Wie heeft ervaring met contactlenzen met leesgedeelte
zondag 20 december 2009 om 17:47
Hallo,
Wie heeft ervaring met contactlenzen met leesgedeelte? Ik heb begrepen dat deze dikker zijn dan de "gewone" contactlezen en dat je er daardoor heel moeilijk aan went. Ik draag al jarenlang, zonder noemenswaardige problemen, gewone contactlenzen, maar dat schijnt geen garantie te zijn dat je zomaar over kunt stappen op leeslenzen. Voordat ik naar een opticien stap, wil ik er graag meer van weten.
Wie heeft ervaring met contactlenzen met leesgedeelte? Ik heb begrepen dat deze dikker zijn dan de "gewone" contactlezen en dat je er daardoor heel moeilijk aan went. Ik draag al jarenlang, zonder noemenswaardige problemen, gewone contactlenzen, maar dat schijnt geen garantie te zijn dat je zomaar over kunt stappen op leeslenzen. Voordat ik naar een opticien stap, wil ik er graag meer van weten.
zondag 20 december 2009 om 18:09
zondag 20 december 2009 om 18:43
Ik draag al 30 jaar zachte contactlenzen en ben 3 jaar geleden overgestapt naar zachte contactlenzen met een leesgedeelte. Heerlijk!!! Niet meer die arm die te kort wordt
Wennen heb ik echt niet hoeven te doen.
Wat wel zo is, is dat hoe sterker je leesgedeelte, hoe minder je in de verte ziet.... Met +1 zijn deze lenzen echt een uitkomst.
Je kunt overigens een proefsetje krijgen bij een beetje opticien.
Wennen heb ik echt niet hoeven te doen.
Wat wel zo is, is dat hoe sterker je leesgedeelte, hoe minder je in de verte ziet.... Met +1 zijn deze lenzen echt een uitkomst.
Je kunt overigens een proefsetje krijgen bij een beetje opticien.
zondag 20 december 2009 om 19:22