Gezondheid alle pijlers

Ziek, Ziek, Ziek en nog eens ziek.

11-11-2009 18:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Ik wil even iets met jullie delen.

Ik ben nog vrij jong en lijd nu al aan 4 ziektes.

Heel moeilijk!

Maar wel dankbaar dat het niet een hele erge zieke is.

Leer er maar mee leven is wat sommige dokters zeggen.

Ik kan deze uitspraak niet helemaal begrijpen.

Natuurlijk moet je er mee gaan leren leven, maar dat is makkelijker gezegt als gedaan.

Soms denk ik waarom ik?

En soms denk ik waarom kan ik ze niet afgeven?

En waarom ben ik nooit helemaal gezond geweest?

Heel moeilijk allemaal!!

Na deze 4 ziektes zijn ze nou ook aan het onderzoeken of ik artrose heb, heb namelijk de symptomen.

Dan ga je echt denken op deze leeftijd artrose?? 0_o

Maar als het dan maar weer zo is dan is het maar weer zo weer niet veel aan te doen.

Kan er ook nog wel bij.

Is er hier ook iemand die nog jong is en al zo veel ziektes heeft??

Hoe ben jij hier dan mee om gegaan?

hoeveel ziektes?

Totaal aantal stemmen: 24

1 (21%)
2 (21%)
3 (17%)
4 (4%)
5 (4%)
6 Geen stemmen
7 Geen stemmen
8 Geen stemmen
9 (4%)
10 (29%)
Beetje raar om een poll neer te gaan zetten hoeveel ziektes iemand heeft.
Sorry, maar is dit een wedstrijdje?

Wat voor ziektes heb je eigenlijk dan?
Vind ik eigenlijk ook hoor...
Zwemmerseczeem

gebroken nagel

prikkelbare darm

manisch depressief

hypoglycemie

mexicaanse griep

verkouden

Ik vind het ook een rare poll.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Nou,

Psoriases

Ziekte van Graves

Astma

Osteoporose
quote:Moonlight82 schreef op 11 november 2009 @ 18:42:

gebroken nagel

prikkelbare darm

manisch depressief

verkouden

Ik vind het ook een rare poll.zijn dat ook ziektes?
Je hebt 4 ziektes schrijf je maar vertelt ons niet welke. Ik kan me niet voorstellen dat je hier slechts wilt weten of er mensen zijn met meer aandoeningen. Het gaat nl. m.i. niet om het aantal maar om de ernst en in hoeverre deze invloed hebben op je dagelijks functioneren.

Misschien handig als je eerst vertelt welke ziektes jij hebt en in hoeverre deze je belemmeren??
En nu nog even een gewone reactie. Heel vervelend dat je zoveel klachten hebt. Kan het niet zijn dat het één samenhangt met het ander... dat het eigenlijk allemaal bij elkaar hoort?

Net zoals je van vitamineB12 tekort bijvoorbeeld én moe wordt, én darmklachten hebt (en nog een aantal dingen)

Of van een allergie rode vlekken krijgt én jeuk én hoofdpijn.

Ik vind het raar om ziektes te gaan tellen. Je kunt beter kijken wat je nog wel kunt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
oeps, ben heeeel mosterd (krijg je ervan als je denkt tussendoor ook nog andere mailtjes te lezen...)
Ehm...

dat je die gebroken nagel niet serieus neemt snap ik.

Maar als manisch depressiviteit en prikkelbare darm niet meetellen, word ik erg benieuwd wat jij dan zoal als ziektes bestempelt.

snap ik je niet helemaal.

(was ook ietwat mosterd, door mijn verontwaardiging)
Ik heb er 11.
Tja... Baas boven baas he...
quote:Moonlight82 schreef op 11 november 2009 @ 18:44:

Kan het niet zijn dat het één samenhangt met het ander... dat het eigenlijk allemaal bij elkaar hoort

Ik heb de ziekte van Graves en daardoor dus geen schildklier en een Chronische vermoeidheid.

Dat hangt wel samen.

Psoriases heb ik gewoon en is ook niks anders bij.

Ze hebben mijn hele voedings patroon gechekt, maar niks kunnen uithalen.

Astma denk niet dat dat ook ergens mee kan samen hangen.

Osteoporose is botontkalking daar kan de artrose wel mee samen hangen.

Het is dus 1 keer vallen en kunnen raden dat je wel iets gebroken hebt.

Je loopt de heledag op hoge tenen dat je niet kan gaan vallen.
en natuurlijk is het makkelijk gezegd dat je er maar mee moet leren leven maar dat is wel de realiteit. Jij moet kijken wat je nog wel kunt, bewust worden van signalen die je lijf je aangeeft, bepalen waar je grenzen liggen en deze op tijd aangeven.

Ik heb zelf ook een schildklierziekte, Hashimoto en onlangs zijn er nog meer dingen vastgesteld Raynaud, Tietze en ben hypermobiel. Binnenkort weer onderzoek naar andere auto -imuunziekten, ach al die etiketjes zeggen me niet zo veel, ik moet leren tijdig in te zien wat ik wel kan en wat niet. Heeft weinig zin om maar te verlangen naar de tijd zonder klachten, het is zoals het is.l
En de 1e prijs gaat naar...Digitalis. (Of biedt iemand nog hoger?)

Welke tekst wil je op de beker hebben?

Wat een raar topic trouwens, wat wil je hiermee bereiken?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Is het heel erg als ik zeg dat ik eigenlijk net weer van mijn verkoudheid af ben?

TO, ik vind het heel naar voor je dat je last hebt van verschillende aandoeningen. Hoe beperken die dingen jou eigenlijk?

Ik heb zelf geen ziektes (dat ik weet) maar heb wel een vriendin met een chronische ziekte, dat is er maar eentje, maar wel eentje die heel veel invloed op haar leven heeft (gehad).
Ik heb;

Mexicaanse griep, kalknagels, puisten, spataders, een geperforeerde darm, een gebroken kies, zweetvoeten en ben ongesteld.
Je vindt chronische vermoeidheid een ziekte, en een manische depressie niet?

Dat snap ik niet helemaal, wil je dat eens toelichten?
quote:noahtb schreef op 11 november 2009 @ 18:51:

Je vindt chronische vermoeidheid een ziekte, en een manische depressie niet?

Dat snap ik niet helemaal, wil je dat eens toelichten?Je hebt gelijk die had ik er ook tussen uit moeten halen
Overigens mocht ik van mijn psycholoog zeggen dat ik manisch depressief ben GEWEEST, dus eigenlijk kan t weer van het lijstje af.

He... ik krijg een beetje naar gevoel van dit topic. Zit ik dingetjes op te sommen terwijl ik normaal echt niet zo ben...

Spoekle, als je echt advies wilt: Ik zou je aanraden een ander topic te openen met een andere titel, en zonder poll. Iets van: Jong en ziek... of iets in die trant (het kan origineler )

Het is heel vervelend dat je klachten hebt, maar gaan tellen en kijken of er iemand NOG meer heeft, lijkt me niet de goede houding.
quote:Vl43inder schreef op 11 november 2009 @ 18:51:

TO, ik vind het heel naar voor je dat je last hebt van verschillende aandoeningen. Hoe beperken die dingen jou eigenlijk?

Ik moet heel goed opletten dat ik niet val (moeilijk met zo een lomp iemand als ik).

Moe, moe, moe, moe.

Kan niet alles doen wat ik wil op 1 dag.

Ik ben 80-100% afgekeurt en zit thuis met een uitkering

Hoef geen 2 km. te fietsen zonder het pompje te gebruiken.
Vind dit ook wel raar hoor To. En als ik jouw 'ziektes' zie denk ik, och vervelend, maar als je op de gezondheidspeiler kijkt zijn er veel mensen veel erger aan toe. Hoe denk je dat iemand met maar 1 ziekte, maar dan toevallig wel kanker over dit topic denkt?
Er staat geen 0 bij,ik heb gelukkig geen ziektes.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:Zamirah schreef op 11 november 2009 @ 18:51:

Ik heb;

Mexicaanse griep, kalknagels, puisten, spataders, een geperforeerde darm, een gebroken kies, zweetvoeten en ben ongesteld.Ben jij mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven