Zijn dit echt burn-out klachten
vrijdag 23 mei 2025 om 12:37
Hallo,
Ik ben op zoek naar herkenning van mijn klachten. Ik ben al diverse keren bij de huisarts geweest en die neigt ernaar dat mijn klachten burn-out achtige klachten zijn, maar ik denk dan waardoor dan? Ik heb geen drukke baan of iets waar ik stress van ondervind.
Mijn klachten zijn:
Heel slecht slapen (al jaren eigenlijk), daardoor dus altijd moe/vermoeid en weinig energie.
Slecht tegen prikkels kunnen van drukke situaties (begonnen na een fietsongeluk 2 jaar geleden met een flinke hersenschudding). Ik vermijd het liefst ook feestjes, verjaardagen, schoolreisje helpen, familiebezoeken e.d.
Heel veel en snel duizelig worden. Vaak in drukke situaties, maar soms zomaar uit het niets. (Dit vind ik zelf de meest vervelende/enge klacht)
Vastzittende spieren in mijn nek en rug.
Last van maagklachten/maagpijn vooral.
Wisselende stoelgang (hard/zacht/superzacht)
Zijn er mensen met een burn-out (of iets anders) die deze klachten herkennen?
Ik ben op zoek naar herkenning van mijn klachten. Ik ben al diverse keren bij de huisarts geweest en die neigt ernaar dat mijn klachten burn-out achtige klachten zijn, maar ik denk dan waardoor dan? Ik heb geen drukke baan of iets waar ik stress van ondervind.
Mijn klachten zijn:
Heel slecht slapen (al jaren eigenlijk), daardoor dus altijd moe/vermoeid en weinig energie.
Slecht tegen prikkels kunnen van drukke situaties (begonnen na een fietsongeluk 2 jaar geleden met een flinke hersenschudding). Ik vermijd het liefst ook feestjes, verjaardagen, schoolreisje helpen, familiebezoeken e.d.
Heel veel en snel duizelig worden. Vaak in drukke situaties, maar soms zomaar uit het niets. (Dit vind ik zelf de meest vervelende/enge klacht)
Vastzittende spieren in mijn nek en rug.
Last van maagklachten/maagpijn vooral.
Wisselende stoelgang (hard/zacht/superzacht)
Zijn er mensen met een burn-out (of iets anders) die deze klachten herkennen?
vrijdag 23 mei 2025 om 17:40
Daarom kan ik me daar ook niet echt bij neerleggen bij wat zij zegt.SweetFirefly schreef: ↑23-05-2025 17:16Burn out klachten zijn over het algemeen veel zwaarder dan wat jij beschrijft. Bij een burn out heb je niet eens de energie om iets te doen, iets te ondernemen. Vreemd dat je huisarts je niet doorstuurt.
Het beinvloed/belemmerd zeker mijn dagelijks leven maar ik heb niet het idee dat ik in een burn out zit.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:46
Bedankt, ik heb het globaal doorgelezen en is inderdaad heel erg herkenbaar wat ik allemaal lees.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:48
Sterkte.
Er is op Facebook een groep speciaal voor mensen met pcs. Dat kan je allerlei ervaring vinden.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:35
Nee. Zaak is om te beginnen de prikkelverwerking te verbeteren, waardoor dit minder energie kost en andere dingen, dus ook slapen, makkelijker gaan.OgenvanTijgers schreef: ↑23-05-2025 18:25Volgens mij moet je beginnen met het aanpakken van het slechte slapen. Dat dateert al van voor je fietsongeluk, en dat kan ook heel goed in elk geval een deel van de andere klachten verklaren.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:55
Ja, ik ben gestart met EMDR therapie om te kijken of de prikkelverwerking en daarmee het slecht slapen kan verbeteren.
Er zijn voor mijn fietsongeluk ook wat dingen geweest waardoor het slechte slapen is ontstaan.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:19
Die kijken over het algemeen alleen naar laesies e.d.Monica1973 schreef: ↑23-05-2025 18:54Klinkt bij mij als leek eerder klachten van de hersenschudding in mijn oren. Al eens een neuroloog mee laten kijken?
TO kan zich beter door de huisarts laten doorverwijzen naar revalidatie gericht op NAH. Daar wordt ook de prikkelverwerking (is gewoon ene fout in het functioneren van de hersenen) getraind.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in