Gezondheid alle pijlers

Zeurende pijn in benen

29-12-2011 08:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds anderhalve week ofzo een zeurende pijn in mijn benen. Eigenlijk alleen niet als ik beweeg. Ik dacht eerst dat het vooral 's avonds was, maar het is nu ochtend en nu heb ik het ook. Ik heb niet het gevoel dat het uitstraalt vanuit mijn rug. Daar heb ik namelijk geen last van, en het zit vooral in mijn onderbenen, bij en net onder mijn knieen, vooral aan de achterkant. Een soort spierpijn in mijn kuiten ofzo, maar dan zonder dan ik wat gedaan heb.

Ik probeer al wat meer te gaan bewegen en ik ga ook heus wel naar de huisarts als het na de jaarwisseling niet over is. Maar ik vroeg me af of iemand dit herkent en wat je er dan aan doet.

Bedankt!
Verder voel je je niet ziek ofzo? Ik krijg dit namelijk altijd als ik griep heb, of er een griepje aan zit te komen!

Al moet ik zeggen dat 1,5 week wel lang is!
Komt wel goed, schatje!
Goeie... had ik nog niet aan gedacht.

Nee, verder voel ik me hartstikke lekker en ik ben ook niet zwanger ofzo.
Heb je last van spataderen?
Nauwelijks. Een paar kleintjes, maar die heb ik al jaren (op mijn 16e staand werk gedaan). Nooit last van gehad, alleen niet mooi.
Zijn je (onder)benen ook dikker dan normaal? Misschien houd je vocht vast en krijg je daardoor die zeurende pijn? Vocht vasthouden hoeft niet per sé door een zwangerschap oid te komen. Ik zou dan zeker naar de huisarts gaan, want vocht vasthouden kan duiden op hartproblemen.
Komt wel goed, schatje!
Ik heb het sinds ik last heb van een burnout. En meerdere mensen die ik ken met een burnout hebben het. Ik zou inderdaad eerst de ha raadplegen, maar misschien is het ook stress die zich vastgezet heeft? Bij mij helpt paracetamol en warmte (electrische deken).
Wow, jullie denken echt goed mee.

Nee, ik geloof niet dat ik dikkere onderbenen heb dan normaal. Ik zal mn man zo ook nog even vragen. T lijkt meer spierpijn-achtig, maar ik heb niet net intensief gesport ofzo.
quote:origineel schreef op 29 december 2011 @ 08:55:

Ik heb het sinds ik last heb van een burnout. En meerdere mensen die ik ken met een burnout hebben het. Ik zou inderdaad eerst de ha raadplegen, maar misschien is het ook stress die zich vastgezet heeft? Bij mij helpt paracetamol en warmte (electrische deken).

Wat vervelend dat je last hebt van een burnout. Gaat het alweer wat beter?

Stress zit bij mij altijd in mn nek en schouders, en zelfs dat valt wel mee op t moment :-)
Drink je voldoende ?

Omdat je zegt dat het niet bij bewegen is en vooral in de onderbenen.

Hoop voor je dat het snel over is.
quote:Amygdala schreef op 29 december 2011 @ 08:58:

[...]

Wat vervelend dat je last hebt van een burnout. Gaat het alweer wat beter?

Stress zit bij mij altijd in mn nek en schouders, en zelfs dat valt wel mee op t moment :-)

Dank je voor je belangstelling Ik zit al 2 jaar thuis, dus het was nogal heftig Maar nu ben ik aan het solliciteren, ik kan weer werken, zo goed gaat het! Jippie

Ik weet dat toen ik het net had, van die benen, dat de huisarts bloed prikte. Daar kunnen ze blijkbaar ook al wat aan zien.

Sterkte!
Spataders kunnen ook niet zichtbaar zijn. Door een duplex onderzoek kunnen je bloedvaten onderzocht worden. Maar als je ze niet kan zien, betekent dat niet dat je ze ook niet hebt.
Klinkt misschien wat gek maar je kunt eens proberen je kuiten heel warm te houden met een kruik en warme deken. Ik heb namelijk zo'n zelfde pijn (zoaks jij het dan beschrijft) en dat krijg ik met de kou. Met de douchekop heet water erover heen laten stromen kun je bv proberen. Maarja anderhalve wees is erg lang, HA is wel een slim idee ja.
@origineel

Toen prikten ze waarschijnlijk ook op B12. Bij een tekort kunnen die tintelingen ook voorkomen.
Tip website: www.tillysmidt.nl

Kleine waarschuwing: er staan ook wat akelige foto's op.
Ik heb ook steeds een zeurende pijn bij mijn enkel/kuit. Als ik die tintelingen/pijn dan voel zak ik ook door mn been. Paar maand last van gehad. Vriend masseerde mijn kuiten elke dag (lieve vriend ) en bleek dat er een dikke knoop zit in mijn spieren. Heb er nu een stuk minder last van, nu het een beetje is weggemasseerd. Geen idee of dit herkenbaar is, maar wellicht een oplossing.
@banaanaap: nee, b12 is niet geprikt. Misschien nog een idee, want het is niet fijn. Dank voor de tip
Ook beklemmend gevoel op de borst, of snel buiten adem?

In dat geval gelijk bellen en niet wachten tot na oud en nieuw.

Beterschap.
google eens op het onderwerp "onrustige benen"

Ik heb een collegaatje die er last van had, veel zittend werk en bijna geen beweging. Wellicht helpt het.
Ik had inderdaad al gezocht op restless legs, maar dat lijkt niet te zijn wat ik bedoel. Dat impliceert ook vooral 's avonds en 's nachts pijn, niet stil kunnen liggen etc. Ik ben juist blij als ik kan liggen, alsof de boel dan wat meer ontspant.

Ik zal op mijn drinken gaan letten. Ik denk dat ik genoeg drink, maar echt precies weten hoeveel ik drink doe ik eigenlijk niet.

Ben toevallig onlangs nog getest op diabetes (onderdeel van een andere screening, en dat was goed). Hartslag was ook goed toen, dus hopelijk sluit dat een hoop enge dingen uit :-)
Hi Amygdala,

Ik vond dit berichtje in google. ik heb exact dezelfde klachten en ik vroeg me af wat het nu uiteindelijk was? Ben je ermee naar de huisarts geweest? Ik begin wel ook meer spataders te krijgen, maar verder zijn de klachten precies hetzelfde als die van jou.

Groetjes!
Ik ben ook aan het zoeken op pijn in kuit. Ik loop er al 2 wkn mee en begin me ook zorgen te maken. Is het bij jou al over?
Ik heb sinds een paar dagen last van onrustige benen, te vergelijken met groeipijn. Ze zijn zenuwachtig en het is een heel akelig gevoel. Het is niet pijnlijk, maar het trekt gewoon niet weg en dat is frustrerend. Ik heb er veel last van aangezien ik nog maar 17 ben. Verder ben ik ook zo erg vermoeid. Eigenlijk ben ik gewoon altijd moe.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
quote:dme96 schreef op 23 mei 2014 @ 09:09:

Ik heb sinds een paar dagen last van onrustige benen, te vergelijken met groeipijn. Ze zijn zenuwachtig en het is een heel akelig gevoel. Het is niet pijnlijk, maar het trekt gewoon niet weg en dat is frustrerend. Ik heb er veel last van aangezien ik nog maar 17 ben. Verder ben ik ook zo erg vermoeid. Eigenlijk ben ik gewoon altijd moe.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?Ik heb wel eens gelezen dat dat kan komen omdat je te weinig magnesium binnenkrijgt. Dat heeft invloed op je spieren en op je energie. Zelf heb ik er sinds ik magnesium slik minder last van.
Ik heb last van rusteloze benen (restless leggs syndrome) weet niet hoelang je er al last van heb maar misschien even googlen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven