Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat zielig van de hond Dreamer.
Hij gaat langzaam achteruit hè ?
Mijn schoonzus haar hond ( dezelfde als jij hebt) is vorige week 15 geworden. Maar dat wordt ook minder met hem nu zo zoetjesaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
17-09-2020 10:45
De poes heeft zich languit op mijn schoot genesteld. Ik zou nog een beker koffie pakken maar dat moet dan maar wachten
Ga maar in een boek beginnen. Poes ligt zo heerlijk op mijn benen te snorren, vind het zielig die eraf te gooien.
Goed gedaan poes! :cat:
Geniet van je boek en je vrije dag, die heb je verdiend!
Misschien vanmiddag nog een paar uurtjes je bed in? :P
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-09-2020 10:47
Ik werd net gecontroleerd voor hondenbelasting. Doordat ik aan de eettafel zit te werken, hoorde ik het gesprek van de controleur bij de buren ook al, dus ik doe open met "Ja, ik heb een hond en die staat geregistreerd" Man lachen, was het met me eens, want hij staat op papier. Maar de hond blaft niet meer als er gebeld wordt, dus ik had ook kunnen zeggen dat ie er niet meer is. Hij leeft weer op pijnstillers, heeft heel veel last van het dagje camping, waar hij voornamelijk op de koude grond lag (terwijl ik een kleedje voor hem meegenomen had)
Controle van de hondenbelasting? Echt nog nooit gehad.
Wat zielig voor de hond, hoop dat hij toch weer wat opknapt.
Alle reacties Link kopieren
-Puck schreef:
17-09-2020 11:21
Goed gedaan poes! :cat:
Geniet van je boek en je vrije dag, die heb je verdiend!
Misschien vanmiddag nog een paar uurtjes je bed in? :P
Dan slaap ik vannacht weer niet ben ik bang puck. Afgelopen nacht heb ik ook al slecht geslapen ( maar daar heb ik geen reden voor waardoor dat was)
Ik ben bang dat als ik én een rustdag neem én ga slapen in de middag , ik sowieso wakker lig vannacht. Dan draai ik dag en nacht om. Lijkt me niet de bedoeling.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
17-09-2020 11:24
Dan slaap ik vannacht weer niet ben ik bang puck. Afgelopen nacht heb ik ook al slecht geslapen ( maar daar heb ik geen reden voor waardoor dat was)
Ik ben bang dat als ik én een rustdag neem én ga slapen in de middag , ik sowieso wakker lig vannacht. Dan draai ik dag en nacht om. Lijkt me niet de bedoeling.
Dat zou kunnen inderdaad en dan schiet je er niets mee op.....
Je kan ook te moe zijn om te slapen...
Dan maar alleen je rustdag pakken, daar win je ook al veel mee
Alle reacties Link kopieren
Pff, door dat hele coronagebeuren merk ik pas hoeveel in normaliter snotter en me niet fijn voel. Vandaag ook weer. Nu wel op het werk (moet even wat doen, zit op iemand te wachten) maar ga maar niet naar de kantine.
Een collega mopperde over een andere collega, die maar thuisblijft met gesnotter want 'oh, het kan corona zijn'. Ik zeg 'dat zijn toch de regels'? Nou, hij vond het maar dom gezeur. @(

En hij zei dit over een andere collega, terwijl ik net had gezegd zo snel mogelijk naar huis te gaan, ivm snotteren. Voelde me behoorlijk aangesproken dus :(

Maar nu ineens klaart m'n neus op en is het gesnotter klaar :yes:
Hopen dat dat even zo blijft, totdat het klusje gedaan is.

Ik ben er ook weer wat moe/lamlendig bij. Hiermee blijf ik in normale omstandigheden natuurlijk nooit thuis.

Ik hoop dat de hond weer opknapt van een kuurtje pijnstillers, maar ik zie het (steeds) somber(der) in. Hij is ook zo'n 14 jaar, inderdaad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel boek uitgelezen.
En nu moet ik eigenlijk nodig iets gaan doen maar heb natuurlijk helemaal geen zin meer. Dus heb ik besloten eind van de middag even naar mijn moeder te gaan, op de terugweg langs de Chinees te rijden voor een bak nasi( heb nog babi pangang en tjaptjoi in de vriezer voor erbij) en dan vanavond aan mijn huiswerk te gaan. En dan morgen weer aan mijn huishouden.
En nu pak ik lekker het volgende boek. ;-D
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Lientje! :applause:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-09-2020 13:45
Goed bezig Lientje! :applause:
Ik kan het wel. :proud: :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-09-2020 07:59
Hmm, misschien is 'drukke dromen' een betere beschrijving. Hebben jullie ook wel eens dat er veel herrie is in je dromen? Ik weet niet precies wát er gebeurde in m'n dromen, wel dat het veel was en met veel achtergrondgeluid, als van een drukke snelweg icm een industrie of wegwerkzaamheden. Ofzo. Ik word dan met die herrie ín m'n hoofd wakker, buiten is het vrij stil.
Jep! Het is in mijn hoofd altijd erg druk 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
17-09-2020 13:23
Ik heb een heel boek uitgelezen.
En nu moet ik eigenlijk nodig iets gaan doen maar heb natuurlijk helemaal geen zin meer. Dus heb ik besloten eind van de middag even naar mijn moeder te gaan, op de terugweg langs de Chinees te rijden voor een bak nasi( heb nog babi pangang en tjaptjoi in de vriezer voor erbij) en dan vanavond aan mijn huiswerk te gaan. En dan morgen weer aan mijn huishouden.
En nu pak ik lekker het volgende boek. ;-D
Heel goed plan! :yes:
Alle reacties Link kopieren
-Puck schreef:
17-09-2020 11:23
Controle van de hondenbelasting? Echt nog nooit gehad.
Wat zielig voor de hond, hoop dat hij toch weer wat opknapt.
Hier volgens mij elk jaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De stoellift is er oo bij mijn ouders. Het werkt met een hendeltje.
Hendel naar voor dan ga je naar boven, hendel naar achter en dan ga je naar beneden.
Mijn vader gebruikt de lift nu ook.
Ben op anoniem gegaan en kom never nooit meer terug.
Het gaat jullie goed
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Tampie, dat de lift er is. En dat het goed werkt.

Jammer dat je weer weggaat. Sterkte en succes :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Tampie, wil je wel kaartjes blijven ontvangen?
Sterkte :hug:

Fijn dat de lift er is.
-puck wijzigde dit bericht op 17-09-2020 19:16
8.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tampie72 schreef:
17-09-2020 18:52
Ben op anoniem gegaan en kom never nooit meer terug.
Het gaat jullie goed
Sterkte met alles tampie
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
-Puck schreef:
17-09-2020 19:14
Wat jammer Tampie, wil je wel kaartjes blijven ontvangen?
Sterkte :hug:

Fijn dat de lift er is.
Dat is nog wel oke
Alle reacties Link kopieren
Tampie72 schreef:
17-09-2020 19:17
Dat is nog wel oke
Okee, fijn te weten
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-09-2020 10:08
Ik heb even voor je gegoogled. Ik had een boek met eetbare bloemen, volgens mij, maar die kan ik niet meer vinden. Maar volgens deze website https://makkelijkemoestuin.nl/kennisban ... re-bloemen kun je viooltjes eten :)
Bedankt voor het leuke artikel. Daar ga ik komend voorjaar echt mee aan de slag in mijn moesbak! Wat leuk, echt wat voor mij. Helaas niet heel veel ruimte anders zou ik echt een flinke moestuin willen.
De violen kan ik wel al gaan klanten binnenkort 😃
Alle reacties Link kopieren
Tampie fijn dat de lift er is voor je moeder. Het ga jou ook goed!

Lientje goede dag vandaag!! Lekker met de poes knuffelen.. leuk hoor. Helaas kan ik geen huisdieren, anders had ik een kat ook wel leuk gevonden.

Ik vandaag na mijn werk nog even langs mijn moeder geweest. Wel fijn haar even te zien.
Alle reacties Link kopieren
Mij schiet nu net te binnen dat ik morgen voor de hepatitisinjectie moet.
En mijn cijfers voor mijn laatste 2 praktijkexamens met verantwoordingsverslagen zijn binnen. Een 8 en een 9 ! :yes:
Had ik niet verwacht maar reuze blij mee
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte met alles Tampie.

Mooie cijfers Lien!
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
17-09-2020 20:14
Bedankt voor het leuke artikel. Daar ga ik komend voorjaar echt mee aan de slag in mijn moesbak! Wat leuk, echt wat voor mij. Helaas niet heel veel ruimte anders zou ik echt een flinke moestuin willen.
De violen kan ik wel al gaan klanten binnenkort 😃

Leuk! Hoop dat je het ook lekker vindt :daisy:

Wat een goede cijfers Lientje! Gefeliciteerd :cheer2:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Met Lise weg (helaas) moet iemand anders het weer op zich nemen om een nieuw topic te openen. Ik heb bedacht dat maar weer eens te doen. Zie hier

gezondheid/kletstopic-leven-met-pijn/li ... ges/468138

(dit is post 3000 :rolling: )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven