Gezondheid alle pijlers

yasmin pil

11-03-2013 20:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej,

Ik heb even een vraag. Sinds ongeveer een jaar gebruik in de Ethinylestradiol/drospirenon pil. Maar laatst kwam ik bij de apotheek om een nieuw doosje op te halen maar toen kreeg ik te horen dat Ethinylestradiol/drospirenon niet meer verkrijgbaar is. Ik moest overstappen naar de duurdere versie Yasmin wat erop neer komt dat ik 50 euro voor een half jaar kan gaan betalen. De apothekersassistente zei dat Yasmin een rechtzaak had gewonnen zodat zij alleen nog maar de pil mogen maken.

Zijn er meer mensen die dit (probleem) hebben? Ik kan namelijk nergens terug lezen op het internet over mensen die hier ook ervaringen mee hebben. Ik wil het liefst gewoon de stofnaam Ethinylestradiol/drospirenon (de goedkopere) terug dus.

Alvast bedankt!
Als ik even snel googlen kom ik er op uit dat het om dezelfde pil gaat maar alleen de naam anders is. Ik had ooit microgynon 30 maar kreeg opeens een naamloos merk. De farmaceutische industrie is er om geld te verdienen dus dat Yasmin een concurrent heeft aangevochten zou goed kunnen.

Toch zou ik even je huisarts(assistent) bellen want ze kunnen niet zomaar iets anders afgeven. Of nou ja, het kan wel maar ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan. Ik heb ook eens een ander merk gekregen (ander medicijn dan de pil) en ze zeiden dat het precies hetzelfde was als wat ik al had maar ik kreeg toch echt bijwerkingen. Dat had ik voorheen niet. Dus gewoon even navragen en niet zomaar aannemen.
Dit lijkt me toch duidelijk...helaas, dat gaat 'm niet meer worden.

En hier vind je dat het nog tot 2017 gaat duren.
Ik zou overigens overstappen naar een tweede generatiepil. Zie de vele topics die hierover zijn geweest.
Dank jullie wel!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven