Gezondheid alle pijlers

Ziek worden van rauw ei?

25-08-2014 16:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een tijd lang last gehad van psychosomatische misselijkheid, nu gaat het al een stuk beter maar nu is mijn broertje begonnen met elke dag 4 eieren te eten.

Dat is op zich geen probleem maar hij is niet zo hygiënisch ingesteld. Dus gewoon 4 eieren openbreken en dan de handen afvegen aan de handdoek. Dit is voor mij erg vervelend omdat ik bang ben dat ik er ziek van wordt.

Is het mogelijk dat ik ziek wordt als ik bijv. iets aanraak wat hij aangeraakt heeft nadat hij met rauw ei in aanraking is gekomen, een ei dat misschien wel met salmonella is geinfecteerd?
Ach nee joh, maak je biet zo druk!
heb je smetvrees?
Ja, je kunt zo idd kruisbesmetting creëren.

Maar goed, hou gewoon een handdoekje voor jezelf op je kamer, dan heb je daar niks mee te maken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wow, hypochonder?

Ik zie niet voor me hoe je daar in hemelsnaam ziek van word. Je staat die handdoek toch niet af te likken ofzo? Maak je in godsnaam niet zo druk.
Afgezien van het feit dat ik het wel wat goorlappig vind, denk ik echt niet dat jij daar een salmonellainfectie van op zal lopen.

En anders gooi je die handdoek toch in de was?
Nee
En hoe doe je dat met de deurknop van de wc dan? Of het eerste wcpapiertje op de rol? Of de post? Geld?

Wie weet wie daar allemaal met zn handen heeft aangezeten....
Nou ik vind het persoonlijk niet zo fris om je handen met rauw ei aan een handdoek af te vegen. Vaatdoekjes etc. hebben niet voor niets de reputatie 1 van de grootste bronnen met bacterien te zijn. Om je hier zorgen over te maken hoef je echt geen smetvrees te hebben hoor.

Waarom pak je niet gewoon lekker je eigen handdoek dan ben je van gelazer af.
Overdrijven is ook een vak, je eet niet van die handdoek.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven