Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Om wanhopig van te worden Lise. :hug:

Goedemorgen.
Het is vroeg.
En mijn bedje lag zo lekker.
Laatste dag werken deze week en dan zit deze zware week er ook weer op.
Ik blijf me erover verbazen dat ik het volhou.
Wat warmte en af en toe zitten wel niet voor een mens kunnen doen.
Ik slik nog steeds pijnstillers maar slaap veel beter sinds ik hier werk en ook dat scheelt behoorlijk.

En de dagen vliegen om hier. Nu al.
Mijn ervaring is dat des te langer je ergens werkt, en des te meer ervaring je krijgt, des te sneller de dagen ook gaan.
In de winkel probeerde ik de klok meest vooruit te kijken!
Wat niet lukte natuurlijk. :biggrin:
En omdat mijn werk nu om half 4 klaar is, heb ik ook gewoon het gevoel wat vrije tijd kado te krijgen. Want normaal was ik pas half 7 thuis. Nu 4 uur.
En moest ik na het eten nog van alles doen. Nu plof ik lekker op de bank na het eten.
Lekker hoor.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Lientje :sun:

Goedemorgen allen

Yellow, ik zag gisteren dat je een heel stuk geschreven had, wilde ik het net gaan lezen, is het weg, dus geen idee waar het over ging maar :hug:
(ik was moe, had wijn op, dan is de concentratie wat weg)

Wat vervelend Lise, die klachten er weer bij :(

Man en ik hebben gisteren huisgehouden en nu zit ik naar een redelijk opgeruimde en schone woonkamer aan te kijken. Ff wennen :proud:
Later is nu
Goedemorgen,

Als een roos geslapen. Vandaag heb ik een pyjama-dag. Het weer nodigt ook niet echt uit om iets te ondernemen buiten ;)
Ik zou met een vriendin op pad gaan maar dat hebben we naar volgend weekend doorgeschoven.
Alle reacties Link kopieren
Hai. Gaat hier nog steeds niet zo goed hierzo, morgen weer lekker naar mijn ouders want ze komen nieuwe meubels brengen en ik ga vluchten naar mijn ouders. En mijn ma kan meteen mijn haar knippen. Ook fijn.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Laten we hopen dat het slechts een waarschuwing is van mijn lijf. In elk geval heb ik gisteren erg rustig aan gedaan en dat is ook de bedoeling voor vandaag. We gaan vanavond naar de bioscoop, daar heb ik zin in.
Morgen naar de tandarts voor deel twee van de zenuwbehandeling. De tand begint weer meer pijn te doen dus het wordt wel tijd. Ik ben blij dat ik de afspraak heb kunnen vervroegen.
Alle reacties Link kopieren
Lise :hug:

Naar welke film ga je?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
16-02-2020 11:51
Lise :hug:

Naar welke film ga je?
De beentjes van St. Hildegard
:hug: Lise en Kohaku.
Hopelijk een ontspannende zondag voor jullie. Lekker met Mia knuffelen Kohaku. 😻
Dreamer schreef:
16-02-2020 09:22
Heerlijk Lientje :sun:

Goedemorgen allen

Yellow, ik zag gisteren dat je een heel stuk geschreven had, wilde ik het net gaan lezen, is het weg, dus geen idee waar het over ging maar :hug:
(ik was moe, had wijn op, dan is de concentratie wat weg)

Wat vervelend Lise, die klachten er weer bij :(

Man en ik hebben gisteren huisgehouden en nu zit ik naar een redelijk opgeruimde en schone woonkamer aan te kijken. Ff wennen :proud:
Korte versie: ik had twee vriendinnen tijdens mijn studie. Vooral met 1 was ik heel close, samen carnavallen, sportafapraakjes, knutselen. We zouden eigenlijk samen afstuderen. Maar toen raakte ik achter vanwege mijn gezondheid. Bij die groep hoorde ook nog 4 jongens. We gingen regelmatig met zijn alle uiteten enzo. Ben bij de diploma uitreiking van hun geweest, heb m’n tranen gespaard voor een moment dat hun er geen last van hadden.

Die vriendin van waar ik het meeste mee afsprak woont heel dicht bij mijn geboortedorp en studentenstad. Ben bij haar koopwoning weesten kijken, heb al haar verhalen gehoord over hoe kut het was om een eigen bedrijfje op te zetten. Toen kwam ik hier wonen. Heb meerdere keren gevraagd of ze naar m’n huisje kwam kijken, ze heeft zelfs een auto dus het is 10 min rijden. Maar nooit gebeurd. Geprobeerd een avond samen carnaval te regelen. Geen reactie. En toen na maanden niks te horen was het opeens in de groepsapp “AAAAAH ik ga trouwen”. Ik heb dr vriendelijk gefeliciteerd en ben uit de groepsapp gestapt. Alleen die andere meid heeft gevraagd waarom en snapte het wel maar heb nooit meer iets gehoord.

Tot ik van de week zag dat die laatste dus op mijn moestuin instagram had gezeten. Dacht gister, weet je, ik heb liever dat je me gewoon een berichtje stuurt in plaats van zo te koekeloeren maar ik stuur zelf wel iets. Tot ik zag dat ze dus met zijn tweeen een foto gepost hadden op de dag dat er bij mij geloerd werd.

Zei een beetje knak van binnen. Heb een berichtje gestuurd dat ik het niet erg tof van ze vond en dat ik blijkbaar echt het blondje aan de zijlijn was en ze overal geblokkeerd.

Ben er eigenlijk heel verdrietig over. En nu is het toch weer een lang bericht.
Jeetje Yellow wat een teleurstelling. Dat verwacht je niet van iemand waar je zo close mee bent geweest.
Logisch dat je verdrietig bent. :hug:
VivaYfke schreef:
16-02-2020 14:28
Jeetje Yellow wat een teleurstelling. Dat verwacht je niet van iemand waar je zo close mee bent geweest.
Logisch dat je verdrietig bent. :hug:
Ik ben in de laatste jaren ook wel veranderd als persoon. Heb mijn “stabiele“ relatie met mijn jeugdvriend verbroken. Kan me voorstellen dat ze mijn laatste ex niet zo leuk vond. Maar ik denk dan, had het ergens gezegd. Nu tast ik in het duister.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 14:32
0.64% gewijzigd
Van je vrienden moet je het dus niet hebben Yellow.
Echt super rot voor je. Een dikke :hug: en veel warmte :sun:
Jeetje Yellow :hug:
Ik moet even janken ofzo geloof ik.

Je zou ook denken dat ik van zo’n uitje als vrijdag nieuwe positieve energie krijg. Ben al lang niet zo ver van huis geweest en alles ging goed. Maar ik ben nu zo moe, en voel me een soort van vervreemd van de wereld ofzo. Alsof het contrast extra hard binnenkomst.

Heb wel met een van de weinige vriendinnen die ik nog heb afgesproken dat ik volgende maand naar Rdam, ze ging daar precies wonen toen ik weer verhuisde kom.

Ik ben ook boos op mezelf denk ik, dat ik niet gewoon tevreden ben ofzo.
Niet boos worden op jezelf Yellow. Je hebt nogal wat te verstouwen gehad de laatste tijd. Veel emoties die alle kanten op schieten en ook nog eens alle veranderingen die je min of meer ook nog moet verwerken.
Wees lief voor je zelf Yellow :smooch:
:hug: yellow
Even een vraagje, niet om medisch advies uiteraard.

Sinds een paar weken heb ik dagelijks een ‘aanvalletje’ van slijm in mijn luchtwegen, waardoor ik een tijd aan het hoesten ben om de boel weer schoon te krijgen. Best vervelend, met name voor mijn rug, maar ook voor de luchtwegen.

Wat zouden jullie hiermee doen?
Alle reacties Link kopieren
Ach Yellow :hug:
Wat ik gezien heb bij mijn oudste, is dat ook zij/hij vrienden verloor, nadat hij/zij niet meer mee kon. Vriendschappen uit de schooltijd zijn ook maar ontstaan doordat je toevallig bij elkaar in de klas zat, natuurlijk. Zo zit ik zelf in een vriendinnenclubje, dat al stamt uit de havo. We zien elkaar niet vaak, zo'n 1x per jaar. Vroeger deelden we lief en leed, tegenwoordig weten we amper iets van elkaar. Wij zijn tevreden met deze modus, maar niet met elke vriendschap is dat makkelijk.
(een breuk met 2 andere vriendinnen kan me nog steeds wel eens 'achtervolgen' )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
16-02-2020 16:34
Even een vraagje, niet om medisch advies uiteraard.

Sinds een paar weken heb ik dagelijks een ‘aanvalletje’ van slijm in mijn luchtwegen, waardoor ik een tijd aan het hoesten ben om de boel weer schoon te krijgen. Best vervelend, met name voor mijn rug, maar ook voor de luchtwegen.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Even dokter bellen?
Ik heb de laatste tijd meer last van astma, dat lijkt erop, maar niet helemaal. Misschien is het gewoon verkoudheid, misschien ook niet, maar mogelijk snapt jouw huisarts dat niet hoesten wel zo prettig is.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-02-2020 16:40
Even dokter bellen?
Ik heb de laatste tijd meer last van astma, dat lijkt erop, maar niet helemaal. Misschien is het gewoon verkoudheid, misschien ook niet, maar mogelijk snapt jouw huisarts dat niet hoesten wel zo prettig is.
Ik ben ook bekend met astma.
Ik ben overigens niet verkouden of ziekig.

Mijn huisarts wil ik liever nooit meer zien, dan zou ik naar een ander moeten.
Alle reacties Link kopieren
Nu bellen naar weekenddienst dan? Misschien (maar waarschijnlijk niet) willen ze codeïnetabletjes voorschrijven, die de hoestprikkel wat dempen.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-02-2020 16:46
Nu bellen naar weekenddienst dan? Misschien (maar waarschijnlijk niet) willen ze codeïnetabletjes voorschrijven, die de hoestprikkel wat dempen.
Ik bel morgen de assistente wel.
Dank je wel!
Hmm Lise, misschien toch een virusje?
lise1985 schreef:
16-02-2020 16:41
Ik ben ook bekend met astma.
Ik ben overigens niet verkouden of ziekig.

Mijn huisarts wil ik liever nooit meer zien, dan zou ik naar een ander moeten.
Ik schreef een review op zorgkaart Nederland over mijn huisarts en sindsdien is ie wel wat bijgetrokken. Het was ook niet te missen van wie hij kwam. Misschien ook eens doen? :angel:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
16-02-2020 17:54
Ik schreef een review op zorgkaart Nederland over mijn huisarts en sindsdien is ie wel wat bijgetrokken. Het was ook niet te missen van wie hij kwam. Misschien ook eens doen? :angel:
Haha, dat had ik met de ortho van mijn dochter.
Die doet tegenwoordig zó liefjes en begripvol! :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven