Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

29-04-2020 20:25 2980 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 19:54
11.50% gewijzigd
Zo fijn Lientje om te horen dat je hier op je plek bent. Heel fijn om te lezen!

Ik ga ook een kaartje naar Nartjie sturen, ik heb het adres nog.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-04-2020 16:34
Wat zouden jullie doen?

Begin deze maand had ik de fysio benaderd of hij me toch niet wilde behandelen. Dat wilde hij niet, maar heeft toen wel een oefenschema gemaakt en een telefonische afspraak gemaakt om te kijken hoe dat ging.
Daarna ging het slechter en die telefonische afspraak heb ik afgezegd. Toen opgenomen en dat verhaal kennen jullie denk ik wel.

Nu zit mijn rug en nek nog steeds vast en het zou erg fijn zijn als dat wat losgemaakt zou worden. Ik lees in de fb groep dat op sommige plekken de fysio toch weer behandeld, ook de minder strikt noodzakelijke gevallen.

Zal ik opnieuw een poging wagen?

Mijn fysio is sinds gisteren weer helemaal open. Is aan de mensen ze of ze het risico willen lopen uiteraard, maar de mogelijkheid tot behandelen is er.
Ben zelf al geweest. Wel met veel voorzorgsmaatregelen, maar wat was het fijn. Was bijna 8 weken niet geweest. Dus ik zou zeker een poging wagen als ik jou was!

Heb af en toe meegelezen hier, dus was niet helemaal weg.
Vandaag contact gehad met de huisarts. Heb een maand lang naproxen geslikt. Deed niks. Dus volgende week weer even bellen (mag er dit weekend over nadenken) en dan evt beginnen met morfinepleisters.
Ik hou deze pijn niet meer vol. Voor de huisarts is het een raadsel wat het is. Ze zei vandaag dat het toch niet helemaal bij het beeld van Tietze past. Trauma heb ik niet gehad op die plek en voor hartklachten heb ik niet de juiste klachten en duurt het te lang.
Dus ik heb maandag of dinsdag even contact en even vragen hoe we verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook naar een nieuw begin.
Hoop dan maar dat je die pleisters krijgt en dat ze helpen.

Lise, als je denkt dat je er baat bij hebt zou ik het zeker proberen.
Corona heb je toch al gehad dus wat dat betreft loop je geen risico meer.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes.. Fijn dat jullie begrijpen hoe dit voelt. Vandaag laatste dag gehad en inderdaad zoals ik al voelde aankomen, heeft niemand iets gezegd of mij succes gewenst. Baal hier zo erg van.

Lise, mijn fysio doet geen fysieke behandelingen maar wel in de sportschool mensen ontvangen voor te sporten. Dat is allemaal prima geregeld en ik ga morgen dus ook weer. Ik zou het zeker eens vragen of het weer mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net op RTL dat fysiotherapeuten weer mogen behandelen. Nog niet iedereen, maar eerst de mensen met ernstigere klachten. Dus dat is goed nieuws!
eennieuwbegin wijzigde dit bericht op 30-04-2020 19:33
3.05% gewijzigd
Ik hoorde net op het nieuws dat de fysio's weer gaan behandelen. Ik weet alleen niet of het officieel bevestigd is maar omdat de vraag naar zorg zo groot werd, hebben ze besloten om dus weer open te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
30-04-2020 19:33
Ik hoorde net op het nieuws dat de fysio's weer gaan behandelen. Ik weet alleen niet of het officieel bevestigd is maar omdat de vraag naar zorg zo groot werd, hebben ze besloten om dus weer open te gaan.
Haha tegelijk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Niet erg aardig dan zeg Nankuru.
Hopelijk is de sfeer op je nieuwe stek iets beter.
Waren dus niet bepaald erg aardige collega's
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
eennieuwbegin schreef:
30-04-2020 19:34
Haha tegelijk :proud:

:proud:
Alle reacties Link kopieren
En ook écht exact gelijk hè :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
30-04-2020 19:40
En ook écht exact gelijk hè :proud:

Oh ja haha!
Kwebbeltje91 schreef:
30-04-2020 19:33
Ik hoorde net op het nieuws dat de fysio's weer gaan behandelen. Ik weet alleen niet of het officieel bevestigd is maar omdat de vraag naar zorg zo groot werd, hebben ze besloten om dus weer open te gaan.
Wat goed! Dan ga ik dat in de strijd gooien. Ik vind mezelf wel tot de ernstigere gevallen behoren.
Alle reacties Link kopieren
Nee inderdaad niet aardig Leintje.. voel me er echt heel eenzaam door.
Ik heb sinds een paar uur echt fors meer zenuwpijn in mijn bil en been. Geen idee hoe dat nou weer komt. Ik heb maar een dubbele dosis tramadol genomen. Morgenochtend het telefonisch consult met de anesthesioloog, fingers crossed.
Daarna ga ik dan de fysio bellen en smeken me te helpen :P
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
30-04-2020 19:56
Nee inderdaad niet aardig Leintje.. voel me er echt heel eenzaam door.
Snap ik Nankuru. Je voelt je zo ondergewaardeerd.
Maar goed dan maar dat je daar weg bent.
Maar kan me best voorstellen dat je daar verdrietig om bent. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
30-04-2020 20:09
Snap ik Nankuru. Je voelt je zo ondergewaardeerd.
Maar goed dan maar dat je daar weg bent.
Maar kan me best voorstellen dat je daar verdrietig om bent. :hug:
Helaas is het werk dat ik nu ga doen maar een aantal maanden (ik weet nog niet hoelang ze me nodig hebben). Ik ga gewoon zorgen dat ik voordat ik terug moet naar het oude team, ik een nieuwe baan gevonden heb :-)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-04-2020 19:57
Ik heb sinds een paar uur echt fors meer zenuwpijn in mijn bil en been. Geen idee hoe dat nou weer komt. Ik heb maar een dubbele dosis tramadol genomen. Morgenochtend het telefonisch consult met de anesthesioloog, fingers crossed.
Daarna ga ik dan de fysio bellen en smeken me te helpen :P
Ben benieuwd wat de anesthesioloog te zeggen heeft!
Wow, ik heb even iets gemist geloof ik Nanku. Heftig! Nooit fijn als je ondergewaardeerd wordt op je werk. Je hoort energie van je werk te krijgen.
Nankurunaisa schreef:
30-04-2020 20:23
Ben benieuwd wat de anesthesioloog te zeggen heeft!
Ja, ik ook. Zoals het nu is, is het echt heftig dus ik hoop dat ik dan ook op korte termijn terecht kan.
Ik lig nu in bed een digitale vergadering via Teams te volgen met allemaal digibeten. Hilarisch :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-04-2020 11:27
Ik zou tot morgen wachten dan.
IK ging naar bed met een steeds erger wordende migraine. Eventjes.. kwam er om 19.30 uur uit, dus ja, het wordt morgen :P
Later is nu
Dreamer schreef:
30-04-2020 20:33
IK ging naar bed met een steeds erger wordende migraine. Eventjes.. kwam er om 19.30 uur uit, dus ja, het wordt morgen :P
Afkloppen maar ik heb deze maand nog geen aanval gehad :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
30-04-2020 18:34
Heb een berichtje teruggehad van nartjie dat ze onze kaartjes toch wel mist. Weet niet of iedereen haar adres nog heeft, degene die dat niet hebben mogen mij een pb sturen.

Ik ga morgenochtend dus even wat kaartjes schrijven.
Ook een voor nartjie.
Voor degenen die dat ook willen, laten we haar heel veel positiviteit en liefde sturen, misschien kikkert nartjie daar wat van op hopelijk!

wil ze nu wel een kaartje dan?

Bedankt voor het doorgeven, Lientje. Fijn dat jij nog contact hebt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
30-04-2020 19:03
Zo fijn Lientje om te horen dat je hier op je plek bent. Heel fijn om te lezen!

Ik ga ook een kaartje naar Nartjie sturen, ik heb het adres nog.
Ik heb haar adres ook nog, maar als jullie nu sturen dan stuur ik volgende week wel een kaartje, anders krijgt ze alles in één keer.

Kohaku, vind jij kaartjes krijgen ook nog leuk?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-04-2020 20:36
Afkloppen maar ik heb deze maand nog geen aanval gehad :cheer2:

Kijk, dat is goed nieuws!

Wat fijn dat het toch zo goed voelde, Lientje, zo'n heftige dag.

Ik hoop dat jullie bij de fysio's terecht kunnen. Moeilijke situatie toch met je vader, Kwebbeltje.


Pff, ik wilde op nog meer reageren, maar m'n man vroeg me wat en ik ben alles weer kwijt :nut:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven