Gezondheid alle pijlers

Winterblues: ervaring met lichttherapie?

19-01-2010 13:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve forumsters!

Elke winter weer slaat ie bij mij toe: de winterblues.. (of winterdepressie). Pas na heel veel jaar kwam ik erachter dat het altijd rond januari/wintermaanden is, en dat lichttherapie misschien wel een ideale uitkomst is. Nu heb je daar allerlei verschillende modellen in, je kunt een kuur volgen van 2 weken, of je kunt zelf een apparaat aanschaffen, en dat je het hele jaar door een ´lichtbad´ kunt nemen.

Heeft iemand ervaring hiermee, en/of tips?? Ik hoor het graag!

Groetjes, Inventora
Ik heb hem en ben er erg tevreden over. Heb er meer aan als verwacht. Zal strak thuis kijken waar die van mij van is.

Geloof dat er laatst ook al een topic over is geweest.
Oeh, ik lees mee.

Elk jaar zo half december verrast het me weer, die dip.

Ben ook aan het nadenken over lichttherapie, en erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.
Thanx! Wat fijn dat je er zoveel aan hebt, klinkt goed.

Ben nog even benieuwd wat voor model je hebt gehad, en hoe lang je ervoor hebt gezeten, wat de beste tijd overdag daarvoor is.. Via een doorverwijzing van de huisarts, of zelf achteraan gegaan? Wat een vragen, he?
hey inventora,

zelf heb ik recent ook een licht therapie gehad, je knapt er echt van op! die bluemonday heeft bij mij geen toepassing:p

ik zou het zeker aanraden het te proberen!
Renate1973 in "licht therapie" google eens op lichttherapie, dan zie je de oude topics
d'r is hier vanmorgen ook al een topic over geopend, klein stukje naar beneden scrollen.
-
Kennelijk de tijd van het jaar...... ;)

Bedankt voor de tip, ik ga daar eens meespieken!
Er is hier vanochtend idd ook een topic over geopend, daar heb ik meer links staan van oude topics over dit onderwerp:

lamp tegen winterblues?
Thanx Summerxx,

Opvallend dat er al zoveel over gezegd is! Ook daar zal ik eens even neuzen..
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven