Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Gefeliciteerd Suzy!

Lise: begrijpelijk dat je zenuwachtig bent. Sterkte!
Gefeliciteerd Suzy. Knap, drie taarten bakken!

Lise, veel sterkte morgen :redrose: Niet weg gaan voor ál je vragen beantwoord zijn hoor!

Cesium, succes met de verbouwing en met het kamperen in eigen huis. Daarna wordt het hopelijk heel mooi!

Yellow, vervelend dat mensen niet meteen naar je luisteren. Ik heb ook altijd het liefst dat mensen gewoon doorgaan en niet zo op me letten. Dat festival klonk wel heel leuk!

Nartjie, sterkte met het niet puffen. Het is voor een goed doel!
Mijn koorts is gedaald gelukkig. Wel nog heel erg moe.
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, sterkte vandaag met het niet puffen. Heb je de puffer normaal gesproken elke dag nodig?

Cesium sterkte met het wonen in een half huis( en de herrie en het stof)

Lise, succes bij de neurochirurg.

Suzy , nog gefeliciteerd. Bak je al die taarten zelf? Dan zal je wel even bezig zijn geweest zeg.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer krijg je de uitslag Doro?

Yellow, wel fijn dat je in elk geval genoten hebt. Alleen zo balen dat je daar dan voor gestraft word.
Maar we kunnen nu eenmaal niet altijd achter de geraniums blijven zitten , soms wil je ook nog wel eens gewoon leven.
Als het het waard was, is het goed.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gelukkig dat de koorts gezakt is Doro.

Man en ik hebben beide slecht geslapen. Man is verkouden en was de halve nacht aan het spoken.
We moeten om negen uur in het ziekenhuis zijn, lekker op tijd dus.
Oh fijn dat jullie dadelijk al in het ziekenhuis moeten zijn, lekker op tijd inderdaad. Beter dan dat je pas eind van de middag er moet zijn.
Ik heb dat ook het liefst met afspraken, dat het in de ochtend is.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
16-09-2019 07:58
Oh fijn dat jullie dadelijk al in het ziekenhuis moeten zijn, lekker op tijd inderdaad. Beter dan dat je pas eind van de middag er moet zijn.
Ik heb dat ook het liefst met afspraken, dat het in de ochtend is.
Hier ook zo. In de ochtend ben je gewoon nog het fitste. Meestal dan tenminste als je enigzins redelijk hebt geslapen.

Ik heb dochter naar stage gebracht, ben hier een beetje aan het opruimen en ga zo om een bakkie bij een vriendin.
Verder vliegt mijn gemoedstoestand al dagen heen en weer.
Moet ik die sollicitatie wel doorzetten? Zal ik het wel aan kunnen fysiek? Is het echt een verstandig besluit?
Aan de andere kant, dit wil ik ook niet mijn hele leven meer blijven doen.
En leren en werken is zwaar maar als ik mijn diploma eenmaal heb, gaat mijn uurloon omhoog en kan ik eventueel weer minder uren gaan werken.
En ik vind omgaan met ouderen ( op een enkele zeurpiet na) nu eenmaal geweldig.

Bovendien gaat baas over een x aantal jaren stoppen, en wat dan? Dan ben ik te oud om te switchen.
En fysiek waarschijnlijk nog slechter, want ouder.
En de manier van communiceren van mijn baas hou ik ook geen jaren meer vol.
Maar ja, zo'n type manager kan je in de zorg ook treffen natuurlijk.
Twijfels, twijfels, ik ben echt erg op dit gebied.
En dan moet Ik, als alles lukt, ook nog gaan opzeggen! Dat gaat niet goed vallen, dat weet ik ook al zeker.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Toch slaat de weegschaal nog steeds door richting wél doen.
Maar ik twijfel gewoon altijd bij belangrijke grote beslissingen.
Dat kwam overigens óók uit de toets naar voren als conclusie. Díe klopte dus wél
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wel doen Lientje. Je bent al zover gekomen.

Pff, druk op de weg zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier regent het. Bij jullie ook Lise? Dan wordt het altijd gelijk drukker op de weg lijkt het wel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Moge! Hier ook regen, voel het meteen. Had vanochtend zoiets van 'uhm extra pijn wat is er gebeurt' maaar.. regen.

Vandaag schoonmaken, gesprek met begeleider (niet degene waar ik 'bonje' mee heb), boodschappen doen en naar de fysio. Druk dagje dus.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Oja, Mia trommelde mij om 8 uur al uit bed :')
Veeeeel te vroeg.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat schattig Kohaku :flirting:

Sterkte allemaal! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Haha ja he :p Volgens mij heb ik een nieuw iemand gemist? (verbeter me zo niet!)

Welcome~
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ilse, heel veel sterkte vandaag,
Lientje, ga er voor, weet je, doe je dit niet dan blijf jij je hele leven spijt houden, dat je deze kansn hebt laten liggen.
Ik ben op mijn veertigste ook gaan werken/leren in de ouderenzorg, mijn kinderen vinden het geweldig, mijn man had zijn twijfels maar die draaide na een paar maanden helemaal om.
Al die jaren,heb ik genoten van mijn baan, ik heb fibro, wat er soms behoorlijk intikte, maar niet ,dat het mij tegenhield.

Je krijgt een totaal ander leven voor terug, meer voldoening, dan je nu hebt.

Iedereen sterkte en een fijne dag.

Ik ben nog wat suffig en moe van de operatie maar strakjes loop ik zonder de pijn van het ijzerwerk in mijn enkel
We zijn weer thuis. Kort gesprek gehad met de neurochirurg. Aardige man, redelijk van mijn leeftijd, maar voor hem was het duidelijk routine en niet zo spannend
Ik schijn wel een discussiegeval te zijn geweest in het overleg, maar hij vindt een operatie wel zinvol. Met de duidelijke kanttekening dat het mijn rugklachten sowieso niet gaat oplossen maar hopelijk wel mijn uitstralingsklachten. Maar de kans daarop is wel kleiner dan normaal.

Over de ingreep zelf was hij heel kort en bondig. Hij heeft zijn riedeltje afgedraaid over hoe het gaat en dat was het wel zo'n beetje. Man en ik waren er nogal door overvallen eigenlijk. Uiteindelijk nog wel wat dingen kunnen vragen en hij gaf ook aan dat als we nog vragen hebben we vooral moesten bellen naar hem.
We hebben langer bij de secretaresse gezeten voor de preoperatieve afspraken dan bij de chirurg zelf.

Maar ik moet 16 oktober voor het preoperatieve onderzoek en als alles meezit kan ik eind oktober of begin november geopereerd worden.
Sterkte met het herstel, Hemke! :rose:
Sterkte met het herstel Hemke!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Wow, een datum dus, Lise! En een slag om de arm :redrose:
(qua verhelpen van pijn)

Lientje, het zal echt heel zwaar zijn. En je moet dan écht dingen niet meer doen in huis (ramen lappen, bijvoorbeeld) Als iemand er last van heeft, doet die het maar. Als jij er last van hebt, zet je één van je kinderen aan het werk. :proud:
Zij zullen sowieso meer voor je op kunnen pakken. Ga niet tijdens je opleiding teveel over die grenzen heen, want daarmee frustreer je jezelf natuurlijk. Lastig! :hug:

Sterkt voor iedereen verder
Later is nu
Geen exacte datum dus, de secretaresse zei het met een flinke slag om de arm. Theoretisch kan het ook nog eerder zijn als er patiënten uitvallen. Het is gewoon afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar 16 oktober pre-operatief, dan moet je toch binnen een x aantal weken geholpen worden?
Later is nu
Dreamer schreef:
16-09-2019 10:42
Nee, maar 16 oktober pre-operatief, dan moet je toch binnen een x aantal weken geholpen worden?
Geen idee of dat zo werkt eigenlijk. Daar heb ik niet naar gevraagd.

Ik sloeg een beetje dicht daar en de chirurg vond me een beetje raar geloof ik. Hij vroeg of dat ik twijfels had en benadrukte dat het geen verplichting is :P Overigens raadde hij de operatie ook wel aan, gezien de omstandigheden. Maar ik voelde me nogal overvallen door de informatie en het gemak en de luchtigheid waarmee hij erover praatte. Alsof het een appendectomie is, of een ingegroeide teennagel.

Ik heb ook gevraagd of ik een kamer alleen mag, maar dat doen ze niet helaas. Die zijn voorbehouden aan mensen met aneurysma's en zo. Maar de secretaresse heeft het wel vermeld in de opname-gegevens met de reden waarom. Ze zei dat er soms toch weleens plek is voor die ene nacht. En verder ben ik bang voor de narcose.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties.
Die taarten hebben we zelf gemaakt ja. Mijn 3e en 4e hebben wel de aarbeientaart gemaakt (maar ja, dan ben je nog zo bezig met aanwijzingen).

Normaliter maakte ik altijd van die marsepein/fondanttaarten maar dat is me al even veel te veel werk. Met bovenstaande taarten ben ik krap twee uurtjes bezig geweest maar met een marsepeintaart ben je echt al gauw een uur of 8 bezig. Nu had ik ook de simpele appeltaart, want ja, voor stiefzoon. Die maak ik normaal met spijs (vindt hij niet lekker) en een beetje bakkersroom.

Hemke, sterkte met je herstel! Hoe lang moet dat duren? Mijn dochter heeft een paar maand geleden het ijzerwerk uit haar pols gekregen en dat was een week niet belasten maar daarna mocht ze alles weer.

Lientje, je wil dit zo graag! Echt! Gewoon doen! Imo werp je vooral praktische bezwaren op. Denk met je hart. :heart:

Liese, wat fijn dat ze wat gaan doen! Ook al gaat het niet helemaal over, ze kunnen het wel verbeteren. Dat zal al een stuk fijner zijn.

Kids hebben margedag, is het erg dat ik nog in bed zit te lummelen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lise, spannend! Ik snap dat je dichtklapte. Er komt dan ook zoveel op je af in één keer. Voor die arts is het èn routine èn ‘maar’ zijn werk. Bij jou gaat het om je lijf, gezondheid en toekomst.

Lientje, ik zou het gewoon doen. Het is een hele stap. Maar je hebt meer kans om later terug de stap te maken naar een winkel dan om alsnog over te stappen naar de zorg. Probeer wel zo veel mogelijk uit te besteden thuis inderdaad.

Kohaku, wat lief van Mia :cat: Ze wil lekker quality tijd met jou. Wel een béétje vroeg inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven