Zorghotel
vrijdag 13 april 2018 om 15:04
Goedemiddag!
Zijn er hier mensen met ervaring met revalidatie in een zorghotel? Of mensen die er werken?
(Binnenkort moet ik een operatie ondergaan waarna ik minstens 6 weken op krukken zal lopen. Ik woon alleen, mijn partner werkt fulltime, woont op 40 minuten afstand en heeft een hoogbejaarde moeder.)
Het lijkt mij prettig een paar weken zorgeloos te werken aan mijn herstel.
De kosten zijn geen bezwaar.
Dus ik hoor graag ervaringen en evt. tips.
Zijn er hier mensen met ervaring met revalidatie in een zorghotel? Of mensen die er werken?
(Binnenkort moet ik een operatie ondergaan waarna ik minstens 6 weken op krukken zal lopen. Ik woon alleen, mijn partner werkt fulltime, woont op 40 minuten afstand en heeft een hoogbejaarde moeder.)
Het lijkt mij prettig een paar weken zorgeloos te werken aan mijn herstel.
De kosten zijn geen bezwaar.
Dus ik hoor graag ervaringen en evt. tips.
vrijdag 13 april 2018 om 15:08
Ik heb maanden met krukken gelopen en alleen gewoond. Gaat prima met rugzak kun je alles verslepen. Thermoskan of fles voor drinken. Trap lopen leer je in het ziekenhuis en anders vraag je het. Ik zou het vreselijk hebben gevonden in een zorghotel. Wel had ik vrienden en een lijstje iedere dag kwam er iemand om te koken. Na een week of twee kun je echt al veel zelf. En je hebt een partner die kan dingen klaar zetten in de ochtend. Maar goed misschien wordt jij aan beide benen geopereerd dan zal het lastig zijn.
Meestal zitten er in een zorghotel hele oude mensen met allerhande problemen, ik zou er als ik jou was goed overnadenken of dat echt een rustigere plek is dan gewoon thuis. Ik kan je nog meer tips geven indien je daar behoefte aan hebt.
Ook kan je thuiszorg krijgen ben je toch thuis en zij kunnen een boodschapje doen en af en toe een stofzuiger door de kamer heen jagen. Kost wel wat, maar dat doet een zorghotel ook. Je leest het ik ben pro thuis wonen, omdat ik er echt niet aan moest denken.
Meestal zitten er in een zorghotel hele oude mensen met allerhande problemen, ik zou er als ik jou was goed overnadenken of dat echt een rustigere plek is dan gewoon thuis. Ik kan je nog meer tips geven indien je daar behoefte aan hebt.
Ook kan je thuiszorg krijgen ben je toch thuis en zij kunnen een boodschapje doen en af en toe een stofzuiger door de kamer heen jagen. Kost wel wat, maar dat doet een zorghotel ook. Je leest het ik ben pro thuis wonen, omdat ik er echt niet aan moest denken.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 15:19
33.03% gewijzigd
vrijdag 13 april 2018 om 15:17
http://www.degoudenleeuwgroep.nl/zorghotels
Kennis heeft hier 4 weken gezeten en vond het een aanrader.
Kennis heeft hier 4 weken gezeten en vond het een aanrader.
vrijdag 13 april 2018 om 16:44
Lekker dicht bij zee.
https://www.zorghoteldekim.nl/zorgeloos ... pleegzorg/
https://www.zorghoteldekim.nl/zorgeloos ... pleegzorg/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 13 april 2018 om 18:49
Iedere verzekeringsmaatschappij heeft afspraken met bepaalde zorghotels, dus er is geen vrije keuze....
Wat betreft de verzorging : misschien in het begin hulp met aankleden. En ik zal fysiotherapie nodig hebben. Wat ik zo lees wordt dat 2 x daags gegeven in zo'n zorghotel. En het is natuurlijk heerlijk als er voor je gekookt wordt.
Wat betreft de verzorging : misschien in het begin hulp met aankleden. En ik zal fysiotherapie nodig hebben. Wat ik zo lees wordt dat 2 x daags gegeven in zo'n zorghotel. En het is natuurlijk heerlijk als er voor je gekookt wordt.
vrijdag 13 april 2018 om 21:56
Kennis van mij heeft lange tijd in een zorghotel gezeten. Zij had het enorm naar haar zin. Veel aanspraak met de verpleging en medebewoners, een grote gezellige boel. Wel veel ouderen, maar ook wat jongere mensen (wel vanaf 40 jaar ofzo, geen twintigers of dertigers). Ze heeft in die paar weken meerdere vriendschappen gesloten met mensen die weliswaar veel ouder zijn dan zij, maar waar ze nog steeds heel veel contact mee heeft. Ze vond het heel erg jammer dat ze weer naar huis 'moest'
.
Wel gaf ze aan dat de behandeling in het zorghotel haar tegenviel. De 'beste' plekken waren altijd al weg en dus kon ze alleen terecht op tijden die ze minder fijn vond. De fysio bij haar thuis om de hoek had veel gunstiger tijden en uiteindelijk vond ze dat dus wel prettiger.
Haar conclusie was: heel gezellig en een 'relaxte' manier om bij te komen van een (in haar geval) heel zware operatie, maar voor de behandeling e.d. hoef je het niet te doen.
Maar dit verschilt wellicht ook per zorghotel? Zij zat in iets heel kleins met maar 1 fysio bijvoorbeeld.
Wel gaf ze aan dat de behandeling in het zorghotel haar tegenviel. De 'beste' plekken waren altijd al weg en dus kon ze alleen terecht op tijden die ze minder fijn vond. De fysio bij haar thuis om de hoek had veel gunstiger tijden en uiteindelijk vond ze dat dus wel prettiger.
Haar conclusie was: heel gezellig en een 'relaxte' manier om bij te komen van een (in haar geval) heel zware operatie, maar voor de behandeling e.d. hoef je het niet te doen.
Maar dit verschilt wellicht ook per zorghotel? Zij zat in iets heel kleins met maar 1 fysio bijvoorbeeld.
zaterdag 14 april 2018 om 00:03
Ik ben geopereerd en mocht 6 weken lang niet mijn been belasten. Ik ben gewoon thuis gebleven.
Ik heb thuiszorg gekregen en zij hielpen mij 3x per week met douchen en sokken en schoenen aan en uit doen. Voor de rest kon ik mijzelf wassen. Je kan ook voor 7 dagen thuiszorg vragen en dat wordt allemaal vergoed.
Qua dingen meenemen deed ik het of in een rugzak. En ik heb voor de operatie een kruk met wielen gekocht. Daar ging ik dan op zitten en met mijn goede been reed ik. Zo kon ik in beide handen gewoon spullen meenemen. Koken durfde ik niet. Dus ik heb gewoon magnetron of oven maaltijden genomen en als er iemand langs kwam dan kookte die persoon.
Ik zou dus eerder voor thuiszorg gaan dan voor een zorghotel.
Heel veel sterkte met de operatie!
Ik heb thuiszorg gekregen en zij hielpen mij 3x per week met douchen en sokken en schoenen aan en uit doen. Voor de rest kon ik mijzelf wassen. Je kan ook voor 7 dagen thuiszorg vragen en dat wordt allemaal vergoed.
Qua dingen meenemen deed ik het of in een rugzak. En ik heb voor de operatie een kruk met wielen gekocht. Daar ging ik dan op zitten en met mijn goede been reed ik. Zo kon ik in beide handen gewoon spullen meenemen. Koken durfde ik niet. Dus ik heb gewoon magnetron of oven maaltijden genomen en als er iemand langs kwam dan kookte die persoon.
Ik zou dus eerder voor thuiszorg gaan dan voor een zorghotel.
Heel veel sterkte met de operatie!
zaterdag 14 april 2018 om 12:15
Ik snap de achterliggende gedachte, maar wat als er na 3 weken een ander jouw kamer krijgt toegewezen?Beter.Laat schreef: ↑14-04-2018 09:35Hartelijk dank voor de tips en het meedenken!
@ Tornacense : dat komt dan prima uit.....(60+).
Goede tip ook om niet gelijk voor 6 weken te reserveren.
@Sinnombre : dat komt ook prima uit...
“Don’t look back – you’re not going that way.”