Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nog weer zo’n leuke opmerking.

Man concludeerde net dat het weer beter gaat met me omdat ik de was stond op te vouwen.
Dat zijn kleren deze week ook gewoon schoon in de kast belandde en niet dankzij hem, daar had hij natuurlijk weer niet aan gedacht.

Hij vond zijn conclusie nog logisch ook, toen ik hem op het vervelende karakter ervan probeerde te wijzen :facepalm: :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat na bijna 30 jaar pijn opgegeven Lise.
De frustratie vanwege het onbegrip en de discussie erover gaf me alleen maar meer pijn en stress.
En wat betreft was, als het in de kast ligt heeft hij mazzel( en dan hoor je hem niet)
En als het nog in de manden ligt, al dan niet gevouwen of gestreken en hij heeft commentaar, haal ik mijn schouders op , loop ik weg of zeg, je kunt het ook zelf doen / uit de mand pakken he? Of je het nou uit de kast of de mand pakt, is dezelfde handeling.
Waarop hij dan zegt, je had het ook gelijk in de kast kunnen leggen He, is dezelfde handeling. :facepalm:
Soms denk ik wel eens dat het heel fijn zou zijn alleen te wonen. Alleen voor jezelf hoeven zorgen en geen gezeik.
lientje69 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 13:49
0.78% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heeft het konijn het snoer van mijn steelstofzuiger doorgeknaagd. :O dus kon hem niet meer opladen.
Dus ik aan de knutsel.
Draad afstrippen. Aan elkaar binden. Verhitten met aansteker.
Isolatietape eromheen.
Tot drie keer toe loshalen en opnieuw doen. Want te voorzichtig geweest en niet goed getest voor tape eromheen doen, blijft een beetje eng met stroom werken)
Yes :yes:
Doet het weer! :cheer2:
Goed bezig lientje!

Ik heb het er net nog even over gehad met hem. Hij ziet me doordeweeks niet overdag, niet actief en heeft daardoor een vertekend beeld. Afijn, hij snapt het nu wel zegt hij.

Ik werd wakker met hoofdpijn en dat heb ik nog steeds, dat leidt wel lekker af van mijn been en rug.
Ik heb ook niet altijd zin om weer een discussie aan te gaan, daar ontbreekt me vaak de energie voor.
Man leert koken momenteel. Vraagt constant op welke stand hij de kookplaat moet zetten. Het wil er niet in dat je dat moet zien en eventueel aanpassen. Gebakken eieren waren bijna gekookt: “maar jij zei dat stand 8 goed was”.
Ai , overal pijn. Dat is nog hinderlijker Lise.
Fijn dat bij je man het muntje valt. Bij mijn man lukt dat niet
Die snapt nog steeds niet dat dagen verschillend kunnen zijn qua pijn. Of dat ik na een dagje weg met een vriendin de dag erna weinig kan. Dan zegt hij: je lijkt kortjakje wel
Wel de hort opkunnen , dingen doen die jij leuk vind, dat gaat wel. Maar de dag erna mij helpen weer niet? :frusty:
Hij snapt het gewoon echt niet. Gaat ook nooit goed komen vrees Ik, hoe vaak ik het ook uitleg.
Het muntje valt, maar ook maar tot het volgende dingetje. In die zin ligt mijn gedrag wel onder een vergrootglas, zo lijkt het.

@cesium, ik moest even lachen om je laatste zin. Mijn man kookt ook het liefst op volledige aanwijzing van mij of de verpakkingen.
Mij helpt het plaatje met de lepels door sturen goed. Als iemand het niet snapt.

Nartjie heeft die eens pepost hier.

Je kan zelfs 's ochtends 10 lepels neerleggen en elke keer als je wat doet de hoeveelheid weg halen wat het hé gekost heeft. Wellicht maakt dit het inzichtelijk.

Maar ik leg het niet aan iedereen uit.
Lepel theorie heet het. Of spoon theorie.
Gele_Suikerspin schreef:
04-08-2019 14:23
Lepel theorie heet het. Of spoon theorie.
Maakt bij mijn man niet uit hoor.
Of voor heel eventjes. Tot het volgende incident.
Ik denk ook wel eens dat hij gewoon niet WIL zien..
Soort struisvogelgedrag. Als ik doe of het er niet is, dan is het er niet.
Vanacht moest ik ineens de boel vernieuwen. Dus met slaperige kop alles gedaan. Ging wel goed. En tijdens een nachtmerrie later kei hard mijn tong klem gezet tussen mijn tanden dat de zijkant nu pijn doet. Schijn ik vaker te doen of de ene kant van de tong of beide. Zie dan je kaken nog los te krijgen.
Auw, dat moetpijn gedaan hebben nartjie. Heb je er nu nog last van?
Lise, man denkt wellicht dat de andere keren de huiselfen de was vouwden? :facepalm: Wel heel frustrerend voor je zeg :hug:

Hier is de zomervakantie vooral aanpoten. Veel vrienden en familie willen ons nieuwe huisje zien. Erg leuk natuurlijk, maar bezoek is zwaar voor me. Ook al zijn het stuk voor stuk lieve mensen en ook al trek ik me regelmatig terug om plat te liggen en te rusten.

Na een stranddag waardoor ik bek- en bekaf was, zei een vriendin dat ik na deze ‘super rustige dag’ morgen dan vast weer fijn wat meer kon doen o_o Ehhh... Nou... Morgen kan ik niet meer dan in bed en op de bank liggen hoor. Ik geloof dat dat voor haar wel een moment van inzicht in mijn situatie was.
Confronterend, Doro :hug:

Ik was dus de hele dag op pad. Mijn moeder denkt ook dat dat een rustige dan is, ik rijd immers niet en het is alleen wat kletsen, drinken en eten. Maar goed, ik doe de rest van de week zo rustig mogelijk.

Wat wel irritant is, is dat ik tegenwoordig wel elke avond hoofdpijn lijk te hebben.
Volgens mij span ik de spiertjes rond m'n ogen teveel aan ofzo.

Toch jammer dat je je stofzuiger hebt gerepareerd, Lientje. Nu moet je weer stofzuigen :proud:
Later is nu
lientje69 schreef:
04-08-2019 13:20
Ik heb dat na bijna 30 jaar pijn opgegeven Lise.
De frustratie vanwege het onbegrip en de discussie erover gaf me alleen maar meer pijn en stress.
En wat betreft was, als het in de kast ligt heeft hij mazzel( en dan hoor je hem niet)
En als het nog in de manden ligt, al dan niet gevouwen of gestreken en hij heeft commentaar, haal ik mijn schouders op , loop ik weg of zeg, je kunt het ook zelf doen / uit de mand pakken he? Of je het nou uit de kast of de mand pakt, is dezelfde handeling.
Waarop hij dan zegt, je had het ook gelijk in de kast kunnen leggen He, is dezelfde handeling. :facepalm:
Soms denk ik wel eens dat het heel fijn zou zijn alleen te wonen. Alleen voor jezelf hoeven zorgen en geen gezeik.
Regenboog is zo chill. Die voelt zich net zo verantwoordelijk als ik. We geven elkaar ook regelmatig een box en dan “teamwork”.

We hadden het er gister avond ook over dat hij het engeltje op mijn schouder is. Ik had een verjaardagsfeestje en heb heel misschien een Poolse maat en een vriendin van hem eruit gezopen. Ik ben zelf een beetje verbaasd. Regenboog zuipt niet, dus nu komen dit soort dingen misschien 1 keer per half jaar voor ofzo. Is maar beter ook. Ik heb geen kater als in ik moet kotsen ofzo, maar voel me wel een beetje overreden door een trein. :whistle:
En ik ben dus gewoon een hele avond/ nacht van huis geweest(we sliepen daar). En heb het leuk gehad. :cheer2:
Wat voor andere mensen rustig is, is voor ons druk. Eigenlijk zouden ze eens een dag moeten ervaren wat wij voelen. Dan piepen ze wel anders. Dan doen we opeens teveel en moeten we helemaal niks meer doen.

Ik lig op de bank in een poging nog even sociaal te doen. Op een was na alles gedaan wat ik wilde doen vandaag en daardoor heb ik de komende dagen rust. Dinsdag fysio en vrijdag naar de neuroloog, vooralsnog niets meer dan dat.
Nou , voor dat zuipen krijg je geen complimentje van mij hoor Yellow :proud:
Maar wel fijn dat slapen daar goed ging en je het leuk gehad hebt :thumbsup:
Wow, veel gepost weer. Afgelopen dagen was ik niet thuis, maar heb af en toe wel even via mobiel meegelezen hier.
Gisteren een dagje Efteling gehad. Was ontzettend druk. Echt zo druk heb ik het nog nooit meegemaakt. Zelfs attracties waar het normaal rustig(er) is, stonden nu dikke rijen. Mijn auto stond ook een heel eind weg geparkeerd.

Had op het huis van een familielid gepast die terugkwam van vakantie, maar die staat nu nog steeds in de file. Schijnt echt een drama te zijn vandaag, met ongelukken en dikke files vanwege het vakantieverkeer. Ik wilde nog wachten totdat diegene terug was, maar aangezien ik morgen ook weer moet werken wil ik ook weer even lekker thuis zijn.
Vandaag even in de tuin gezeten/gewandeld en genetflixt (is dat een woord?).

Deze week ook iets rustiger qua werk dus dat is ook wel fijn.
Merkte vorige week dat ik toch teveel over mijn grenzen heenga. Is ook wel weer te merken aan mijn lijf :facepalm:
Dreamer schreef:
04-08-2019 20:06
Confronterend, Doro :hug:

Ik was dus de hele dag op pad. Mijn moeder denkt ook dat dat een rustige dan is, ik rijd immers niet en het is alleen wat kletsen, drinken en eten. Maar goed, ik doe de rest van de week zo rustig mogelijk.

Wat wel irritant is, is dat ik tegenwoordig wel elke avond hoofdpijn lijk te hebben.
Volgens mij span ik de spiertjes rond m'n ogen teveel aan ofzo.

Toch jammer dat je je stofzuiger hebt gerepareerd, Lientje. Nu moet je weer stofzuigen :proud:
Wat ik heb ontdekt is een Oogmasker die je warm kan maken in de magnetron. Heerlijk ontspannen voor de ogen. Geen volwaardige oplossing natuurlijk maar kan ondersteund zijn. Ze hadden ze eerder bij etos. Maar ook wel online.
Gele_Suikerspin schreef:
04-08-2019 20:38
Wat ik heb ontdekt is een Oogmasker die je warm kan maken in de magnetron. Heerlijk ontspannen voor de ogen. Geen volwaardige oplossing natuurlijk maar kan ondersteund zijn. Ze hadden ze eerder bij etos. Maar ook wel online.
Dat klinkt eerlijk gezegd heerlijk. Ik heb ook vaak hoofdpijn. En op sommige dagen blijft de fronsrimpel in mijn voorhoofd staan. Ik ga er eentje zoeken.
Ik heb gelukkig nóóít hoofdpijn :yes:

:rofl:

De kinderen vroegen gisteren: ben je liever doof of blind? Dat zijn dan van die dilemma’s... Net als met die bijwerkingen van mijn medicatie. Zonder de meds is de hoofdpijn ondragelijk maar met heb ik weer vervelende bijwerkingen dus is het kiezen uit kwaden.

Vriend kookt hier meestal maar maakt er dan wel een puinzooi van. Dan mag ik dan opruimen. Blij!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lise1985 schreef:
04-08-2019 20:22
Wat voor andere mensen rustig is, is voor ons druk. Eigenlijk zouden ze eens een dag moeten ervaren wat wij voelen. Dan piepen ze wel anders. Dan doen we opeens teveel en moeten we helemaal niks meer doen.

Ik lig op de bank in een poging nog even sociaal te doen. Op een was na alles gedaan wat ik wilde doen vandaag en daardoor heb ik de komende dagen rust. Dinsdag fysio en vrijdag naar de neuroloog, vooralsnog niets meer dan dat.

Een collega kwam een keer, volgens hem, te vroeg terug van een griep. Vertelde waar hij allemaal last van had en dat hij erover dacht naar huis te gaan, waarop ik dus zei "ja, zo voel ik me alle dagen" .. Toen keek hij even raar. Hij heeft ook wel eens denigrerend over 'mensen die zeggen dat ze fibromyalgie hebben' gehad, dus ja.. qua dat onderwerp niet mijn favoriet.

Goedemorgen mensen :hello:
Ik ben bezig in een enorm dik boek van Stephen King, die ik wél op tijd weglegde, maar waar ik dus de hele nacht over droomde. Hoop dat ie vanavond uitgaat.
Later is nu
Zo'n oogmasker klinkt inderdaad goed. Ik had er één na m'n ooglidcorrectie voor het koelen, maar die is kapot gegaan.
Later is nu
Dreamer, werkze!

Vandaag controle dochter in het ziekenhuis.
We hopen dat de elastieken eruit mogen zodat ze weer normaal kan eten. In het informatieboekje staat dat dat pas na 6 weken is, in dat geval mis ik een afspraak in mijn lijstje dus dat gaan we even navragen.
Of ze mag ze er zelf uithalen, dat zou ook nog kunnen.
Verder hebben we vragen als wanneer weer werken, wanneer weer paardrijden enz.
We zijn nu de pijnmedicatie aan het afbouwen, ze zit nu op 3 keer 500 mg per dag en woensdag gaan we naar 2 keer. Nog even een alles is weer normaal, ze is gisteren zelfs weer voor de eerste keer naar de Mac geweest. :proud:

Vanmiddag nog een condoleance en vanavond cursus laatste keer.
Ik weet nog niet echt of ik er iets aan gehad heb, ik ben denk toch te nuchter voor dat mindfullness.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven