Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 14 oktober 2019 om 15:30
Ik zou wel heel blij zijn wanneer ik weer durf te autorijden. Het is mijn droom om ooit een degelijke betaalbare kapot lelijke auto te hebben. En dan kan ik hem pimpen en helemaal oprijden. En daar hoort dan eigenlijk ook een Roadtrip door Europa bij met Regenboog.

maandag 14 oktober 2019 om 15:34
Dan kom ik jullie wel uitzwaaien hoorYellowLemon schreef: ↑14-10-2019 15:30Ik zou wel heel blij zijn wanneer ik weer durf te autorijden. Het is mijn droom om ooit een degelijke betaalbare kapot lelijke auto te hebben. En dan kan ik hem pimpen en helemaal oprijden. En daar hoort dan eigenlijk ook een Roadtrip door Europa bij met Regenboog.![]()

Ik ben echt opgelucht dat ik die angst niet heb. Toen ik mijn auto net had vond ik bepaalde dingen wel spannend, maar nu durf ik (bijna) overal naartoe te rijden. Alleen in steden waar je trams hebt, kom ik niet zo graag.

maandag 14 oktober 2019 om 15:45
Precies dit. Ik wil er na een uurtje uit en dat gaat niet. En hoe meer ik er over nadenk, hoe sneller ik eruit wil.cesium24 schreef: ↑14-10-2019 14:35Ik ben een aantal jaren geleden op een nachtvlucht erg in paniek geraakt. Iedereen sliep, behalve ik. Het was stil, geen afleiding. Daarna heb ik alleen nog maar een paar korte vluchten durven te maken.
Ik ben niet bang voor het vliegen an sich maar voor het langdurig opgesloten zitten.
Ik heb een kapot lelijke auto. Ik rij er alleen in als het niet anders kan. Ik ben veel te schrikachtig en mijn concentratie is te slecht.
maandag 14 oktober 2019 om 15:54
Ik vind vliegen heerlijk, het stijgen en landen, geen problemen mee.
De keren dat ik vloog zat ik ook bij het raam, de zonsopgangenin die keren heb gezien was altijd schitterend.
De wolken, zo donzig ,je zou er op kunnen lopen en door veren.
De eerste keer dat ik vloog! moesten we wachten om het, er waren meerdere vliegtuigen voor ons, ik heb toen de prov Zeeland zo goed kunnen, een levende landkaart.
Atlanta, is zo mooi,als je aan komt vliegen, de wolkenkrabbers, ik heb er zoveel plaatjes in mijn hoofd zitten.
Ben weer nat geregend, kom uit d bieb en het plenst weer.
De keren dat ik vloog zat ik ook bij het raam, de zonsopgangenin die keren heb gezien was altijd schitterend.
De wolken, zo donzig ,je zou er op kunnen lopen en door veren.

De eerste keer dat ik vloog! moesten we wachten om het, er waren meerdere vliegtuigen voor ons, ik heb toen de prov Zeeland zo goed kunnen, een levende landkaart.
Atlanta, is zo mooi,als je aan komt vliegen, de wolkenkrabbers, ik heb er zoveel plaatjes in mijn hoofd zitten.

maandag 14 oktober 2019 om 16:01
Oh dat is ook zoiets! Wolken zijn net schilderijen met engeltjes uit 1800 of weet ik veel wanneer. Maar toen konden ze helemaal niet naar de wolken vliegen.hemke schreef: ↑14-10-2019 15:54Ik vind vliegen heerlijk, het stijgen en landen, geen problemen mee.
De wolken, zo donzig ,je zou er op kunnen lopen en door veren.![]()

maandag 14 oktober 2019 om 16:28
Zo , veel geschreven weer zeg!
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 3 kilo aangekomen ( van
zoon) en tijdens mijn tweede ( van dochter) een hele 2,5 kilo. Waren beide ook klein, moest kippenlevertjes lenen van het buurmeisje, maat 50 babykleding zwommen ze in
Nou ja , tijdens mijn echte eerste zwangerschap eigenlijk niks, want dat was net zo'n " miskraam " als die van jou Suzy. 17 weken ook en een gezond kindje dat gewoon overleed in mijn buik. Achteraf omdat ik dus een bloedstollingsziekte heb, maar dat wist ik toen nog niet. Moest ook weggehaald worden, was geen spontane miskraam ofzo.
Die 120 uur gebroken vliezen was omdat ik bloedverdunners spoot en slikte en dat moest eerst mijn lijf uit want risico op nabloedingen was te groot.
Dus wachten tot de weeën spontaan begonnen. Niet dus.
Toen was het weekend en dan werken ze liever niet. Daarna was het zo druk dat ze zelfs op de gang lagen te bevallen en lientje had toch nog geen weeën , dus ach, die kon nog wel even wachten.
En daarna dus opgewekt pas en toen ging het bijna mis. Tsja 120 uur gebroken vliezen is niet bepaald protocol.
Bij dochter ging het , op drie keer in 24 uur terug naar het ziekenhuis ( nee mevrouw , u heeft écht geen weeën, het apparaat registreert niks dus ga maar weer naar huis..) verder redelijk normaal.
Masr ik heb wel toen ik voor de derde keer binnenkwam om 2 uur in de nacht gezegd , ik ga écht niet weer die auto in.
Had echt stevige weeën. Maar niet af te lezen op ctg.
Dochter is uiteindelijk om 8 voor 5 in de nacht geboren.
Had om half 5 3 cm ontsluiting.
Ik riep om kwart voor vijf , nu een arts halen want het kind komt er nu uit!! Nee dat was onmogelijk zeiden ze. 7 minuten later was ze er.
Nah.
Eigenlijk gingen de bevallingen bij mij toch allebei raar.
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 3 kilo aangekomen ( van
zoon) en tijdens mijn tweede ( van dochter) een hele 2,5 kilo. Waren beide ook klein, moest kippenlevertjes lenen van het buurmeisje, maat 50 babykleding zwommen ze in

Nou ja , tijdens mijn echte eerste zwangerschap eigenlijk niks, want dat was net zo'n " miskraam " als die van jou Suzy. 17 weken ook en een gezond kindje dat gewoon overleed in mijn buik. Achteraf omdat ik dus een bloedstollingsziekte heb, maar dat wist ik toen nog niet. Moest ook weggehaald worden, was geen spontane miskraam ofzo.
Die 120 uur gebroken vliezen was omdat ik bloedverdunners spoot en slikte en dat moest eerst mijn lijf uit want risico op nabloedingen was te groot.
Dus wachten tot de weeën spontaan begonnen. Niet dus.
Toen was het weekend en dan werken ze liever niet. Daarna was het zo druk dat ze zelfs op de gang lagen te bevallen en lientje had toch nog geen weeën , dus ach, die kon nog wel even wachten.
En daarna dus opgewekt pas en toen ging het bijna mis. Tsja 120 uur gebroken vliezen is niet bepaald protocol.
Bij dochter ging het , op drie keer in 24 uur terug naar het ziekenhuis ( nee mevrouw , u heeft écht geen weeën, het apparaat registreert niks dus ga maar weer naar huis..) verder redelijk normaal.
Masr ik heb wel toen ik voor de derde keer binnenkwam om 2 uur in de nacht gezegd , ik ga écht niet weer die auto in.
Had echt stevige weeën. Maar niet af te lezen op ctg.
Dochter is uiteindelijk om 8 voor 5 in de nacht geboren.
Had om half 5 3 cm ontsluiting.
Ik riep om kwart voor vijf , nu een arts halen want het kind komt er nu uit!! Nee dat was onmogelijk zeiden ze. 7 minuten later was ze er.
Nah.
Eigenlijk gingen de bevallingen bij mij toch allebei raar.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 14 oktober 2019 om 16:32
Het weer valt hier vies tegen. Heftig onweer, helemaal donker buiten en hoosbuien.
Heb nog veel werk in huis te doen maar ben net thuus. Werken ging goed maar nu ik zit na 6,5 uur denk ik pfff.
Dus ik zal mezelf nog even aan de was schoppen ( die had ik vanmorgen met startuitstel aangezet voor ik naar mijn werk ging en is nu klaar dus ik kan hem ophangen)
Daarna is het alweer tijd om eten te koken. En vanavond komt mijn nieuwe eigen laptop!
Heb nog veel werk in huis te doen maar ben net thuus. Werken ging goed maar nu ik zit na 6,5 uur denk ik pfff.
Dus ik zal mezelf nog even aan de was schoppen ( die had ik vanmorgen met startuitstel aangezet voor ik naar mijn werk ging en is nu klaar dus ik kan hem ophangen)
Daarna is het alweer tijd om eten te koken. En vanavond komt mijn nieuwe eigen laptop!

maandag 14 oktober 2019 om 16:48
maandag 14 oktober 2019 om 16:56
YellowLemon schreef: ↑14-10-2019 14:52Ja daarom zou ik nu ook niet vliegen. Ik word al niet goed van in de trein of bus zitten.![]()
Mijn man kijkt een film op z'n iPad met koptelefoon op. Zodra het mag, zet hij de koptelefoon op en gaat kijken. Dat leidt hem af, anders zit hij ook niet lekker. Ik kijk ondertussen naar buiten, maak foto's (zo mogelijk) en lees. Uiteraard lees ik

Later is nu
maandag 14 oktober 2019 om 17:00
Severus_Snape schreef: ↑14-10-2019 16:48Ik heb eigenlijk net iets teveel gedaan voor mijn lijf, maar mijn huis is wel helemaal schoon nu inclusief de oven flink ontvet en de koelkast schoongemaakt. Morgen nog de was en dan kan ik woensdag met een gerust hart op vakantie.
Lapland klinkt echt super gaaf!
Jeetje joh, wat een werk heb je verzet!
Hier heeft man vandaag de koelkast schoon gemaakt. Nu staat alles ook weer zo netjes.

(dat is ook ongeveer 1 dag, ben ik bang)
Ook fijn Lientje, laptop. De mijne is nog steeds niet goed.
EN ik ben móe. Vanmorgen op het werk rond 10 voor 12 ofzo zakte de vermoeidheid als een soort cape over me heen. Heb me de rest van de dag doorgesleept, maar thuis eerst maar even in bed gelegen. Nu gaat het weer ietsje.
Later is nu

maandag 14 oktober 2019 om 17:06
Cesium , het is mijn eerste eigen laptop. De eerste vaste computer hier in huis was ook van mij( via bedrijfsplan gekocht)
Verder heeft iedereen hier in huis een eigen computer en laptop/ chromebook.
Behalve...
Lientje.
En vanavond ik dus ook .
Ik kom hier nogal eens heel erg ver achteraan de rij.
Langzaam maar zeker ben ik mezelf iets naar voren aan het dringen.
Verder heeft iedereen hier in huis een eigen computer en laptop/ chromebook.
Behalve...
Lientje.
En vanavond ik dus ook .

Ik kom hier nogal eens heel erg ver achteraan de rij.
Langzaam maar zeker ben ik mezelf iets naar voren aan het dringen.

maandag 14 oktober 2019 om 17:08
maandag 14 oktober 2019 om 17:09
Heb het wel in delen gedaan hoor. Wat voor mij wel eens werkt is de tv aan, en telkens in de reclame een klusje oppakken. Zo heb ik de koelkast opgedeeld over 3 reclameblokken ongeveer.
"After all this time?" "Always."

maandag 14 oktober 2019 om 17:13
Dat is slim! Ik deel ook vaak klusjes op in delen.Severus_Snape schreef: ↑14-10-2019 17:09Heb het wel in delen gedaan hoor. Wat voor mij wel eens werkt is de tv aan, en telkens in de reclame een klusje oppakken. Zo heb ik de koelkast opgedeeld over 3 reclameblokken ongeveer.
Fijne vakantie.
maandag 14 oktober 2019 om 17:30
Vliegen vind ik echt heerlijk! Weet alleen niet hoe vliegen nu zal gaan met dat hoofd. En Lapland, gaaf hoor!
Vriend en ik willen nog een keer in een oude Volvo met een matras achterin door Noorwegen naar de noordkaap rijden. Lijkt me echt zo gaaf.
Wat voor laptop is het geworden Lientje?
Komt hier nu ook een flink schip met zure appels aan dus ben benieuwd. Het laatste schaapje is bijna op het droge, die moet over een minuut thuis zijn dus als ze dat niet is is het haar eigen schuld als ze zeiknat is.
Vriend en ik willen nog een keer in een oude Volvo met een matras achterin door Noorwegen naar de noordkaap rijden. Lijkt me echt zo gaaf.
Komt hier nu ook een flink schip met zure appels aan dus ben benieuwd. Het laatste schaapje is bijna op het droge, die moet over een minuut thuis zijn dus als ze dat niet is is het haar eigen schuld als ze zeiknat is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 14 oktober 2019 om 17:48
Ik was vroeger ook erg bang voor vliegen. Nu slik ik altijd even net vóór het opstijgen. Als in: waarom doe ik dit?! En dan nog even slikken bij het op kruishoogte komen inderdaad. Ik denk dan nog altijd dat het moment gekomen is om met een rotgang naar beneden te gaan, zoals in een achtbaan.
Daarna kan ik echt genieten van het uitzicht. Al is het zitten voor mij nu wel afzien
Maar de bestemming maakt veel goed!
Daarna kan ik echt genieten van het uitzicht. Al is het zitten voor mij nu wel afzien

maandag 14 oktober 2019 om 18:29
Ja, moeten jullie echt gaan doen hoor! Ik heb een familielid die dit jaar daar naartoe is geweest met partner. De foto's die ik toegestuurd kreeg waren zo mooi! Staat ook ooit op mijn lijstje.suzyqfive schreef: ↑14-10-2019 17:30Vliegen vind ik echt heerlijk! Weet alleen niet hoe vliegen nu zal gaan met dat hoofd. En Lapland, gaaf hoor!
maandag 14 oktober 2019 om 19:01
Ik zou het zo doen maar ligt ook aan de mogelijkheid die we daarvoor krijgen. Met name mbt de kinderen van mijn vriend want die mogen niet langer dan drie dagen naar hun moeder dus dat zal op zijn vroegst over een jaar of tien zijn denk ikKwebbeltje91 schreef: ↑14-10-2019 18:29Ja, moeten jullie echt gaan doen hoor! Ik heb een familielid die dit jaar daar naartoe is geweest met partner. De foto's die ik toegestuurd kreeg waren zo mooi! Staat ook ooit op mijn lijstje.

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.