Wie is er nog meer verkouden???

maandag 10 juni 2013 om 14:12
Ja ik. En mijn dochter ook. Ze heeft het afgelopen weekend met koorts op de bank gehangen, en is nu met paracetamol op naar school omdat het de laatste week voor de proefwerkweek is.
Wel balen dat ik altijd ziekig wordt als het mooi weer is (geweest). Nu ook verminderde weerstand omdat het op het werk ook 'voor de vakantie' druk is, en ik midden in een keukenverbouwing zit. Dus ik ben wel een beetje 'het zieligst'
Wel balen dat ik altijd ziekig wordt als het mooi weer is (geweest). Nu ook verminderde weerstand omdat het op het werk ook 'voor de vakantie' druk is, en ik midden in een keukenverbouwing zit. Dus ik ben wel een beetje 'het zieligst'

maandag 10 juni 2013 om 14:42
Ik ben er ook vanaf. 
Zijn hier trouwens mensen die in zo'n gevallen een "neusdouche" gebruiken. Dus de neus spoelen met zout water? Ik heb zoiets in huis moeten halen na een operatie aan mijn sinussen. Ik vroeg mij tijdens mijn verkoudheid van vorige week af of dat nu ook handig kon zijn. Na wat opzoekwerk bleek mijn vermoeden te kloppen. In sommige culturen is je neus spoelen zo normaal dat het net zoals tandenpoetsen geïntegreerd is in de dagelijkse verzorging..
Nu ben ik niet van plan om elke dag te gaan spoelen maar voor verkoudheden bleek het wel handig. Het snotteren was sneller voorbij dan anders. Ik heb maar drie dagen gesnotterd. Jeuj!

Zijn hier trouwens mensen die in zo'n gevallen een "neusdouche" gebruiken. Dus de neus spoelen met zout water? Ik heb zoiets in huis moeten halen na een operatie aan mijn sinussen. Ik vroeg mij tijdens mijn verkoudheid van vorige week af of dat nu ook handig kon zijn. Na wat opzoekwerk bleek mijn vermoeden te kloppen. In sommige culturen is je neus spoelen zo normaal dat het net zoals tandenpoetsen geïntegreerd is in de dagelijkse verzorging..
Nu ben ik niet van plan om elke dag te gaan spoelen maar voor verkoudheden bleek het wel handig. Het snotteren was sneller voorbij dan anders. Ik heb maar drie dagen gesnotterd. Jeuj!

maandag 10 juni 2013 om 14:59
Plofkipje, het is inderdaad even oefenen. De eerste keren in het ziekenhuis had ik tranen in mijn ogen en het bloed dat alle kanten op spatte hielp ook niet bepaald. Maar eens ik de techniek door had was het even simpel als tandenpoetsen
ondanks het zoute water is er geen sprake van een branderig gevoel. Het is wel raar
water loopt vanzelf je ene neusgat in en komt via het andere neusgat vanzelf weer naar buiten samen met de opgehoopte troep.. Zonder dat je daar iets voor moet doen. De wonderen van de zwaartekracht denk ik..
Maar het is even oefenen!

Maar het is even oefenen!

maandag 10 juni 2013 om 16:59
maandag 10 juni 2013 om 20:31