Wie heeft ook mastopathie?
zaterdag 26 oktober 2013 om 23:15
Ik heb al ruim 2 jaar ongelofelijke pijn in beide borsten. Ik ben toen naar de huisarts geweest en bleek ik allemaal knobbels in mijn borsten te hebben, direct onderzoek gedaan, maar gelukkig niets ernstigs. 2 weken voor mijn menstruatie erge pijn dat ik gewoon niets meer kan (sporten, knuffelen, vrijen). Tijdens mijn menstruatie zakt de pijn weg tot 2 weken voor de volgende menstruatie. Lopen doet zelfs pijn.
Doorgestuurd naar de gynaecoloog vorig jaar en medicijnen en verschillende anticonceptie geprobeerd om de pijn te stoppen. Ik ben toen gediagnosticeerd met mastopathie. Er is niets meer aan te doen volgens mij gynaecoloog.
Ik word er gek van. Ik slik pijnstillers, maar ondertussen belemmert het mijn leven heel erg. Ik kan niet meer sporten, kan slecht tegen kou, spelen met de kinderen is bijna onmogelijk tijdens deze dagen, knuffelen met de kinderen. Ik las dat de klachten vaak minder worden of weggaan na de overgang, maar ik ben pas 29.
Wie heeft hier ook last van? En hoe ga jij hiermee om? Belemmert het jouw leven?
Doorgestuurd naar de gynaecoloog vorig jaar en medicijnen en verschillende anticonceptie geprobeerd om de pijn te stoppen. Ik ben toen gediagnosticeerd met mastopathie. Er is niets meer aan te doen volgens mij gynaecoloog.
Ik word er gek van. Ik slik pijnstillers, maar ondertussen belemmert het mijn leven heel erg. Ik kan niet meer sporten, kan slecht tegen kou, spelen met de kinderen is bijna onmogelijk tijdens deze dagen, knuffelen met de kinderen. Ik las dat de klachten vaak minder worden of weggaan na de overgang, maar ik ben pas 29.
Wie heeft hier ook last van? En hoe ga jij hiermee om? Belemmert het jouw leven?
zaterdag 26 oktober 2013 om 23:21
*steekt hand op*
Ik ben erachter gekomen door een mammografie, toen ik op een gegeven moment zelfs m'n armen niet meer fatsoenlijk kon bewegen door de pijn aan m'n borsten/in m'n oksels. Ook ik kreeg het advies om vooral de anticonceptie pil te blijven slikken, vooral doorslikken (geen stopweek) zou de pijn kunnen verlichten. Na 7 jaar de pil doorslikken nog steeds geen vermindering, al moet ik zeggen dat ik nooit meer zo'n pijn heb gehad als in die periode. Altijd wel aanwezig, maar geen uitschieters meer.
Sinds januari ben ik gestopt met de anticonceptiepil, omdat ik opeens last kreeg van alle mogelijke bijwerkingen. En, hoe bizar, ik heb op dit moment alleen rond m'n menstruatie last van m'n borsten. Wel heel erg, maar toch uit te houden. Zo'n opluchting!
Ik hoor het wel steeds vaker om me heen, mensen die dezelfde diagnose hebben.
Ik ben erachter gekomen door een mammografie, toen ik op een gegeven moment zelfs m'n armen niet meer fatsoenlijk kon bewegen door de pijn aan m'n borsten/in m'n oksels. Ook ik kreeg het advies om vooral de anticonceptie pil te blijven slikken, vooral doorslikken (geen stopweek) zou de pijn kunnen verlichten. Na 7 jaar de pil doorslikken nog steeds geen vermindering, al moet ik zeggen dat ik nooit meer zo'n pijn heb gehad als in die periode. Altijd wel aanwezig, maar geen uitschieters meer.
Sinds januari ben ik gestopt met de anticonceptiepil, omdat ik opeens last kreeg van alle mogelijke bijwerkingen. En, hoe bizar, ik heb op dit moment alleen rond m'n menstruatie last van m'n borsten. Wel heel erg, maar toch uit te houden. Zo'n opluchting!
Ik hoor het wel steeds vaker om me heen, mensen die dezelfde diagnose hebben.
zaterdag 26 oktober 2013 om 23:30
Jeetje wat een snelle reactie, dat had ik niet verwacht. En wat heb je al lang last hiervan zeg. Ik moest ook de pil doorslikken, maar na 3 maanden geen verschil moest ik stoppen en moest ik medicijnen slikken (ben de naam even kwijt) die vrouwen na de bevalling ook slikken als ze geen borstvoeding willen geven. Ik heb namelijk ook last van galactorroe (tepelvloed). Helaas werkte dit ook niet en mocht ik dit niet blijven slikken omdat het zware medicijnen zijn. Daarna verschillende anticonceptie geprobeerd wat ook niet werkte. Nu gestopt met anticonceptie maar nog steeds geen veranderingen.
Ik heb er zo'n last van dat soms de gedachte van een dubbele borstamputatie door mijn hoofd zweeft, maar dat is natuurlijk ook niet niks.
Kan jij nog wel je alledaagse dingen doen?
Ik heb er zo'n last van dat soms de gedachte van een dubbele borstamputatie door mijn hoofd zweeft, maar dat is natuurlijk ook niet niks.
Kan jij nog wel je alledaagse dingen doen?
zaterdag 26 oktober 2013 om 23:40
Nu wel weer, maar dat is pas sinds een paar maanden. Daarvoor had ik het idee dat ernaar kijken al pijn deed. Ik heb nog steeds wel dagen dat m'n BH meteen uitgaat als ik van m'n werk thuiskom en als ik nergens naartoe hoef of geen bezoek krijg, loop ik de hele dag in een los shirt zonder BH, is toch het minst pijnlijk. Op zo'n momenten merk ik dus wel dat het nog steeds aanwezig is, maar dat ik me er minder bewust van ben (gewenning?).
Ik kreeg bij de mammografie wel het advies om geregeld een nieuwe mammo te laten maken, omdat ik niet weet wanneer ik een "echt" knobbeltje heb.
Buiten de anticonceptiepil heb ik nooit medicijnen gehad. Kreeg te horen dat het vervelend is, maar niets aan te doen en dat ik ermee moest leren leven. Vond "vervelend" toen nogal een understatement.
Ik hoop dat jij ook een "oplossing" vindt, zodat het voor jou ook draaglijk wordt en het niet meer zo overheersend is.
Ik kreeg bij de mammografie wel het advies om geregeld een nieuwe mammo te laten maken, omdat ik niet weet wanneer ik een "echt" knobbeltje heb.
Buiten de anticonceptiepil heb ik nooit medicijnen gehad. Kreeg te horen dat het vervelend is, maar niets aan te doen en dat ik ermee moest leren leven. Vond "vervelend" toen nogal een understatement.
Ik hoop dat jij ook een "oplossing" vindt, zodat het voor jou ook draaglijk wordt en het niet meer zo overheersend is.

zaterdag 26 oktober 2013 om 23:41
Ja, ik ook! Bij mijn laatste mammografie vonden ze talloze cystes terwijl ik er maar een stuk of 5 voelde. Ik moet zeggen dat ik er de laatste jaren niet heel veel last van heb (gelukkig). Ik voel nog wel heel veel knobbels en bobbels, maar ze zijn niet meer de hele maand pijnlijk. Ik vraag me nu ineens af of het stoppen met hormonale anticonceptie niet de verminderde pijn heeft veroorzaakt.
zaterdag 26 oktober 2013 om 23:47
zondag 27 oktober 2013 om 08:56