Zachte lens probleempje "schaduw" in ooghoeken.
woensdag 10 april 2013 om 17:47
Ik draag al 2 jaar zachte contactlenzen en heb nu weer een nieuw halfjaar pakket met zou ik denken precies dezelfde alleen lijkt het wel of er iets veranderd is hieraan behalve de sterkte van 1 oog.
Ik heb last van een "streepje of schaduw of rimpeling" in beide ooghoeken aan de buitenkant. Ik ben al bij de opticien geweest en zij weten ook niet hoe het komt. Ik heb nu aan 1 oog -1,25 en het andere is van -1,75 naar -2.00 gegaan. Volgens hen kan het daaraan niet liggen maar wel een lens met -1,75 meegekregen maar het "streepje/schaduw"probleem blijft. Ik baal hier wel van want de lenzen zitten verder goed en ik kan nog steeds goed zien. Ik zit niet te wachten op een bril, ik word gek van die niet goed schoon te krijgen glazen en ben gewoon geen brillenmens. Het liefst zou ik laseren maar ik kan het geld daarvoor niet op tafel leggen zolang ik geen werk heb.
Wat nu? Stel ik mij aan of terug naar de opticien? (als ik de lenzen niet in heb dan geen "streepje/schaduw")HELP
Ik heb last van een "streepje of schaduw of rimpeling" in beide ooghoeken aan de buitenkant. Ik ben al bij de opticien geweest en zij weten ook niet hoe het komt. Ik heb nu aan 1 oog -1,25 en het andere is van -1,75 naar -2.00 gegaan. Volgens hen kan het daaraan niet liggen maar wel een lens met -1,75 meegekregen maar het "streepje/schaduw"probleem blijft. Ik baal hier wel van want de lenzen zitten verder goed en ik kan nog steeds goed zien. Ik zit niet te wachten op een bril, ik word gek van die niet goed schoon te krijgen glazen en ben gewoon geen brillenmens. Het liefst zou ik laseren maar ik kan het geld daarvoor niet op tafel leggen zolang ik geen werk heb.
Wat nu? Stel ik mij aan of terug naar de opticien? (als ik de lenzen niet in heb dan geen "streepje/schaduw")HELP
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
woensdag 10 april 2013 om 17:50
Had je daar met je oude lenzen ook last van? Heb je maand of half jaar lenzen? Bij maand lenzen kijken of je bij een nieuw paar er ook last van hebt... Of eens dag lenzen kopen van je sterkte en dan zien... (ofterwijl, er achter komen of het aan je lenzen of aan je ogen ligt...) lijkt mij typisch als je dr last van hebt gekregen nadat je nieuwe lenzen in hebt gedaan...

donderdag 11 april 2013 om 10:50
Ik heb juist lenzen met de kleinste diameter 14.1 omdat de grotere mijn ogen irriteerden. De bolling van de lenzen is 8,8 omdat de plattere te veel aan mijn ogen plakten.
Ik heb dit type lenzen al 2 jaar dus ik vraag mij af waarom er dan ineens iets veranderd is want de verpakking is gewoon hetzelfde. Misschien stel ik mij wel aan maar ik ga toch even terug naar de opticien ermee.
Ik heb dit type lenzen al 2 jaar dus ik vraag mij af waarom er dan ineens iets veranderd is want de verpakking is gewoon hetzelfde. Misschien stel ik mij wel aan maar ik ga toch even terug naar de opticien ermee.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

donderdag 11 april 2013 om 11:09
Mijn optometrist zegt altijd: terugkomen als er klachten zijn, maakt niet uit wat. Dat is niet voor niets natuurlijk, je moet wel goed kunnen kijken en zulke streepjes leiden alleen maar af!
Ik heb het ook wel eens gehad hoor. Draag sinds mijn 11de zachte lenzen, inmiddels 21 jaar. Soms gaat het jaren goed en dan ineens werkt het niet meer. Dat is raar, maar gelukkig zijn er zoveel soorten lenzen dat je daar wel wat mee kan uitproberen.
Ik heb het ook wel eens gehad hoor. Draag sinds mijn 11de zachte lenzen, inmiddels 21 jaar. Soms gaat het jaren goed en dan ineens werkt het niet meer. Dat is raar, maar gelukkig zijn er zoveel soorten lenzen dat je daar wel wat mee kan uitproberen.