en was in totaal vier weken ziek.
Bij een fikse verkoudheid kun je "lichte " koorts hebben. 39 graden noem ik geen lichte koorts.
Natuurlijk, de grieppolitie is er weer als de kippen bij om te zeggen dat het maar een verkoudheid is. Want in 1826, nou toen had IK pas écht griep. :blabla:

Beterschap TO!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, maar ik ben binnen een maand nu ongeveer drie keer 's morgens wakker geworden met een echt ziek gevoel in mijn keel en neus en het typische malaisegevoel. Met watten in je hoofd en een beetje ijlerig.

Maar dan ging het weer niet door. Geen idee wat er was en vooral: waarom het zo snel overging.
Dan moet het maar zoals het kan
Monica1973 schreef:
29-11-2023 07:46
Klinkt eerder als een fikse verkoudheid of corona, dan griep. Kenmerkend van griep is dat je op het ene moment je nog kiplekker voelt en een paar uur later in bed ligt, rillend van de koorts. Laatste keer dat ik griep had, was in de winter van 2000. Ik was een week flink ziek en de week daarna nog erg moe. Mijn man had in 2012 griep en was in totaal vier weken ziek.
Nee joh, klinkt gewoon als griep. Dat uit zich niet bij iedereen exact hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had dat ook, drie dagen koorts. Gelukkig niet zo hoesten als jij. Wel verschrikkelijke keelpijn.

Ik had corona.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jottum schreef:
29-11-2023 08:08
Natuurlijk, de grieppolitie is er weer als de kippen bij om te zeggen dat het maar een verkoudheid is. Want in 1826, nou toen had IK pas écht griep. :blabla:

Beterschap TO!
Het klinkt niet als een verkoudheid, maar ook niet als griep.

Maar maakt het echt uit? Ze is " gewoon" ziek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
29-11-2023 08:17
Het klinkt niet als een verkoudheid, maar ook niet als griep.

Maar maakt het echt uit? Ze is " gewoon" ziek.
Geen griep? Als ik naar griepsymptomen kijk kan ik ze zowat allemaal aanvinken. Alleen vind ik het gewoon lang duren..
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
29-11-2023 08:23
Geen griep? Als ik naar griepsymptomen kijk kan ik ze zowat allemaal aanvinken. Alleen vind ik het gewoon lang duren..
Als je dan toch aan het Googlen bent:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gr ... iepvirus.

Heel normaal dus.
Het kan ook nog corona zijn. Dat verloopt nog steeds per persoon heel verschillend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
29-11-2023 08:17
Het klinkt niet als een verkoudheid, maar ook niet als griep.

Maar maakt het echt uit? Ze is " gewoon" ziek.
Ik vind het inderdaad zo raar dat het altijd of griep of verkoudheid moet zijn. Als ik ziek ben (nu niet, gelukkig), dan voel ik van alles, maar verkouden ben ik eigenlijk nooit, hooguit 2 dagen een loopneus. Maar wel; koorts, spierpijn, keelpijn, hoesten, en ga het hele rijtje maar af.
Anyway; beterschap voor alle zieken!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
29-11-2023 08:28
Als je dan toch aan het Googlen bent:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gr ... iepvirus.

Heel normaal dus.
Het kan ook nog corona zijn. Dat verloopt nog steeds per persoon heel verschillend.
Was ik ook het denken. Heb het 3 x gehad maar toen was ik niet zo ziek als nu haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 5 dagen koorts gehad. Warm, koud, overal pijn. Toen de koorts wegging begon het hoesten. Eerst zo'n hoest waarbij je niks op kon hoesten en je bijna in stikte. Nu een maand later is het hoesten nog niet helemaal over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ontzettend veel uitval op school door zieke docenten nu
Heanig an
Jull22 schreef:
29-11-2023 08:23
Geen griep? Als ik naar griepsymptomen kijk kan ik ze zowat allemaal aanvinken. Alleen vind ik het gewoon lang duren..
Maar als het griep is, duurt het dus helemaal nog niet zo lang.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gestippeld_klompje schreef:
29-11-2023 08:34
Ik heb 5 dagen koorts gehad. Warm, koud, overal pijn. Toen de koorts wegging begon het hoesten. Eerst zo'n hoest waarbij je niks op kon hoesten en je bijna in stikte. Nu een maand later is het hoesten nog niet helemaal over.
Hier was het voortraject een verkoudheid, maar ook hoesten!! Normaal hoest ik daarna ook wel, maar dan is het echt slijm ophoesten. Veel minder vervelend, want in deze prikkelhoest blijf ik meer hangen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier, getest en corona
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
29-11-2023 09:09
Hier, getest en corona
Vervelend. Hier ook best wat mensen in de omgeving. Ik heb totaal niet bedacht om te testen, want was ziek dus ziekgemeld + weekend. Maar de een na de ander meld dat ze positief testen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
En hoewel corona nu mild zou zijn, kan dat per persoon enorm verschillen. Van meerderen al gehoord dat ze nu zieker waren dan bij eerdere besmettingen.

Als het “gewone” griep is, 7 dagen ziek zijn waarvan 3-5 dagen flink koorts is normaal. Beterschap TO!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je echt goed ziek bent voelt het altijd als enorm lang en uitzichtloos is mijn ervaring. Maar waarom eigenlijk je vraag? Hoe lang de koorts aanhoudt is toch voor iedereen verschillend? Maak je je zorgen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven