Gezondheid alle pijlers

Wondermiddel tegen oorpijn

15-07-2015 01:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op 10 juli getrouwd en ben momenteel op huwelijksreis naar Punta Cana. We zijn in Italie getrouwd en we hebben op zaterdag een leuk dagje met de familie gehad. Maar zaterdagavond begon mijn oor plots pijn te doen (ik denk door het water). Ik had er op dat moment niet zoveel aandacht aan geschonken en vertrok gewoon op huwelijksreis. Maar zondag namiddag werd het slechter. Meteen naar de dokter van het hotel geweest en die gaf me wel een soort druppeltjes maar die lijken niet meteen te helpen. Ik weet dat ik thuis (in België) geweldige druppeltjes liggen heb. Het zijn eigenlijk oogdruppels maar mijn huisarts schreef me die vorig jaar voor (omdat ik toen na mijn vakantie ook last had van mijn oor). Jammer genoeg ben ik die thuis vergeten (Ik weet het! Erg dom van mij!) en weet ook de naam van de druppeltjes niet. Ik weet dat ik ze 3x per dag moet gebruiken (ookal doet het na 1 dag geen zeer meer) en die werken ongelofelijk goed! Na een dag heb ik nog amper last. Heeft er iemand een idee welk merk dit zou kunnen zijn?

Of heeft iemand een ander wondermiddeltje?

Ik weet dat échte wondermiddeltjes niet echt bestaan en dat ik gewoon geduld moet hebben, maar ik durf niet meer in de zee te gaan en amper nog in het zwembad. Omdat als ik dat wel doe ik s'avonds lig te huilen van de pijn. En ik wil echt niet blijven afzien op mijn huwelijksreis.

Hopelijk kan iemand me helpen :s

Groetjes Aurélie
Kun je niet je dokter/apotheker bellen en vragen welke druppels je thuis hebt? Dan kun je dat bespreken met de dokter waar je nu bent.
Otalgan druppels zit lidocaine in
Gewoon olijfolie druppelen helpt hier meestal genoeg. Sterkte hoor!

En anders morgen even bellen met je huisarts en vragen naar de werkende bestanddelen?
Beetje olijfolie druppelen doet vaak wonderen.

Sterkte! Oorpijn is echt verschrikkelijk.
Ik heb hier nog oordruppels van m'n Belgische kno arts liggen, 2 soorten en er staat oogdruppels op.

Ze heten Ciloxan en Maxidex, geen idee wat wat is, maar miss is het een van deze?
quote:polydox schreef op 15 juli 2015 @ 01:10:

Otalgan druppels zit lidocaine in

Inderdaad, gaan standaard mee in de vakantietas (en gelukkig bijna altijd ongebruikt mee terug)

Ga naar een apotheek of dokter en vraag daar naar goede oordruppels ipv zelf te experimenteren met van alles en nog langer met pijn te lopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Maria1986 schreef op 15 juli 2015 @ 06:20:

Ik heb hier nog oordruppels van m'n Belgische kno arts liggen, 2 soorten en er staat oogdruppels op.

Ze heten Ciloxan en Maxidex, geen idee wat wat is, maar miss is het een van deze?nee ene is AB , andere is corticosteroïd
Is er iemand die thuis op je huis past? Zoals plantjes water geven of eventueel je kat verzorgd? Zo ja probeer die te bereiken en laat diegene even kijken naar het flesje welke naam erop staat
Slaolie erin druppelen.
Je neus sprayen. Vast wel te vinden in een supermarktje.
Ik heb ooit gehoord dat een knoflook, wel afgepeld natuurlijk, erin stoppen zou helpen tegen de pijn.

Oorpijn is ellendig en helemaal op je huwelijksreis. Beterschap!
Verwarmde wodka druppelen, werkt beter dan gewone oordruppels. Het desinfecteert je gehoorgang.
respecteer de overtuigingen van een ander
Naar de dokter daar voor ab, helpt het beste , zeker op huwelijksreis zou ik niet gaan knoeien met olie ed.
In Azië gebruikt men kaneelolie bij oorpijn/oorsuizen.

Misschien is dat wel verkrijgbaar?
quote:chocolol schreef op 15 juli 2015 @ 01:08:

Kun je niet je dokter/apotheker bellen en vragen welke druppels je thuis hebt? Dan kun je dat bespreken met de dokter waar je nu bent.Oh dat ik daarzelf niet aan gedacht heb! Ik ga straks eens naar mijn huisarts bellen!
quote:dikkie1 schreef op 15 juli 2015 @ 07:08:

Is er iemand die thuis op je huis past? Zoals plantjes water geven of eventueel je kat verzorgd? Zo ja probeer die te bereiken en laat diegene even kijken naar het flesje welke naam erop staatNeen, mijn vrienden en familie zijn of nog in Italië of ze ze zijn ergens anders op vakantie.
quote:hgjb266 schreef op 15 juli 2015 @ 10:08:

Naar de dokter daar voor ab, helpt het beste , zeker op huwelijksreis zou ik niet gaan knoeien met olie ed.Nou precies. Als je alle di gen gaat proberen die hier genoemd zijn, heb je kans dat je oorpijn houdt. En mèn, wat is dat een vreselijke pijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb deze voormiddag (moet rond 16 u geweest zijn in Nederland en België) naar mijn huisarts gebeld. Maar die was blijkbaar net huisbezoeken gaan doen. Ben dan maar nog eens naar de dokter van het hotel geweest. Die me deze keer enkel dafagan heeft voorgeschreven?! Hallo ik heb echt zelf wel pijnstillers mee!
Je kiest er zelf voor om zo moeilijk te doen, ga naar de dokter en haal een kuur.

Is al een paar keer gezegd maar daar reageer je niet op.
quote:hgjb266 schreef op 16 juli 2015 @ 00:07:

Je kiest er zelf voor om zo moeilijk te doen, ga naar de dokter en haal een kuur.

Is al een paar keer gezegd maar daar reageer je niet op.Ik ben ondertussen al 3x naar de dokter geweest! Dokter schrijft enkel druppeltjes voor en dafagan! Wat kan ik dan doen?!
Vraag ab, als het allemaal niet helpt, dat werkt het beste is mijn ervaring met mezelf maar ook met mijn kinderen. Ander blijf je tobben. Mijn huisarts doet er niet moeilijk over.

Vervelend allemaal.
quote:hgjb266 schreef op 16 juli 2015 @ 01:07:

Vraag ab, als het allemaal niet helpt, dat werkt het beste is mijn ervaring met mezelf maar ook met mijn kinderen. Ander blijf je tobben. Mijn huisarts doet er niet moeilijk over.

Vervelend allemaal.Mijn huisarts ook niet.. Maar omdat ik momenteel in Punta Cana ben ga ik naar de dokter van het hotel. Kan moeilijk heen en weer vliegen op vlug eens naar mijn huisdokter te gaan toch?
Uit ervaring met ab bij oorontsteking: houd rekening met een vaginale schimmelinfectie als bijwerking.

Trouwens: trafloksal, dat zegt Google bij de zoekopdracht oogdruppels bij oorontsteking.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Maria1986 schreef op 15 juli 2015 @ 06:20:

Ze heten Ciloxan en Maxidex, geen idee wat wat is, maar miss is het een van deze?Heb net een beetje zitten Googlen, misschien dat ik de verpakking herken. En ik denk dat de druppeltjes die ik thuis heb inderdaad de Ciloxan druppeltjes zijn. Ben vlug eens naar de dokter gelopen en die heeft de apotheek opgebeld. Mijn man is er nu om. Hopelijk zijn het deze, of werken deze wel. Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven