Gezondheid alle pijlers

Wie heeft ervaring met contactlenzen met leesgedeelte

20-12-2009 17:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie heeft ervaring met contactlenzen met leesgedeelte? Ik heb begrepen dat deze dikker zijn dan de "gewone" contactlezen en dat je er daardoor heel moeilijk aan went. Ik draag al jarenlang, zonder noemenswaardige problemen, gewone contactlenzen, maar dat schijnt geen garantie te zijn dat je zomaar over kunt stappen op leeslenzen. Voordat ik naar een opticien stap, wil ik er graag meer van weten.
Mijn vader draagt ze, na meer dan 20 jaar harde lenzen te hebben gedragen, hij is er superblij mee, kon niet wennen aan leesbrilletjes. Maar inderdaad, het schijnt dat veel mensen er niet aan kunnen wennen.
Die heb ik nu ook en ik vond het reuze meevallen hoor. Niet dikker dan mijn eerdere lenzen. Het enige wat ik wel wennen vond, is het switchen van tv-kijken naar bijvoorbeeld een boek, als je dat tegelijkertijd aan het doen bent.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik draag al 30 jaar zachte contactlenzen en ben 3 jaar geleden overgestapt naar zachte contactlenzen met een leesgedeelte. Heerlijk!!! Niet meer die arm die te kort wordt

Wennen heb ik echt niet hoeven te doen.

Wat wel zo is, is dat hoe sterker je leesgedeelte, hoe minder je in de verte ziet.... Met +1 zijn deze lenzen echt een uitkomst.

Je kunt overigens een proefsetje krijgen bij een beetje opticien.
Ik heb ze een week gehad en ze weer heel snel omgeruild voor gewone harde lenzen. Ik schijn vrij veel traanvocht te hebben en bij elke keer dat ik met mijn ogen knipperde ging de lens een beetje "zwemmen" en keek ik even door het leesgedeelte.

Niet bepaald handig met autorijden en dergelijke.
Begrijp ik dat het leesgedeelte alleen bij zachte lenzen kunnen?

Met mijn 44 jaar zal het bij mij ook snel kunnen gebeuren dat ik aan een + moet

Draag vanaf mijn 17e harde zuurstofdoorlatende lenzen.
Bosaapje, die van mij zijn harde zuurstofdoorlatende lenzen.
Ik heb de progressives geprobeerd van Focus Daily maar ik merkte er niets van eerlijk gezegd dus ik vond het de moeite niet waard. Hoop dat jij wel goede lenzen vindt!
Ik heb ze nu een jaar.

Heb harde zuurstofdoorlatende lenzen en nergens geen last van gehad,bevalt me dus prima.
Dat biedt perspectief... Ik zie me nog niet met een leesbrilletje rondlopen.

Gaat het nu goed EV met de nieuwe vloeistoffen?
Ja, nu gaat dat gelukkig goed! Hele opluchting.

Dat je daar nog aan denkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven