Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Ik zat om half zes al aan de koffie Lise. Heb bibberbenen van het slaapgebrek. Koffie hielp helaas niet.

Heb dochter gedoucht en ze is zojuist zowaar in slaap gevallen. Op de bank. :O
Ziekenhuis gebeld en er schijnen vier elastieken in haar mond te zitten dus dat doen ze morgen tijdens de controle
Eén geknapt elastiek schijnt nog geen kwaad te kunnen
Ze schiet wel steeds even wakker maar slaapt daarna weer verder.
Is al vijf keer even wakker geweest maar per saldo toch alweer bijna 1,5 uur erbij. Is nog niet veel maar ik hoop dat ze er wat van bijtrekt
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ach Lientje :hug:

Ik ben net wakker. Deze ochtend wat opruimen in huis, en vanmiddag boodschappen halen en even tanken.

Lise waarom je laatste keer naar md?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
16-07-2019 09:08
Ach Lientje :hug:

Ik ben net wakker. Deze ochtend wat opruimen in huis, en vanmiddag boodschappen halen en even tanken.

[/b]Lise waarom je laatste keer naar md?[/b]
Vroeg ik me ook af.

Dochter is weer wakker helaas
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, die amoxicicline, dat is de boosdoener van de diarree , de misselijkheid en het braken! Ze zit nu op 6 dagen na OK, ik zou dringend vragen of die mag stoppen.
Diclofenac geeft eigenlijk zelden diarree, maar AB bijna standaard..
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
16-07-2019 09:57
Lientje, die amoxicicline, dat is de boosdoener van de diarree , de misselijkheid en het braken! Ze zit nu op 6 dagen na OK, ik zou dringend vragen of die mag stoppen.
Diclofenac geeft eigenlijk zelden diarree, maar AB bijna standaard..
Morgen moeten we op controle
Ik zal het aangeven. Dank je Ambra!
Kan natuurlijk ook alles te samen zijn.
Geef wel nog steeds primperan meermaals per dag.
Vermoeidheid doet ook wat vrees ik.
Ze lijkt nu wel ietsje op te knappen maar vannacht was ik er goed mee aan
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hoi kastajerood,
Ik had mij nog niet voorgesteld. Ben nartjie, 47 jaar, geen kinderen en geen partner.
Ik heb lage rugpijn klachten door scoliose die op latere leeftijd is geconstateerd. Ik moet door de pijn veel dingen laten liggen, zoals het huishouden, tuinonderhoud, koken(was mijn hobby). Ik doe het nu voornamelijk zittend, zo ook douchen. Verder heb ik nog artrose in beide knieën, een nekhernia wat gelukkig niet doorzet, whiplash, diabetes met insulinepomp, obees, PTSS, angst en paniekklachten.

Eigenlijk kan ik je niet helpen qua kinderen.
Ik weet niet of ik kinderen zou hebben gehad of niet.
Kwebbeltje91 schreef:
16-07-2019 09:08


Lise waarom je laatste keer naar md?
Het voegt niks meer toe. Mijn houding is goed en ze kan verder niets meer bijdragen.
Goede afronding gehad ook net. Even samen geëvalueerd en ik kan haar blijven benaderen als er wat is.

Zometeen naar de fysiotherapeut voor mijn schouders en nek.
Hopelijk knapt ze steeds wat meer op Lientje :hug:

Ah, vandaar Lise.
Wel fijn dat ze altijd op de achtergrond blijft, mocht er nog wat zijn.
Even een meelezer. Lientje, ik ben allergisch voor Primperan. Krijg dan verkrampingen.
Samen met de AB kan je je erg ellendig voelen omdat AB ook bijwerkingen heeft.

Sterkte allemaal. Jullie zijn allemaal kanjers. :redrose:
Kastanjerood, hier nog even spuit 11. Ik heb weinig energie, en het gaat hier altijd zó snel dat ik voor meelees en af en toe reageer.

Toen mijn kinderen kwamen wist ik nog niet wat ik had. (artsen hadden het weggewuifd met stress, en ik dacht altijd dat artsen 100% altijd gelijk hadden)
Ik werkte toen ook nog gewoon, ging ook goed. Nadat de aneurysma in mijn hoofd 3 x is geknapt ben ik 100% arbeidsongeschikt geraakt. Het eerste jaar na het gebeuren hebben anderen de zorg volledig op moeten nemen. Nu gaat het 60/40. (ikzelf 60) over het algemeen. Ik heb nog wel hulp van anderen nodig, niet meer op lichamelijk vlak maar vooral wegens weinig energie/overprikkeling/migraine. Nu heb ik geen keus want ze zijn er (en beslist geen spijt!), maar zonder hulp weet ik niet of het wel had gelukt.
Dus ik denk zeker wel dat het mogelijk moet zijn, maar dan wel dat je genoeg mensen om je heen hebt die jou kunnen helpen.
VivaYfke schreef:
16-07-2019 10:33
Even een meelezer. Lientje, ik ben allergisch voor Primperan. Krijg dan verkrampingen.
Samen met de AB kan je je erg ellendig voelen omdat AB ook bijwerkingen heeft.

Sterkte allemaal. Jullie zijn allemaal kanjers. :redrose:

Primeran wordt juist gegeven tegen misselijkheid/braken. Allergisch kan natuurlijk, komt alleen niet vaak voor
dus of dochter van Lientje dat ook heeft? AB en diarree eerlijk gezegd weinig meegemaakt.
Dat weet ik Vmn. Ik kreeg de Primperan na een flinke hersenschudding met braken en misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Moge!

Welkom Kastanje! Steeds meer jongere mensen hier in het topic!

Gisteren een rot gesprek gehad bij psychiater, antidepressiva weer opgehoogd en vermoeden van te snel afbreken van AD omdat het niets lijkt te doen. Kan met mijn lichaamsgewicht nog maar 1 keer ophogen (naar 20mg) dus hoop echt dat het wat gaat doen.

Qua eten gaat het ook steeds slechter, psychiater schrok van hoe ik er uit zie.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lientje69 schreef:
16-07-2019 10:06
Morgen moeten we op controle
Ik zal het aangeven. Dank je Ambra!
Kan natuurlijk ook alles te samen zijn.
Geef wel nog steeds primperan meermaals per dag.
Vermoeidheid doet ook wat vrees ik.
Ze lijkt nu wel ietsje op te knappen maar vannacht was ik er goed mee aan
Vermoeidheid is echt een monster.

Heeft ze er maagbeschermers bij gekregen? Anders zou je die nog kunnen halen. Misschien hebben jullie nu wel de ergste nacht gehad. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank je Yfke.
Ik denk niet dat ze voor de primperan allergisch is. Die lijkt zijn werk gelukkig wel te doen.

Kohaku, wat naar. Sterkte!

Yellow, ja ze slikt al een aantal weken maagbeschermers.
De spanning van niet- wel- niet- wel opereren en het steeds schuiven met hasr werk en studie heeft haar een slokdarm en masgontsteking opgeleverd helaas.
Ik hoop nu idd echt de laatste slechte nacht gehad te hebben.
Maar dan komt er waarschijnlijk een nieuwe patiënt bij.
Er is gebeld dat zorgkind een bedrijfsongeval heeft gehad. Klem met benen tussen vrachtwagen en iets anders. :-[
Nader nieuws volgt...
Het houdt ook nooit op hier.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Jeetje, wat heftig weer Lientje!
Eerste sessie bij de fysiotherapeut weer gehad. Hij herkende me nog van vroeger en schrok enorm van mijn hernia en het verloop ervan.

Hij constateerde een behoorlijk verhoogde spierspanning in mijn schouders en nek, heeft daar alles even flink gekraakt en geconcludeerd dat ik voorlopig nog niet van hem af ben :bonk:

Hij is het niet met de huisarts eens dat ik het thoracic outlet syndroom heb. Hij denkt dat die klachten juist een symptoom zijn van de verhoogde spierspanning. Het begon echter juist met die klachten en pas daarna kwam de pijn en de spierspanning, dus wie er gelijk heeft, geen idee. Voor de behandeling nu maakt het ook geen zak uit en het interesseert me ook niet eens, moet ik zeggen.
Lise, misschien heb ik het niet gelezen, maar is er al uitkomst van je bezwaar tegen uwv?
Vergeetmenietje1980 schreef:
16-07-2019 12:11
Lise, misschien heb ik het niet gelezen, maar is er al uitkomst van je bezwaar tegen uwv?
Nee, nog niet. Donderdag is het exact vier weken geleden, ze hebben uiterlijk tot 6 augustus.
Lientje: nee toch! Ik hoop zo dat het meevalt, je moet er toch niet aan denken.

Dat verzoent me weer met mijn ergernissen. Ik kon mijn nieuwe medicatie afhalen bij de apotheek. Bijna half uur wachten en toen kreeg ik zes tabletten mee. De rest was weer leverbaar vanaf 13 augustus. Nu moet ik de neuroloog weer bellen en kijken wat nu. Gefrustreerd raak ik ervan.
Ach nee Lientje, wat een ellende erbij allemaal joh :hug:

Herkenbaar Lise, bij mij zit de boel ook al snel vast. Ik kan beter een jaarabonnement nemen op de fysio, maar dat wordt een duur geintje.
In overleg met fysio doe ik nu elke dag oefeningen, dat helpt wel. En eens in de zoveel tijd laat ik alles weer even los masseren. Kraken is in mijn geval niet zo handig.

Sterkte Kohaku :hug:
cesium24 schreef:
16-07-2019 12:30


Dat verzoent me weer met mijn ergernissen. Ik kon mijn nieuwe medicatie afhalen bij de apotheek. Bijna half uur wachten en toen kreeg ik zes tabletten mee. De rest was weer leverbaar vanaf 13 augustus. Nu moet ik de neuroloog weer bellen en kijken wat nu. Gefrustreerd raak ik ervan.
Andere apotheek geen optie?
Kwebbeltje91 schreef:
16-07-2019 12:31


Herkenbaar Lise, bij mij zit de boel ook al snel vast. Ik kan beter een jaarabonnement nemen op de fysio, maar dat wordt een duur geintje.
In overleg met fysio doe ik nu elke dag oefeningen, dat helpt wel. En eens in de zoveel tijd laat ik alles weer even los masseren. Kraken is in mijn geval niet zo handig.

Ik heb gelukkig een uitgebreide vergoeding voor paramedische hulp, dus dat scheelt. Al was ik niet van plan zolang bij de fysio onder behandeling te blijven. Het moet gewoon losgemaakt worden en stress zal in dit geval ook wel een dingetje zijn. Oefeningen doe ik al natuurlijk en ik heb ook geen last van een stijve nek of schouders.

Ik ben doorverwezen voor fysiotherapie, maar bewust gekozen voor deze omdat hij ook manueel therapeut is en dat is dus een goede keuze geweest.
lise1985 schreef:
16-07-2019 12:22
Nee, nog niet. Donderdag is het exact vier weken geleden, ze hebben uiterlijk tot 6 augustus.


Jemig, ze houden het spannend!!


Herkenbaar, dat van de apotheek.
Zo stond ik eens letterlijk en figuurlijk ikotsmisselijk in andere apotheek, 2 dorpen verder!, omdat de mijne de medicatie ertegen niet had.
Ik stond buiten te wachten in de frisse licht omdat ik niet wilde gaan spugen daarbinnen. Na een uur kreeg ik voor 4 dagen medicatie mee, want meer hadden ze niet. Toen moest ik nog 17 km naar huis, dat was een hele lánge rit met mijn hoofd uit het raam. (en tussendoor gestopt om te braken).
Alle reacties Link kopieren
Nee, Lien! Houdt het nou nooit op? Hopelijk valt het erg mee voor ZK. Dikke knuffel en neem ajb ons aller advies aan en meld jezelf ziek of neem gewoon je wettelijk zorgverlof op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven