Zicht dat knippert
vrijdag 20 maart 2015 om 17:48
Beste forummers,
Ik heb de laatste tijd veel oogklachten. Ben hiervoor naar de dokter geweest en die heeft mouches volantes vastgesteld. Het wordt erger bij stress/vermoeidheid etc. Nu stond ik net in de drogist en telkens als ik me op een punt focuste, zag ik daar omheen het beeld knipperen. Ik dacht eerst dat de lamp van de winkel aan het knipperen was, maar toen ik recht in dit licht keek was dat niet het geval. Het was echt mijn zicht dat knipperde.
Dus ter verduidelijking: het punt waarop ik me focuste knipperde niet, maar wel alles daaromheen. Ik zag dus alles knipperen waar ik niet bewust naar keek. Best een beetje eng en ik begon ook meteen een beetje te hyperventileren.
Nu heb ik de laatste tijd wel veel stress en ben ik vaak moe. Dat zou dus een factor kunnen zijn.
Herkent iemand dit knipperbeeld?
Ik heb de laatste tijd veel oogklachten. Ben hiervoor naar de dokter geweest en die heeft mouches volantes vastgesteld. Het wordt erger bij stress/vermoeidheid etc. Nu stond ik net in de drogist en telkens als ik me op een punt focuste, zag ik daar omheen het beeld knipperen. Ik dacht eerst dat de lamp van de winkel aan het knipperen was, maar toen ik recht in dit licht keek was dat niet het geval. Het was echt mijn zicht dat knipperde.
Dus ter verduidelijking: het punt waarop ik me focuste knipperde niet, maar wel alles daaromheen. Ik zag dus alles knipperen waar ik niet bewust naar keek. Best een beetje eng en ik begon ook meteen een beetje te hyperventileren.
Nu heb ik de laatste tijd wel veel stress en ben ik vaak moe. Dat zou dus een factor kunnen zijn.
Herkent iemand dit knipperbeeld?
vrijdag 20 maart 2015 om 18:01
Geen idee wat jij hebt. Maar ik heb zelf soms last van oogmigraine. Dan wordt je zicht knipperend vertroebeld, moeilijk te omschrijven. De eerste keer was schrikken. Ik werd naar de oogarts gestuurd en omschreef waar ik last van had. Die zei meteen, ooo dat is oogmigraine, niks aan de hand. Ik krijg er last van als ik heel gestrest ben. Het is iets heel onschuldigs, bij mij gaat het binnen een half uur weer weg.
Even terug naar de arts, zou ik doen.
Even terug naar de arts, zou ik doen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
vrijdag 20 maart 2015 om 21:41
Uhm, ik ken het als symptoom van een probleem met het netvlies. Als de vlekjes eerder niet zo erg waren zou ik toch even contact met de hap opnemen. Het wordt namelijk helemaal niet erger door stress. Je glasachtig lichaam heeft troebelingen maar die worden niet plotseling meer.
Zelf ken ik het ook van migraine, sommige mensen hebben migraine zonder de hoofdpijn maar wel met de vlekken, al moet ik zeggen dat de vlekken bij mij dan juist in de focus van mijn gezichtsveld zitten.
Zelf ken ik het ook van migraine, sommige mensen hebben migraine zonder de hoofdpijn maar wel met de vlekken, al moet ik zeggen dat de vlekken bij mij dan juist in de focus van mijn gezichtsveld zitten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 22 maart 2015 om 01:29
Google eens op 'aura en migraine', dan zie je wat voorbeelden. Ik zou zeker terug gaan naar de dokter. Dit is wat ik zie voor ik migraine krijg:
http://m.youtube.com/watch?v=fo139jYAFzA
http://m.youtube.com/watch?v=fo139jYAFzA
zondag 22 maart 2015 om 03:14
Ik heb dit als ik erg moe ben. Ik heb ook een aantal vitamine tekorten (die ook erge vermoeidheid veroorzaken) en sinds ik die bijneem heb ik er minder last van. Maar zodra ik weer te moe word en geen rust neem dan is het net alsof ik vanuit mijn ooghoeken/naast mijn focus punt een discolamp heb staan. Het flikkert dan heel snel net als een strobe lamp, van donker naar licht. Als ik het eenmaal heb gaat het pas weg als ik slaap.
Het zou bij jou kunnen komen door je vermoeidheid en stress, maar ik zou het gewoon even controleren bij je huisarts. Zijn je vitamines wel eens gecontroleerd?
Het zou bij jou kunnen komen door je vermoeidheid en stress, maar ik zou het gewoon even controleren bij je huisarts. Zijn je vitamines wel eens gecontroleerd?