Gezondheid alle pijlers

Yakult. Werkt het zoals ze in de reclame beweren?

18-10-2019 21:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yakult.
In reclame beweerd men dat het wetenschappelijk is aangetoond dat het effect heeft op de darmflora.
Dat er bacteriën in zitten die levend de darmen bereiken en de darmflora verbeteren.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het gebruik van yakult? Zo ja, is de ervaring positief/negatief en waarom?
Verbeterd het de stoelgang? Minder harde buiken en buikpijn??
Alle reacties Link kopieren
Is je bacteriepopulatie gedood door een antibioticakuur? Misschien een poeptransplantatie? Ik zag dat eens een keer in een uitzending. Het schijnt heel goed te helpen. Lijkt mij intens goor maar dat is eigenlijk alleen maar het idee. https://www.margriet.nl/actueel/geef-ee ... poepdonor/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is onderzocht en het had hetzelfde effect als homeopathie. Placebo dus.
Hier werkt yakult goed. Ik zit verstopt als ik het niet gebruik en met ga ik netjes naar de wc.

De kefir van arla doet overigens precies hetzelfde.

Activia doet niets.
Blankepit schreef:
18-10-2019 22:26
Het is onderzocht en het had hetzelfde effect als homeopathie. Placebo dus.
Bij mij is het dus het verschil tussen laxeermiddel of geen laxeermiddel hoeven gebruiken. Dat kijkt mij geen placebo reactie.
Marloesjuh51 schreef:
18-10-2019 22:28
Bij mij is het dus het verschil tussen laxeermiddel of geen laxeermiddel hoeven gebruiken. Dat kijkt mij geen placebo reactie.
Dat is de suiker hoor, die laxeert. Niet de zogenaamde bacterien.
Marloesjuh51 schreef:
18-10-2019 22:28
Bij mij is het dus het verschil tussen laxeermiddel of geen laxeermiddel hoeven gebruiken. Dat kijkt mij geen placebo reactie.
Ik laxeer ook goed op suiker.
Suðri schreef:
18-10-2019 22:30
Dat is de suiker hoor, die laxeert. Niet de zogenaamde bacterien.
Het is toch gewoon normale suiker die erin zit? En geen suikervervanger?

Van gewone suiker ga ik in elk geval niet naar de wc. Ik heb jarenlang ( 4-25) laxeermiddelen geslikt en als ik yakult drink kan ik die dus laten staan.
Ik vind het wel de moeite waard
Marloesjuh51 schreef:
18-10-2019 22:35
Het is toch gewoon normale suiker die erin zit? En geen suikervervanger?

Van gewone suiker ga ik in elk geval niet naar de wc. Ik heb jarenlang ( 4-25) laxeermiddelen geslikt en als ik yakult drink kan ik die dus laten staan.
Ik vind het wel de moeite waard
Je hebt met suiker en je hebt met suikervervanger. Beiden laxeren.
Alle reacties Link kopieren
Minder harde buiken en buikpijn??
Harde ontlasting heeft meer te maken met het feit dat je lichaam tijd heeft om vocht aan je poep te onttrekken. Misschien is er te weinig prikkel om aandrang te krijgen zodat je tijdig gaat.

Vaak heb je meer prikkel als je angstig of nerveus bent, dan dient dat tenminste nog ergens voor.

Misschien heeft minder of meer zout er ook effect op maar misschien ook niet.

Vezels maken volgens mij niet zoveel uit, zolang er een kleine hoeveelheid van in je eten zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Anoniem126 schreef:
18-10-2019 22:00
Het is inderdaad lekker, en bij werkte het wel altijd :)

Of de tijd loste je probleem op, terwijl je Yakult dronk.

Stel dat na antibiotica de boel niet op gang kwam. Zeven dagen na het stoppen met de kuur begon het iets beter te gaan terwijl je Yakult dronk. Dan is dat nog geen bewijs dat dat komt door de Yakult, kan ook gewoon zijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-10-2019 21:51
In kefir zit alcohol....
Veel moderne merken niet! Ik koop zonder
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Van sorbitol ga je inderdaad makkelijker. Dat is een natuurlijke stof (fruit) maar wordt ook kunstmatig gemaakt. Het trekt vocht aan, waardoor de pastilles koud aanvoelen op je tong. Omdat de sorbitol gedeeltelijk onverteerd in je dikke darm aankomt gaat het daar ook vocht en bacteriën aantrekken.

Sorbitol kan je ook als snoepjes kopen . Smaakt een beetje als ice cups.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
18-10-2019 22:35
Het is toch gewoon normale suiker die erin zit? En geen suikervervanger?

Van gewone suiker ga ik in elk geval niet naar de wc. Ik heb jarenlang ( 4-25) laxeermiddelen geslikt en als ik yakult drink kan ik die dus laten staan.
Ik vind het wel de moeite waard

Meer glucose-fructosestroop dan suiker (het eerste is goedkoper). En maltodextrine, ook een zoetmiddel.
(Ingrediënten: water, magere MELK, glucose-fructosestroop, suiker, maltodextrine, aroma’s en de Lactobacillus casei Shirota bacteriën).

Yakult is zoete troep.
Voor de bacteriën kun je biogarde eten, en als je iets zoets wilt eten kun je beter iets nemen wat lekkerder (en goedkoper) is :)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 18-10-2019 22:59
12.27% gewijzigd
nounou
Zazamaenade schreef:
18-10-2019 22:53
Meer glucose-fructosestroop dan suiker (het eerste is goedkoper). En maltodextrine, ook een zoetmiddel.
(Ingrediënten: water, magere MELK, glucose-fructosestroop, suiker, maltodextrine, aroma’s en de Lactobacillus casei Shirota bacteriën).
Bedankt! Ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken. Ik ben gewoon blij dat het werkt en minder vies is dan de laxeermiddelen die ik altijd innam.
Alle reacties Link kopieren
Ach, misschien is het placebo en misschien niet. Hoe dan ook helpt het prima bij mij. En dat beetje suiker zit ook in de pillen, ik lig er niet wakker van zolang het er voor zorgt dat ik minder hormoonzalf hoef te gebruiken en minder op m’n voedsel hoef te letten.
Alle reacties Link kopieren
Yakult is vooral ongelooflijk smerig :sick:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
https://yakult.nl/bezoek-de-yakult-fabriek/
...
Alle reacties Link kopieren
Het werd mij als darmpatiente geadviseerd door de diëtiste in het ziekenhuis


Nee, ik vergis me, dat was de Vifit.
gisselle wijzigde dit bericht op 19-10-2019 09:42
20.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bij Yakult altijd aan een uitspraak van een cabaretier een paar jaar geleden denken:

Begin je dag met een kleintje Yakult. Ja, want een grote overleef je niet. :-D

On topic: als jij je er goed bij voelt en het lekker vindt is het toch prima.
Er zijn wel meer producten met claims waar je wel of niet iets van kunt vinden..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je stoelgang slecht is en er ligt geen aandoening aan ten grondslag dan heb je meestal een slechte levenstijl en dat los je niet op met drankjes en poedertjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Veel onoplosbare vezels eten, zitten in granen, zaden, bonen, kool, noten. Die gaan de stoelgang soepeler maken omdat ze veel vocht opnemen in de darmen. Dus ook extra water drinken. En bewegen (wandelen).
viva-amber schreef:
18-10-2019 21:51
In kefir zit alcohol....
Wat maakt dat uit, de hoeveelheid zal miniem zijn.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-10-2019 07:06
Wanneer je stoelgang slecht is en er ligt geen aandoening aan ten grondslag dan heb je meestal een slechte levenstijl en dat los je niet op met drankjes en poedertjes.
nou.. je kan er ook zomaar last van krijgen hoor, met volledig ongewijzigd voedings- en gedragspatroon. Dan heb je op een goede middag/ochtend/avond geen aandrang, geen seintje om te gaan dus dan ga je niet, maar de volgende dag is wat er nog zit heel erg ingedikt en dan moet je hard persen maar dan komt niet alles eruit dus dan heb je de volgende dag weer hetzelfde probleem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sorbitol kan helpen vooral in het begin maar die darmbacteriën zijn ook niet van gisteren dus die gaan zich snel vermenigvuldigen, vreten alle sorbitol op en weg is de hygroscopische werking en dan zit je met veel meer gas (geproduceerd door die feestende bacteriën) én nog steeds verstopte darmen. :proud:

Er zit niet anders op dan elke dag op een vast moment naar de wc te gaan en dan desnoods een klysma te gebruiken om de uitgang te bevrijden van de dikke massa. En dan maar te hopen dat er een dag komt dat alles weer haast vanzelf gaat. Zolang je maar gaat ook al heb je geen zin moet alles wel goed komen.

Antibiotica vormen een probleem omdat daardoor het volume veel minder wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2019 10:38
nou.. je kan er ook zomaar last van krijgen hoor, met volledig ongewijzigd voedings- en gedragspatroon. Dan heb je op een goede middag/ochtend/avond geen aandrang, geen seintje om te gaan dus dan ga je niet, maar de volgende dag is wat er nog zit heel erg ingedikt en dan moet je hard persen maar dan komt niet alles eruit dus dan heb je de volgende dag weer hetzelfde probleem.
Bewegen en anders eten zodat e.a. wel normaal op gang komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven