Gezondheid alle pijlers

wortelkanaalbehandeling

18-08-2007 17:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb gister het tweede deel van mn wkb gehad, viel me 100% mee, en de pijn viel me mee. Was goed verdoofd. Alleen nu heb ik het vermoeden dat er een ontsteking bezig is, want het voelt alsof ik een dik wang heb (is niet te zien), en het tandvlees naast de kies is rood en er zit een fistel op. Ook doet het pijn bij aanraken. Nu zei de tandarts dat de wkb met succes was afgerond, en dat de kanaaltjes schoon zijn. Zou ik dan nu een ontsteking kunnen hebben? of is het nog rest ontsteking?? De pijn is vreselijk, slik steeds ibuprofen.. das ook slecht natuurlijk. Iemand een idee wat er aan de hand is? hopelijk kom ik het weekend een beetje door, werd vanacht zelfs wakker van de pijn. Dit is voor mijn gevoel geen napijn...
quote:calvijn1 schreef op 21 augustus 2007 @ 12:21:

Ik heb vanmorgen mijn wkb gehad.

Omdat ik bang ben ga ik naar een speciale tandarts die de tijd voor je neemt en extra zware verdoving gebruikt.

Na drie spuiten (!) voelde ik inderdaad niets en de behandeling is me meegevallen.

Op dit moment begint de verdoving uit te werken en heb ik oplosiboprofen genoemen. Hopelijk helpt het.

TO (minke?) hoe gaat het met jouw pijn/ontsteking?

Hoi calvijn,

geen idee of je dit topic nog in de gaten houdt na al die tijd, maar probeer het toch maar even.

Ik ben ook op zoek naar zo'n speciale tandarts, mag ik vragen hoe jij aan die van jou komt? En evt. waar deze zit?

Vond de tandarts nooit een probleem, maar na een WKB die verschrikkelijk was (verdovingen die niet werkten, veel (na)pijn etc.), durf ik eigenlijk niet meer te gaan

En ik heb het gevoel dat ik toch echt wel weer een langs moet gaan
Wat een dramaas hier over een wkb! Ik ging naar de tandarts (Belgie) om een uit me kies gevallen vullig te laten vervangen.....balen te ver wkb! Afin me hart in me keel!

Niets gevoeld!!!!!!! Had wel even een prikje gehad voor t boren hoor.

@ dagen behoorlijk napijn, maar met een coktail ven ibuprofen en jaaaa voltaren ( zenuwpijn) ging t uitstekend!

Vandaag voor de 2 sessie terug, weer verdoving...( gewoon vragen!) was zo gebeurd!!! kosten tot nu toe 2 x 20 euries!!!!!

Ik bof met wat ik hier lees denk ik, volgende keer dichtmaken en opbouw, ik houjullie op de hoogte!

Iedereen heel veel sterkte!
Ik vond het een complete hel, echt waar. Heb een zware bevalling gehad, volgens de artsen heb ik onnodig lang en veel pijn geleden en toch vond ik een wortelkanaalbehandeling erger.
Ik loop al vanaf eind januari met kiespijn. 14 februari heeft men na het maken van foto's, tikken op mijn kiezen etc. een oude vulling vervangen. Na enkele weken kreeg ik weer pijn. Tandarts heeft toen uiteindelijk op 31 maart een WKB uitgevoerd. Vanaf 2 april gaat het beter, echter na een week zonder pijn, heb ik vanaf vorige week weer pijn. Nu ben ik gisteren weer terug geweest naar de tandarts en hij heeft weer gekeken, geprikt met dat haakje...etc. en nu bleek, dat mijn vulling "te hoog" was. De pijn zou nu minder moeten zijn, maar ik voel het nog steeds. Het is een zeurderige pijn die uitstraalt naar mijn oor. Voor de WKB slikte ik 6 para's per dag, nu zit ik op 2 tot 4 st. Wat moet ik doen? Ik denk, dat ik het weekend ff afwacht en dan weer de tandarts bel. Hij heeft er tenslotte voor geleerd en moet weten hoe hij mij van de pijn af kan krijgen! Toch?
Vrijdag 15 maart een WKB gehad wat dit betekent hoef ik aan de ervaringsdeskundigen niet uit te leggen. Het hele weekend erna was verschrikkelijk met als gevolg weer op maandagochtend 18 maart om 7.30 weer bij de tandarts op de stoel. Bleek nog een kanaal te zijn die behandeld moest worden. Lang verhaal vol ellende en pijn kort te houden, nu zaterdag 22 maart nog steeds pijn, dikke wang, kaak en kin. Ik ben zo moe van pijn en machteloosheid en weet het even niet meer.

Het zeurt, klopt en pijn in de diepte. Gisteren tussen door even een foto gemaakt bij de tandarts, hij zag geen bijzonderheden maar sprak dat er mss een breuk in de wortel zit.Op mijn vraag of hij deze opgemerkt heeft tijdens de behandeling zei hij van niet. Mijn tandarts ken ik al 25 jaar en is een kundige goede chirurgische tandarts implantoloog. Ik heb nooit eerder last gehad van WKB heb er verschillende gehad en was er na een paar dagen ook zo weer van af. Mijn tandarts vertrouw ik.

Mijn vraag, herkent iemand dit? wat hebben jullie gedaan? op dit moment zou ik het liefst die kies eruit laten trekken. Daarna implantaat. Ik gebruik nu 4 per dag 2x 500mg Paracetamol en 2x per dag bruis iboprofen 600mg. De laatste keer dat ik enige pil heb ingenomen is 20 jaar geleden. Wie heeft goede raad ik weet het echt niet meer van de pijn. Ik heb geen antibiotica omdat ik allergisch ben daarvoor, ik denk aan Colloïdale zilver om te gaan gebruiken
Alles is niets, Niets is alles
Heb ooit een kies gehad die na een wkb maar bleef zeuren. Een tweede wkb gehad, maar uiteindelijk die kies maar 'gewoon' laten trekken. Dat is niet leuk, ik vond het een afschuwelijk gevoel, maar ben wel blij dat ik van dat ding af ben nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven