Gezondheid alle pijlers

wie heeft tips bij duizeligheid

25-04-2014 11:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben woensdag avond gaan sporten en tijdens het sporten werd ik ineens heel duizelig, begon te zweten en voelde me helemaal niet lekker. Ik ben toen naar huis gegaan en ben even rustig aan zitten in de hoop dat dit over zou gaan. Dit gebeurde niet ik ben toen naar de hap geweest. Die heeft allerlei onderzoekjes gedaan en zei toen dat hij dacht aan een evenwichtsstoornis en dacht dat die de volgende dag wel over zou zijn. Met hem afgesproken de dag erna contact te hebben met mijn eigen huisarts. Dat heb ik dus gisteren gedaan, ik moest weer even langs komen. Weer de zelfde onderzoekjes gedaan en bloed afgenomen. Heeft het verder niet meer gehad over evenwichtsstoornis gehad. Vanmorgen de uitslag gehad alles was goed en nu weer een afspraak voor maandag.

Mijn symptomen zijn als volgt.

- bij zitten en liggen niks aan de hand

- tijdens lopen of staan licht in me hoofd het idee dat alles zweeft.

verder heb ik nergens last van.

Wat zou dit kunnen zijn?
Drink je voldoende water? Vooral als je aan het sporten bent?
ik drink normaal gesproken 1.5 liter water per dag. Als ik een uurtje ga sporten neem ik een fles mee met 0.70 liter
Is je bloed onderzocht of evt. je bloeddruk? Misschien heb je een laag Hb (bloedarmoede). Of is je bloeddruk laag. Of misschien heb je wat suiker nodig?

Verder is het inderdaad goed om voldoende (water) te drinken. Zeker bij en na inspanning en bij warmte.
Virusje wat je evenwichtsorgaan even van de leg maakt? Komt vaak voor, doe je niet zoveel aan.
Dacht gelijk aan lage bloeddruk.... Eet en drink je wel genoeg gedurende de dag?
Probeer eens dagelijks appelstroop te eten? Zit veel ijzer in (en er zit suiker in idd)
Geniet van elke dag!
ik denk ook aan lage bloeddruk, maar er kunnen nog zoveel meer andere oorzaken zijn.

lage bloeddruk op zich is niet gevaarlijk (en niet zo veel aan te doen. Misschien drop eten, iets meer zout, veel drinken...)
Als het je bloeddruk is, even iets zouts eten voor je sport, klein zakje chips of zo.
Ik heb een keer als tip gekregen omdat ik ook altijd duizelig was, om dan een reistabletje te nemen.

Maar na het sporten zou je zeggen dat het aan de ademhaling ligt.
mijn bloeddruk is beide keren gemeten en beide keren was die ook in orde.

Het bloedonderzoek wat ik gehad heb was voor bloedarmoede en hb gehalte. Ook hebben ze gekeken naar het totale bloedbeeld. Alles in orde.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 april 2014 @ 11:50:

Virusje wat je evenwichtsorgaan even van de leg maakt? Komt vaak voor, doe je niet zoveel aan.hoelang zou dit kunnen gaan duren?
Zijn je ogen al eens gecontroleerd?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
ik draag een bril en mijn ogen zijn 3 maanden geleden nog gecontroleerd
Drink je veel koffie?
Je bent 2 keer door een arts gezien en onderzoekjes gehad en je verwacht hier op het Vivaforum te horen wat het is?

Dan krijg je dus onzin adviezen zoals appelstroop eten. Dit zou in theorie opgaan bij een ijzer tekort. Bloed is gecontroleerd maar ik aanneem gezien de klachten ook Hb, dus geen ijzertekort. Bovendien moet je wel 1,5 liter appelstroop per dag eten wil het een beetje invloed hebben op het Hb.

Gaat vanzelf weer over hoor, net zoals het gekomen is.
1 kopje per dag
quote:Canoura schreef op 25 april 2014 @ 11:56:

Ik heb een keer als tip gekregen omdat ik ook altijd duizelig was, om dan een reistabletje te nemen.

Maar na het sporten zou je zeggen dat het aan de ademhaling ligt.Inderdaad, ben je niet aan het hyperventileren?
een bijkomend iets is dat ik neusverkouden ben. Oren en keel zijn bekeken en waren goed.
Oké. Ja soms is er geen verklaring voor. Bij vlagen ben ik ook vaak duizelig. Al honderden theorieën op los gelaten. In het ziekenhuis hartonderzoekjes gehad, bloed laten prikken etc. Alles was goed en volgens hen ben ik kerngezond. Ik word vaak duizelig wanneer ik teveel koffie drink, veel suiker eet of te weinig water drink en wanneer ik een drukke stressvolle dag heb. Ook kan ik absoluut niet tegen liften en boten. Word niet misselijk, maar giga duizelig.

Ik heb het een soort van losgelaten en probeer bovenstaande dingen te vermijden. Voel me verder namelijk gezond. Mocht je het echt niet vertrouwen, nogmaals bij de dokter aankloppen. Je kent je eigen lichaam het beste.
ik ben verder kern gezond en kom nooit bij de dokter. Ik vind het best angstig af en toen. Ik heb voor maandag weer een afspraak staan.
Op het moment dat je duizelig bent gaan zitten met je hoofd tussen je knieën. Dan ben je het snelst weer normaal.
Best kans (als het gewoon een simpel virusje is) dat het met een week of twee weken weer over is.

Lijven zijn bijzondere dingen, die doen soms gewoon even vreemd Ik snap dat je dat eng vindt als je er geen ervaring mee hebt.
quote:cileke88 schreef op 25 april 2014 @ 11:56:

mijn bloeddruk is beide keren gemeten en beide keren was die ook in orde.

Het bloedonderzoek wat ik gehad heb was voor bloedarmoede en hb gehalte. Ook hebben ze gekeken naar het totale bloedbeeld. Alles in orde.Maar hoeveel tijd was er tussen je duizeligheid en het meten van je bloeddruk? Ik heb ook vaak last van een lage bloeddruk, maar die kan dan een paar uur later wel weer in orde zijn, zeker na iets te eten.
mijn duizeligheid is er alleen maar als ik bijvoorbeeld loop of sta. ik sta heel rustig op dus daar ligt het niet aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven