Gezondheid alle pijlers

Zoon net 13 jr uitvalsverschijnselen gezicht/arm/spraak

04-02-2010 12:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half haar heeft mijn zoon van 13 jaar ca. 1x per maand uitvalsverschijnselen c.q. verlammingsverschijnselen (hij omschrijft het als verdovingsgevoel van de tandarts) aan 1 kant van zijn gezicht, zijn arm en spraak onlangs had hij ook dit rare gevoel in zijn been. Ook kan hij dan niet meer uit zijn woorden komen en zelfs dat hij helemaal niets meer kan zeggen.

Ik maak me erg ongerust alhoewel het nog niet vaak voorkomt en het na een paar minuutjes ook wel weer is weggetrokken.

Inmiddels is er een een EEG en een wordt er vandaag een MRI gemaakt.

Om een beetje beslagen en ijs ten komen bij de neuroloog, wil ik graag weten of er mensen zijn die bovenstaande herkennen.

Alvast heel erg bedankt.
Ik heb het visueel, bij mij is het migraine. Google-term: migraine sans migraine - geen hoofdpijn, wel allerlei boeiende uitvalsverschijnselen. Ik hoop voor je dat het bij je zoon ook zoiets relatief onschuldigs is.
Yep, ook hier migraine. Het niet meer uit je woorden kunnen komen heet afasie, heel naar. Het zit namelijk wel goed in je hoofd, maar het komt er niet uit. Heeft je zoon dat ook?

Bij mij begon het overigens ook rond die leeftijd.
Hier ook migraine.

Ik 'voel'altijd een aanval aankomen omdat ik voorafgaande ook een verdovingsgevoel heb. De ene keer erger dan de andere keer, maar meestal ook 1 kant van mijn lichaam/gezicht.

En tijdens mijn zwangerschap had ik ook dat ik niet meer kon zeggen wat ik wilde zeggen, heel beangstigend is dat..
Migraine, het eerste waar ik ook aan dacht. Maar ja, wij zijn geen neurlogen.
mn broer heeft heeft het ook, bij hem is het een soort van migraine door een kort zuurstoftekort in de hersenen.

zijn migraine komt door een allergie (voor chocola ) maar omdat hij dit dus nu niet meer eet gelukkig niet zo veel last meer van.
quote:Dahlia74 schreef op 04 februari 2010 @ 13:07:

Migraine, het eerste waar ik ook aan dacht. Maar ja, wij zijn geen neurlogen.

Dat is helemaal niet aan de orde. Ze zegt toch dat haar zoon al onderzocht wordt maar dat ze enkel ervaringen wil horen? Ze vraagt niet om een diagnose.

Ik wist trouwens niet dat je ook migraine kunt hebben zonder echt hoofdpijn...wel erg eng als je zomaar afasie krijgt...
Hartelijk dank voor jullie reacties. De neuroloog had het inderdaad ook over migraine zonder hoofdpijn, wat mij heel erg vreemd in de oren klonk. Blijkbaar schijnt dit dus echt te kunnen. Uiteraard wil ik toch andere oorzaken uitgesloten hebben. Ik hoop echt dat ze niets raars vinden.
andere zaken uitsluiten kunnen wij hier lastig doen. ik kan hier natuurlijk wel allemaal dingen neer gaan zetten die ook mogelijk zijn, maar daar wordt jij ook niet geruster van. toch?

Migraine zonder hoofdpijn kan dus wel!

wat ik met mijn eigen verhaal bedoelde is dat in tegenstelling tot de meeste migraine waar je geen invloed op hebt en gewoon kan komen, er dus ook migraine is die het gevolg is van bijv. een allergie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven